Sram Axs nollställa

mickethn

Medlem
Sram Axs nollställa
Hej

har tappat bort mig i min inställning på dels mellan inner och ytter skruvar och den digitala inställningen i knappen
på styret, har försökt leta efter en factory reset på Sram axs utan framgång.

någon på detta forum som kan hjälpa mig ?

// Micke
A032B2B5-BB5F-4D3A-BA1E-CD35589AC73A.jpeg

cerro

Aktiv medlem
Sram Axs nollställa
Skruvarna går ju inte att göra reset på då de är mekaniska. Elektroniskt finns det ingen reset på AXS.

Jag hade skruvat ut ändlägesskruvarna en del, växlat åt båda hållen försiktigt och sett vilket håll växeln inte kommer hela vägen och justerat ditåt så alla växlar finns och justera ändlägena. Var försiktig för i ena änden kan kedjan gå för långt så då får du stoppa så du inte skadar något.

mickethn

Medlem
Sram Axs nollställa
Skruvarna går ju inte att göra reset på då de är mekaniska. Elektroniskt finns det ingen reset på AXS.

Jag hade skruvat ut ändlägesskruvarna en del, växlat åt båda hållen försiktigt och sett vilket håll växeln inte kommer hela vägen och justerat ditåt så alla växlar finns och justera ändlägena. Var försiktig för i ena änden kan kedjan gå för långt så då får du stoppa så du inte skadar något

Tack för svar, japp får göra så!
// micke

Sram Axs nollställa
SRAMs egen manual är mycket enkel och informativ. Börja om från början, först ändlägena sedan b-skruven. Efter detta finlir i mitten av kassetten.

Tyckte det var oändligt mycket lättare än vanliga XX1.

Lycka till

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer