Sram gh dh fast med större kassett

pomah

Ny medlem

pomah

Ny medlem
Den går att bygga om till en sjudelad...

Srams sjudelade dh grejer har samma kedja som en 11 delad grupp.

Ja det står max 28, men det står också max 36 på vanliga gx oavsett längd... https://www.sram.com/en/sram/models/rd-gx-t21-a1

Alltså så blir jag inte klok, hade hoppats att någon här hade haft erfarenhet av dessa komponenter och kunde bistå med lite kunskap.

rayy

Aktiv medlem
pomah sa:
Den går att bygga om till en sjudelad...

Srams sjudelade dh grejer har samma kedja som en 11 delad grupp.

Ja det står max 28, men det står också max 36 på vanliga gx oavsett längd... https://www.sram.com/en/sram/models/rd-gx-t21-a1

Alltså så blir jag inte klok, hade hoppats att någon här hade haft erfarenhet av dessa komponenter och kunde bistå med lite kunskap.

Det där är inte "vanliga" GX, den där växeln är för 2x10, alltså har den maxkapacitet på 36t precis som det står.

Det du söker är du nog mer eller mindre först om att pröva. Vill du slippa för många kassettdrev är dock en mer beprövad lösning att köra 9-delad kassett tillsammans med lite andra komponenter från 10-delad drivlina. Fråga i så fall om det skulle vara aktuellt!

pomah

Ny medlem
Jag hade ju hoppats att det hade gått att lösa på ett enkelt sätt, men det verkar som att det inte går...

Då blir det nog att jag köper mig ett apex kit, kostar inte mycket och då vet jag att alla ingående delar fungerar perfekt med varandra och så får jag leva med att det är 11 växlar...

Valhalla_

Aktiv medlem
Kör en vanlig gx växel och ta 7 av 11 drev från en 11d kassett... så gjorde jag på min dh hoj. Funkar fint. Fick iofs byta ena ändlägesskruven till en längre. Men det är ju lätt gjort.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer