Solstaloppet XC 2017

SandL

Aktiv medlem
Solstaloppet XC 2017
Hur är det att cykla Solstaloppet XC i Karlstad? Jag tänker nog bränna av två varv. (60 km) eftersom den verkar vara en skön bana. Hur ser de tekniska delarna ut? Har banan några större hinder med sten och rötter? Varför jag frågar är för just nu har jag en HT med 26er. Den funkar fint och rullar grymt bra, men är lite tufft att hantera i rot/stenterräng. Väntar skarp på mina nya ramar som ska fyllas på med extraordinär utrustning.

vanm

Medlem
Solstaloppet XC 2017
Banan är blandat grusväg och stigar. Stigarna är blandade med rötter, stenar och skrå på bergsknallar. Det är så korta sträckor så tror inte det ska vara några problem med 26tum. 3/7 är det banvisning kl 18 om du har möjlighet att komma.

Senast ändrad:

SandL

Aktiv medlem
Solstaloppet XC 2017
vanm sa:
Banan är blandat grusväg och stigar. Stigarna är blandade med rötter, stenar och skrå på bergsknallar. Det är så korta sträckor så tror inte det ska vara några problem med 26tum. 3/7 är det banvisning kl 18 om du har möjlighet att komma.
Gott, tack för info, det avgjorde mitt beslut. 60 km är nu betalt och klart. Tyvärr kan jag inte komma på banvisningen, vad kan gå fel :-)

vanm

Medlem
Solstaloppet XC 2017
Bild från dagens träningstur på banan.

Bilagor

• IMG_2188.JPG
    IMG_2188.JPG
    508.5 KB · Besök: 9

SandL

Aktiv medlem
Solstaloppet XC 2017
Det var en rolig bana, cykeln höll ihop fint och jag fick jobba en del, men slitna däck var kanske inte det mest lämpade på blöta stenhällar och tidvis geggapartier, vad spelar egentligen det för roll om man har en trevlig dag i motionens tecken. Mitt mål var under 3 h på 60 km, vilket jag klarade av. Hit ska jag definitivt åka igen och cykla.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer