Specialized Camber Comp FSR Strl L för liten för mig?

Osmanix

Ny medlem
Hej!

Jag sitter och kollar på en Specialized Camber Comp FSR från 2018 och i storlek L.
Jag kan inte hitta några storlekstabeller på nätet.
Jag är 1.89 lång och har ca 88cm insida ben.

Ngn som kan hjälpa mig? :)

Berk

Aktiv medlem
445 mm reach är kort. Nu rekommenderar Specialized till Stumpjumper mellan 500 och 535 mm reach till 189 cm. Och till Epic evo 485 mm reach.

GustafH

Aktiv medlem
Jag är 186 och har lika långa ben som du (även om jag tydligen har skrivit att min innerbensmått är 86 cm här på sajten innan så är det faktiskt 88). Min hardtail har en reach på 457 mm och den är lite kort så för en fulldämpad skulle jag definitivt inte gå ner i reach.

Osmanix

Ny medlem
445 mm reach är kort. Nu rekommenderar Specialized till Stumpjumper mellan 500 och 535 mm reach till 189 cm. Och till Epic evo 485 mm reach.
jag som är 183 lång kör på en L
Jag är 186 och har lika långa ben som du (även om jag tydligen har skrivit att min innerbensmått är 86 cm här på sajten innan så är det faktiskt 88). Min hardtail har en reach på 457 mm och den är lite kort så för en fulldämpad skulle jag definitivt inte gå ner i reach.
Sen får man lägga till lite på en FS jämfört med statisk reach på en HT
Tack för svar alla! Då va de som jag misstänkte att den blir för liten för mig. Har rätt långa armar med!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer