Specialized Power Arc och alternativ till denna

xyklisten

Aktiv medlem
Har ett lite stökigt förhållande till min Power Arc sadel.
Jag gillar den och tycker att jag sitter "bättre" på den än någon annan sadel sett till position av ländrygg och höfter. Röven är dock inte lika imponerad av dess förträfflighet..... Får "skav" strax framför sittbenen på alla längre rundor, sällan något allvarligare men det är nästan alltid där och stör. Diverse olika vinklar och höjder har testats med samma resultat.
Så vad har vi för liknande alternativ? Har tidigare testat en Pro Stealth som jag inte gillade.
Dags att testa en annan bredd kanske, har 143 mm nu.

Egentligen kanske det är en rejäl bikefit som ska till.

TTR

Aktiv medlem
Kan inte dela med mig av erfarenheter, men gällande sadlar är det ofta så personligt att den enes upplevelse sällan är applicerbar på nästa.

De flesta märken på marknaden har väl egna varianter inspirerade av Spesh Power (eller vem som nu var först). Typ Fizik Argo (i Vento el. Tempo-modell) Selle Italia Boost-modellerna etc.

ejma

Aktiv medlem
Bontrager Aeolus har fått bra omdömen. Har inte testat själv, men har planer på att ersätta min Power med en sådan. Har egentligen inga problem med Power, men Aeolus ser snäppet skönare ut när man hänger mycket i bocken.

Little Stereo

Aktiv medlem
Har ett lite stökigt förhållande till min Power Arc sadel.
Jag gillar den och tycker att jag sitter "bättre" på den än någon annan sadel sett till position av ländrygg och höfter. Röven är dock inte lika imponerad av dess förträfflighet..... Får "skav" strax framför sittbenen på alla längre rundor, sällan något allvarligare men det är nästan alltid där och stör. Diverse olika vinklar och höjder har testats med samma resultat.
Så vad har vi för liknande alternativ? Har tidigare testat en Pro Stealth som jag inte gillade.
Dags att testa en annan bredd kanske, har 143 mm nu.

Egentligen kanske det är en rejäl bikefit som ska till.
Jag sålde min nästan nya till Lundatok (iofs vanlig Power Expert), jag och sadeln kom inte överens alls.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Bontrager Aeolus har fått bra omdömen. Har inte testat själv, men har planer på att ersätta min Power med en sådan. Har egentligen inga problem med Power, men Aeolus ser snäppet skönare ut när man hänger mycket i bocken.
Eftersom det här är Happy, och jag har en sån, så säger jag +1 på Bontrager Aelous.

NickPick

Aktiv medlem
En kort sadel ger färre "sittpositioner", och mer problem.... Tydligen.
Får du på båda sidor känns det som att sadeln passar jättedåligt. Sitter du för högt?

roskai

Aktiv medlem
Rimligt vore väl att ta dig till en fysisk lbs där det finns en "assometer" för att se vilken bredd på power du behöver!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer