Sram AXS Eagle micro adjust i appen

glitch

Aktiv medlem
Nybliven med AXS Eagle, i appen finns ju micro adjust - men när jag kollar youtube videos ska det finnas pilar under som låter en justera men jag har inga såna pilar?
Kräver det att man reggar ett konto eller nåt annat dumt?
Funkar fint att justera genom att trycka på reglagets knapp och fintrimma men skulle ju vilja kunna göra det i appen direkt.

glitch

Aktiv medlem
Screenshot_2022-03-31-15-43-02-620_com.sram.armyknife.jpg

glitch

Aktiv medlem
jo jag såg det nu på skärmdumpen, det stod inget om det i appen när jag höll på trixa dock och den uppdaterade fint vilken växel man låg i när jag växlade igenom kassetten :)

nadderf

Aktiv medlem
Jag har för mig att jag har kunnat förut, men jag kunde inte i min app heller.

Testade både utloggad och inloggad

Hälsingland

Aktiv medlem
Disconnected betyder väl att du inte är ansluten till växeln med blåtanden? Väck liv i växeln så det kopplar upp, har du inte parat ihop växel och mobil gör det först.

glitch

Aktiv medlem
provat igen med nyladdat batteri men icke... Screenshot_2022-03-31-18-54-28-241_com.sram.armyknife.jpg

Bilagor

• Screenshot_2022-03-31-18-54-12-938_com.sram.armyknife.jpg
    Screenshot_2022-03-31-18-54-12-938_com.sram.armyknife.jpg
    55.1 KB · Besök: 19

C-dale

Aktiv medlem
Batteriet i handtaget verkar kass. i mina bockstyrereglage sitter det knappbatterier, är det inte likadant på mtb-reglagen?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Beror klart på hur mycket man cyklar men mitt har hållt sig i två år, så länge har du väl aldrig haft en cykel glitch så det kan inte vara några problem ;)

glitch

Aktiv medlem
Beror klart på hur mycket man cyklar men mitt har hållt sig i två år, så länge har du väl aldrig haft en cykel glitch så det kan inte vara några problem ;)
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:- fast nu köptes kitet beggat så batteristatus är lite oklar, och sjukast av allt, jag stuvade ju om min cykelpark lagom till corona rörde till det ordentligt och sen dess har jag hållit mig till nuvarande uppsättning cyklar och faktiskt inte sett något som skulle göra mitt cykelliv mer komplett.....och då börjar man ju så klart med "onödiga" uppgraderingar haha. Fler AXS frågor kommer snart i en annan tråd.

SIE

Aktiv medlem
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:- fast nu köptes kitet beggat så batteristatus är lite oklar, och sjukast av allt, jag stuvade ju om min cykelpark lagom till corona rörde till det ordentligt och sen dess har jag hållit mig till nuvarande uppsättning cyklar och faktiskt inte sett något som skulle göra mitt cykelliv mer komplett.....och då börjar man ju så klart med "onödiga" uppgraderingar haha. Fler AXS frågor kommer snart i en annan tråd.
Försäkringstråden? 😁

jenslundberg

Ny medlem
Löste du problemet? Har precis samma problem nu.

Topp