Sram level , helt stumt!

hm

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
Mina sram level ultimate fick följa med till nya ramen i vinter och hängt i garaget några månader sen dess.
Klämmt lite på dom då o då , men nu helt plötsligt är handtaget helt stumt och vill inte trycka in pistongen det minsta i resorvaren.
Skruva isär handtaget så bromsvätskan rann ut och tog även bort själva handtaget, då lossade det och fungerade igen . Ett djävla meck och få i vätskan igen men bromsen funkade tillfällit . Hängde in cykeln en vecka till och nu är den helt stum igen . Va fan!

hm

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
På en krok i taket ..
Pillat lite till , trycker jag direkt på pistongen via reachjusterskruven sjunker den plötsligt in 1 av 10 gr o bromsen tar , men tar jag ett litet omtag med handtaget är det totalstopp igen... trolleri o svartkonst är jag utsatt för...

Startgas

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
Bara så jag inte ska råka ut för samma sak, hur hänger cykeln? Om nu dessa bromsar är känsliga för att hänga uppochned eller liknande.

hm

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
Hänger i framhjulet och problem med bakbromsen så svårt att tro det beror på det . När oket fortfarande är lägst o styret högst.
Inga förslag vad jag ska testa?

Rompa

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
Kör du Scott? Isåfall kan just det vara en del av problemet ;)

Skämt åsido, men jag har förvarat min på samma sätt hela vintern och jag har inte det problemet då jag tog fram den förra veckan för att göra den köar till säsongen.

hm

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
:) kommer förvisso från en Scott och då funkat men sitter nu på bmc'n . Måste va därför.

Iofs gick det dåligt när jag kapa slangen sist och köpt en oliv som inte passade , så fick fulmecka tillbaka den gammla. Men har ju svårt att det skulle bero på det.

Men ligger nog närmast till att köpa en ny oliv , kapa om slangen rengöra allt o byta vätska igen...

Preacher

Aktiv medlem
Sram level , helt stumt!
Om du nyligen har fipplat runt med oliv/stift så lär det vara lite skräp kvar i slangen.

Det du beskriver händer ofta när en liten bit plast från slangen eller metall från stiftet sätter
sig i slangen och agerar envägsventil.

Nytt oliv/stiftkit och kapa slangen någon centimeter så är du troligen igång igen.

Topp