SPD hjälp med kloss

SPD hjälp med kloss
Köpte i fjol RED spd pedaler inkl klossar men de blev liggande då jag inte hittade några sköna skor. Har dock i år hittat skor och i butiken visade de två lika klossar från Shimano där den ena löste ut lättare. Nu funderar jag om 1. Hur lätt i jämförelse kommer RED klossarna lösa ut med shimano? Och 2. Om de inte löser ut lika lätt, kan jag då köpa shimano klossen och använda med RED pedalen och lättare lossa foten?
Red pedal
Shimano klossen som löser ut lättare.

Luzen

Aktiv medlem
SPD hjälp med kloss
Klossen SH-56 som löser ut lättare har jag provat. Den löser ut även när man rycker skon rakt upp och inte bara i sidled.

C-dale

Aktiv medlem
SPD hjälp med kloss
Inte roligt när skorna flyger av pedalerna i ett stökigt parti. Hände mig första turen nerför trätrappan på "runt Delsjöarna" Inte bra för fortplantningen. De kan ju funka på snällt underlag, men risken finns att man rycker ur pedalerna är man rycker uppför en backe mm.

tonimakaroni

Aktiv medlem
SPD hjälp med kloss
Klossen SH-56 som löser ut lättare har jag provat. Den löser ut även när man rycker skon rakt upp och inte bara i sidled.

(Skulle varit svar till Niklasmagnus)

Har både SH-51 och 56 och kan inte säga att skillnaden är superstor.

Har nog råkat klicka ur misstag vid ett tillfälle med 56orna i vintras på pendlarn dock var releasen på det lättaste också.

Men som sagt går det vrida ur i lite fler vinklar precis som tidigare i tråden nämnt 👌

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer