SSSM 2019 - Nynäshamn - 11-12 oktober

viggen

Medlem
Nu är det ju såhär va att det här tyvärr krockar med att hytta näve framför Dismember på scen i Stockholm så jag kommer tyvärr inte kunna ställa upp i skägg-med-framdämpad-enduro-ht-klassen tillsammans med Paco. Ni får helt enkelt sprida ut den häckling jag skulle fått utstå för mot cykelval på honom, men var lagom elaka va? Inget som sårar för djupt..

Kneecap: jag är ledsen att jag inte kan vara på plats för att följa upp med nya mordhot efter sprängstens-fest-etapper. En annan gång!

Kneecap

Aktiv medlem
viggen sa:
Kneecap: jag är ledsen att jag inte kan vara på plats för att följa upp med nya mordhot efter sprängstens-fest-etapper. En annan gång!
Tjena!

Nu är jag ju inte ansvarig för banläggningen i år. Men jag känner mig hjärtekrossad iallafall.
Om SSSM hamnar i Nybro igen så ska jag se till att det finns en sprängstensetapp.

jansson99

Moderator
Forumvärd
Måste man ha kläder på sig? Jag vet faktiskt inte om jag har något passande. Möjligtvis någon gammal tight lycra.

xxxs.PNG

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag har fått ihop en DFL-hoj. Den förra är ju i Chile. Känns lite premium att skruva ihop en oprövad cykel med en estimerad utväxling som kan vara galet fel. Nåja, blev lite sugen att prova ikväll men sket i det. Vill ju inte riskera att komma näst sist genom träning. DFL tar jag allvarligt på.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
28 anmälda nu! Tyvärr redan en DNS bland dessa men ändå, vi blir många!

Om någon vill ta med en gäst till nummerlappsutdelning så säg till mig så löser jag det.

Senast ändrad:

Scut

Medlem
Jomper!

Jag önskar att en hetsig deltagarlista publicerars.

Ps. Jag kommer hinna till nummerlapps utdelningen.

Kung Stalle

Aktiv medlem
Jaha... här pratas det ner. Som inför en endurotävling.
Men icke på SSSSSSSSSM!
Jag cyklade singelspeed igår och var både snabb och snygg. Så om in inte levlar upp så är det risk för att ni måste åka till Vallentuna nästa år.
Så raka benen och valla kedjan nu. Se så!

Stalle

Scut

Medlem
Kung Stalle sa:
Jag cyklade singelspeed igår och var både snabb och snygg. Så om in inte levlar upp så är det risk för att ni måste åka till Vallentuna nästa år.

Stalle
Här odlas det benhår istället, benhår ger skydd mot sol, lera, bakfylla och sprängsten.

Jag kan meddela att formen är på topp! Enpetaren har gått som ordinarie stigcykel under de senaste veckorna och knäskålarna knäpper smärtsamt vid varje tramptag. Det ryktas att det kommer finnas ett litet altare med offrade knäskålar längs bansträckningen.

onegear

Aktiv medlem
Aha det hetsas i tråden... jag har tillåmä tjoobläss ibak på min ss och kommer definitivt vara snabbast klädd, ingen kommer rå på mig... SSSM kommer norrut å mycket längre än till Vallentuna =)
Mvh// Kung Henke

Kung Stalle sa:
Men icke på SSSSSSSSSM!

Stalle
Ta hem det här nu din gamla hyena! Det blir ju omöjligt att inte ställa upp om det körs på hemmaplan.

H.

Aktiv medlem
Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:
Men icke på SSSSSSSSSM!

Stalle
Ta hem det här nu din gamla hyena! Det blir ju omöjligt att inte ställa upp om det körs på hemmaplan.
+1

wukkaN

Aktiv medlem
Det här verkar ju sjukt kul! Finns det fortfarande plats? Är dock oklart om mitt bygge blir klart samt om jag får dispens från blöjansvaret hela dagen. Har knappt kört skog så hur nybörjarvänligt är det? Har inga problem med att ligga längst bak ;)

Senast ändrad:

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Anmälda just nu!

Kneecap
Johan A
onegear
JLarsson
Bullit
oxr
theBrand
*viktro*
Jensa
iMats (DNS)
dtb
Hasse#7
Boe
rikard
Scut
Paco
Mathias
jansson99
Egil
pugilist
Fjärdebrunn
Mudfuzz
Jacob
Kalle Tandlös
Kung Stalle
mytomspunnen
Vic
Fler är anmälda men det är dessa som angett happy-nick.

Sen verkar några till vara på gång.

Fotograf kommer också finnas på plats för att dokumentera det hela. Börjar känna mig lite stressad över att det är en del kvar att styra upp.. men vädret ser i detta nu ut att bli som utlovat.

Senast ändrad:

42Hz

Aktiv medlem
Fyyy faaan vad man kommer ångra att man inte kunde åka!! Jag ska refresh:a tråden febrilt medans jag guppar runt på Östersjön!

viggen

Medlem
Kneecap sa:
Tjena!

Nu är jag ju inte ansvarig för banläggningen i år. Men jag känner mig hjärtekrossad iallafall.
Om SSSM hamnar i Nybro igen så ska jag se till att det finns en sprängstensetapp.
Gott så, jag ska försöka se till att ladda om till nästa år och se om jag inte kan lura med mig en dansk som sover i bagaget på min bil.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Det är ingen som har ett depåtält att låna ut?

Tänkte vädersäkra maten lite.

p2665213.jpg

onegear har men kanske inte får plats i bilen.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Det verkar lösa sig lokalt, men blir det riktigt ruskväder så hojtar jag för då vore det trevligt med fler än ett. OK?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Kvällen innan är det nummerlappsutdelning på Nynäshamns Ångbryggeri som öppnar för oss kl 19. För att komma in måste du finnas med på gästlistan (Svensk alkohollagstiftning, slutet sällskap osv).

Om du vill ta med någon som inte ska cykla så meddela mig, vi har plats för fler än så länge!

De som vill käka något innan föreslår jag ses på Bar & Burger på Fredsgatan 8 ett kvarter från bryggeriet.

De som vill cykla gemensamt till tävlingsstart - det går en cyklande kortege från Nynäshamns Station kl 11.15, samling vid vändplanen utanför Eight Friends Inn. De som cyklat TdR vet..

H.

Aktiv medlem
jomper sa:
De som vill cykla gemensamt till tävlingsstart - det går en cyklande kortege från Nynäshamns Station kl 11.15, samling vid vändplanen utanför Eight Friends Inn. De som cyklat TdR vet..
Om ni åker strandpromenaden är det väl nästan obligatoriskt att deltaga på den turen också? Vackrare vägsträcka är väl svår att hitta i Sverige (iaf i Stockholm)?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ja, det är tanken! Den är svårslagen och ett av få ställen i Stockholms län där man kan se öppen horisont från fastlandet.

oxr

Aktiv medlem
Just nu tycks det bara vara Rikard, Mathias och Fjärdebrunn som behöver cykeltransport. Stämmer det?

Fjärdebrunn

Aktiv medlem

Hasse#7

Aktiv medlem
Jag har nog en pump med mig. Just nu är mitt antagligen ganska lilla problem att åka från jobbet till vandrarhemmet, checka in, åka till centrumet och lämna ett åbäke till kneecap, göra av bilen med cykel i nånstans och sedan nummerlappsutdelning som avslutas med återtåg till vandrarhemmet där det nog är fest med orienterare och långliggande polacker.

theBrand

Aktiv medlem
Jag åker med bil från Värmelandet runt 3-4-tiden, om någon vill samåka så går det utmärkt :)

Vart bor folk förutom på Campingen?
(Jag börjar få lite kalla fötter på det där med att sova i bilen nu när temperaturen sjunker... :D )

Hasse#7

Aktiv medlem
onegear sa:
Jäklar mitt tjoobläss lider av inkontinens och läcker... Hasse#7 kommer du ha pump mäla?
Glöm bara inte att jag är lvg-cyklist och gnällgubbe enligt vissa. Min pump är inte någon bazooka utan pumpar högt tryck och lite flöde.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer