[Sponsrat innehåll] Sveriges roligaste bike parks från norr till söder

Redaktionen

Medlem

Det finns otroligt mycket bra stigar i Sverige och dessutom börjar det dyka upp bike parks lite överallt. Vi har kollat på cykelälskande skidorter och cykelparker utan lift. Från Skellefteå i norr till Vallåsen i söder. Och vilken cykel ska du köra på? Vi tipsar tillsammans med Sportson.

Läs hela artikeln:

implor

Aktiv medlem
Är Idre inte bra nog för att kvala in? Aldrig testat cykla där men ser ganska fint ut.

glitch

Aktiv medlem
Är Idre inte bra nog för att kvala in? Aldrig testat cykla där men ser ganska fint ut.
Duger för en nybörjare, men det är väldigt begränsat / enkel åkning.
Perfekt med barn / för att testa på bikepark.
Sen är det helt okej om man samtidigt passar på och betar av alla XC leder som går runt anläggningen då får man ihop en kul heldag.
Skillsområdet är riktigt bra också för barn / nybörjare.

manneblask

Aktiv medlem
Bygdsiljum utanför Skellefteå drivs lördagar och söndagar på sommaren av frivilliga cykelgalningar. Den kom inte med.
Bygdsiljum saknade jag med, fanns inte när jag bodde där uppe men har passat på när man väl vistas i hemtrakterna 🙂

Westman

Aktiv medlem
Gesunda begår ju närmast kommersiellt självmord, men cyklingen är riktigt bra om man gillar det inte alltför tillrättalagt. Stökcykling i toppklass.

Lofsdalen är lite av en sleeper, benämns ofta som en bra familjedestination, vilket det också är, men parken är också bra på riktigt för mer avancerade cyklister. Vi kommer fortsätta åka tillbaka dit för kombon familj-, fjäll-, parkcykling.

Om Tänndalen fortsätter bygga ut och kompletterar det nybörjarvänliga med lite mer utbud för mer erfarna cyklister kommer vi kombinera det med Lofsdalen. En dryg timme emellan (om man har barn som inte blir åksjuka :p).

implor

Aktiv medlem
Duger för en nybörjare, men det är väldigt begränsat / enkel åkning.
Perfekt med barn / för att testa på bikepark.
Sen är det helt okej om man samtidigt passar på och betar av alla XC leder som går runt anläggningen då får man ihop en kul heldag.
Skillsområdet är riktigt bra också för barn / nybörjare.
Okej! Har stuga i Idre men aldrig testat anläggningen. Då jag inte är någon super DH fantast så duger den säkert fint :).

TMA-1

Medlem
Kan inte låta bli att flina lite åt priserna på cyklarna i denna artikel. Man kan tro det är motorcyklar det handlar om :)

KOLOSS

Aktiv medlem
Aldrig förstått susningen med Isaberg. Utförsåkningen är inte mycket att hänga i granen. Pelikanen är en snoozefest från top till botten. Säkert jättebra om man har yngre barn. The nor way och no mercy är Nice. Dom satsar helt klart för familjeutflykter. Men för enduro/dh-entusiaster? Stor miss i min bok.

Gesunda är sveriges bästa park enligt mig och borde fått vara med i listan!

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer