[Sponsrat inlägg] Cykelsemester: 7 fina svenska cykelområden

Redaktionen

Medlem
jaja-2000x1126.jpg

Allt du behöver veta för att planera din cykelsemester i sommar. I denna guide tipsar vi om destinationer som bjuder på rolig cykling, hur du packar, planerar dina cykelrutter, vilken utrustning du kan behöva och hur du tar med dig cykeln på semestern.

Läs hela artikeln:

Jilster

Aktiv medlem
Finns det någon anledning till att Åre inte nämnts i denna artikel? Såg att artikeln var sponsrad. Är det en möjlig anledning?

Lite konstigt kan jag tycka.....

Ustzeust

Aktiv medlem
Skummade igenom lite, fastnade för stycket där man rekommenderas göra returen långsammare och köra lägre tryck i däcken i bikepark. Det måste väll menas tvärtom?

JesperA

Aktiv medlem
Varje gång jag råkar trilla in på en "sticky" tråd, tex sponsrad eller artikel så undrar jag alltid varför det är så få kommentarer, kom då på att jag missar dessa för jag går direkt till "forum", men dessa visas bara i "forumlista" som jag aldrig klickar på & sen "sverige trevligaste...", enbart av misstag som klickade på dessa nu & råkade se länkarna

Så har man bokmärkt forumet & sällan går till happys framnsida så missar man dessa, gör andra samma sak tro & därför det inte är mer snack här?

mzi

Aktiv medlem
Jag tänkte mer på valet av "cykelsemester" där de har gjort om cykling från att vara ett fordon till att bli en aktivitet. Jämför bilsemester eller husvagnssemester med skidsemester. Där de första är själva transporten och det senare aktiviteten. När jag åker på cykelsemester så är ju cyklingen transporten.

jonte987

Aktiv medlem
Helt klart så brukade cykelsemester betyda cykel och tält japp.

Å andra sidan duger skidsemester för motsvarande alpin vinteraktivitet.

WSB

Aktiv medlem
Heter det verkligen cykelbyxa med blöja? Som slang kan jag förstå.. men i en artikel?

TEH

Medlem
Bra jobbat att rekommendera liften upp på Funäsdalsberget för ”riktig nerförskörning till byn” när det inte ens finns en led nerför berget längre utan man får ta liften ner igen… Men reklam behöver väl inte bygga på fakta.

Wingqvist

Aktiv medlem
Bra jobbat att rekommendera liften upp på Funäsdalsberget för ”riktig nerförskörning till byn” när det inte ens finns en led nerför berget längre utan man får ta liften ner igen… Men reklam behöver väl inte bygga på fakta.
Ledsen för sen reaktion här! Självklart ska det inte vara faktafel även om det är reklam. Det tjänar ingen på.
Jag har skickat frågan vidare till Funäsfjällen och vi kommer att justera utifrån hur det ser ut IRL så klart!

Edit: Nu är det uppdaterat, utifrån information vi nu fick från Funäsfjällen att leden från berget ner till byn togs bort i somras, eller åtminstone rekommendationen att cykla nedför den (grusvägen).

hermannjoh

Aktiv medlem
Fina tips i den här, bokade resa till Sunne Bikeparks premierhelg efter att ha läst den, hade gärna sett en likadån artikel som tipsar om bikeparks i södra delen av Sverige, den kanske redan finns?

vattenflaska

Aktiv medlem
Hur är framkomligheten på lederna i Ramundberget/Funäsdalen/Tänndalen? Funkar det med gravelhoj eller är det mtb för hela slanten??

Köp & Sälj

Topp