Spricka i fälgen. vad ska jag ersätta med?

Bonf

Medlem
Jag har kraschat min bakfälg, Easton Arc 27 29". Tänkte att jag bara köper en ny fälg eftersom den har fungerat ok, men dessvärre så går de inte längre att få tag på. Tips på ersättningsfälg i kombination med nobby nic (däcken börjar iof också bli torra så det kanske är dags att byta ut dem med...) som fungerar slanglöst utan allt för stora problem tas tacksamt emot. Jag tänkte återanvända nav och ekrar.

Bilagor

Makten

Aktiv medlem
Är det här en rimlig ersättningsprodukt?

573 gram är ganska tungt, men för det extremt låga priset lär du kanske inte hitta nåt lättare. Är säkert utmärkt.
Om du tänkt återanvända ekrarna så får du kolla så din gamla fälg har samma ERD, vilket tillsammans med navet bestämmer ekerlängden. Nån millimeter hit eller dit spelar inte så stor roll, men det måste vara i närheten. Möjligen kan man byta till längre eller kortare nipplar för att kompensera.

Bonf

Medlem
573 gram är ganska tungt, men för det extremt låga priset lär du kanske inte hitta nåt lättare. Är säkert utmärkt.
Om du tänkt återanvända ekrarna så får du kolla så din gamla fälg har samma ERD, vilket tillsammans med navet bestämmer ekerlängden. Nån millimeter hit eller dit spelar inte så stor roll, men det måste vara i närheten. Möjligen kan man byta till längre eller kortare nipplar för att kompensera.
Ja, men frågan är om jag kommer att känna skillnad på +40 g jämfört med ARC 30 från Erlan.se. Då priset är mindre än hälften inkl frakt (köpte på mig lite annat på samma gång såklart) så segrade snålheten. Jag hoppas att det passar. Annars så finns den snart på köp och sälj :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer