SPD-SL till Spd

SPD-SL till Spd
Hej Happy-vänner!

Har precis köpt ett par effekt-pendlar mer SPD-SL fästen. På vinterpendlarskorna har jag dessvärre SPD-fästen. Någon som har tips eller erfarenhet av att konvertera så att man kan använda dessa på SL skor?

Tack på förhand!

me.I.am

Aktiv medlem
SPD-SL till Spd
Öppna ditt första inlägg och redigera rubriken. Svara sedan (efter att du gjort redigeringen klar) gärna på det så rubriken slår genom i följande inlägg.

anders_

Medlem
SPD-SL till Spd
Alltså, SPD-SL till SPD är väl precis vad du vill ha (om man ser det från pedal till sko). Ser man det åt andra hållet (sko till pedal) så är det såklart SPD till SPD-SL men det är ju samma adapter man pratar om.

Så låt oss koncentrera oss på innehållet nu. En adapter borde innebära att du får justera sadelhöjden, men det är kanske ok.

SPD-SL till Spd
Haha sorry för oklarheter, trött småbarnspappa....

Det jag vill är att göra om en SPD-sko till att vara kompatibel med LVG pedal, alltså SL. Hittar ingen adapter till detta?

perzzon

Aktiv medlem
SPD-SL till Spd
Är det inte bara att borra två lämpliga hål i en SL-kloss? Nån bricka för att stärka upp och försänkning av densamma I värsta fall?

SPD-SL till Spd
Men tänker jag helt galet om jag tänker att man skruvar i de två hålen i mitten med SPD skruv. Sedan kan man fästa SL fästena i de övriga tre hålen?

perzzon

Aktiv medlem
SPD-SL till Spd
Vet inte om det är så mycket att utveckla. Jag har inte sett en SL kloss på flera år (jag måste verkligen cykla mer landsväg) och de andra verkar överens om att det inte går...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer