Sram rival Etap parar inte

Gunnar1718

Ny medlem
Hej
Jag har nyligen fått hem min Canyon med Sram rival Etap men får inte växelföraren till främre klingan att fungera. Jag har parat med bakre samt reglagen på styret och i appen står det att allt är parat men den vill ändå inte. Jag kan dock reglera med hjälp av knapp på själva växelföraren så det känns som det är ett kommunikationsfel.

Canyon ersätter om jag tar den till verkstad men närmsta Sram återförsäljare ligger 1h bort så jag vill inte kapitulera ännu 😊

Kom med tips. Ses på vägarna 🚴‍♀️

Manurhin2

Aktiv medlem
Hej
Jag har nyligen fått hem min Canyon med Sram rival Etap men får inte växelföraren till främre klingan att fungera. Jag har parat med bakre samt reglagen på styret och i appen står det att allt är parat men den vill ändå inte. Jag kan dock reglera med hjälp av knapp på själva växelföraren så det känns som det är ett kommunikationsfel.

Canyon ersätter om jag tar den till verkstad men närmsta Sram återförsäljare ligger 1h bort så jag vill inte kapitulera ännu 😊

Kom med tips. Ses på vägarna 🚴‍♀️
Har du provat att ha den på olika ställen på kassetten?

cerro

Aktiv medlem
har du parat allt samtidigt.
1. håll inne knappen på bakväxeln tills den blinkar sakta
2. gör samma sak med framväxeln
3. gör samma sak med först det ena och sen det andra reglaget
4. tryck på bakväxeln så kort att den slutar blinka
Klart, allt funkar som de ska :D

cerro

Aktiv medlem
Antar att du har koll på att man växlar genom att trycka på bägge reglagen samtidigt för att växla? Om så låter det som ett väldigt skumt problem. Aldrig varit med om.

Topp