SPECIALIZED 2FO Roost Flat - är dom bra?

Lejonel

Medlem
Hittade dessa mountainbike flat shoes till riktigt bra pris. Men någon som vet om dom är något ha, eller ska jag satsa på ett par Five Ten Pro istället?

Screenshot_20220703-222715_Samsung Internet.jpg

manneblask

Aktiv medlem
5.10 sedan Adidas tog över är (n) Bara hört bra om Specalizeds gummi så helt klart en bra deal. Hade själv tänkt att prova dem men tyvärr använder de läder (vilket jag själv inte använder) på alla sina flats utom Rime tror jag.

Senast ändrad:

Bjud

Medlem
Jag är nöjd med mina. Dock aldrig ägt ett par 5.10 att jämföra med.

Synd att stl 43 var slut, annars hade jag köpt på mig ett reservpar :)

Spindelbenen

Aktiv medlem
Kör med dessa när jag hojar nerför tillsammans med ett par Specialized Boomslang och jag sitter nästan fast för bra så gummit är det sjukt bra grepp i. Jag har strl 44 i mina och det har jag typ i alla skor jag har förutom i Nike där jag har 44,5.

Lejonel

Medlem
Kör med dessa när jag hojar nerför tillsammans med ett par Specialized Boomslang och jag sitter nästan fast för bra så gummit är det sjukt bra grepp i. Jag har strl 44 i mina och det har jag typ i alla skor jag har förutom i Nike där jag har 44,5.
Grymt, får bli ett par sådana då. Frågan är dock bara om man ska ta ett par svarta eller gröna. Med tanke på priset kanske båda :)

N_sandstrom

Aktiv medlem
Jag har inte Roost, men DH-modellen.

Lite luftigare än samma storlek på 5-10, så var först lite orolig att jag hade fel storlek, men det har aldrig känts glappt väl på cykeln.

Greppet på DH är super, och tror att Roost ska ha samma sula.

(DH är också fullt användbar för stigcykling. Men vore kanske nice med ett par Roost för extra varma dagar)

Lejonel

Medlem
Någon som handlat av https://www.pro-e-bike.se? Är det en seriös butik tro?

Fick snabbt en orderbekräftelse och strax därefter en leveransbekräftelse. Dock inget tracking-id eller info om förväntad leverans. Känns väl lite sådär att inte ens ge ut tracking-id när dom tar 199kr i frakt 🙈

Topp