Specialized Status 2021 - tråden

Spindelbenen

Aktiv medlem
Jag är 1.89 lång. Kör inte heller någon extrem åkning. S3 låter kort för dig, s4 eller s5 låter vettigare, beror iofs på lite vad du tänkt använda den till.

Kommer uppdatera med bilder och info framöver.
Jag är lika lång som du @Damisch och funderar faktiskt på en S5. Den ser toklång ut men när jag provrullade den så kändes den bra och stabil jämfört med min Stumpjumper S4 som jag hojade med i Järvsö i helgen och tyckte faktiskt att det var lite läskigt i vissa sektioner.
När jag kollar på din video så verkar du köra lite mer lekfullt medan jag mest vill försöka överleva nerfarterna, därav min fundering på den större modellen.
Ovan var ju bara lite påståenden, så nu till frågan..
Nu när du har kört den ett tag, hur upplever du storleken till din cykling? Jag vill bara ha en stabil och flack hoj till ett bra pris, kommer aldrig hoja twist twist, whippa eller göra något annat än att kanske lätta lite på några platåer samt droppa utför det ENORMA droppet på Gummiboll 😂
S5 är ju "specad" upp till 193cm.

Stefan_R

Medlem
Jag vet men jag tänkte inte att man ska kommer ner till 11kg. Min tanke var att om någon har bytt kanske hjulen till lite bättre kanske lättare hjul. Man borde kanske kommer ner i vikten till 14-14,5kg med lite viktsoptimering.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer