FjÀrdebrunn
Aktiv medlem
Sssm 2022đ©
26â med 34x18. Har gĂ„tt sĂ„ sedan 2007.
Jag funderade pÄ att lÀgga till motsvarande i gearinches för alla som kör moderna hjulstorlekar. FÄr vÀl uppdataera?PÄ SS rÀknar man gear inches, det Àr sen gammalt. Jag kör 53"
NÀr jag nu rÀknar sjÀlv och inte anvÀnder en kalkylator pÄ nÀtet sÄ blir det dock 50" jag kör medJag funderade pÄ att lÀgga till motsvarande i gearinches för alla som kör moderna hjulstorlekar. FÄr vÀl uppdataera?
Men 32x16 med 26x2.25 eller 559x57 rÄkar ju av en hÀndelse vara just 53" ;)
((559+57+57)/25,4) à (32/16) =52,9921259843 vilket jag avrundar till 53"NÀr jag nu rÀknar sjÀlv och inte anvÀnder en kalkylator pÄ nÀtet sÄ blir det dock 50" jag kör medNÄja, Àn nördigare Àr vÀl salig Sheldons Gain Ratio. DÄ kör jag med 3,8
Japp, för din uppsĂ€ttning. Jag rĂ€knar pĂ„ min med samma dĂ€ck och hjul som din, men 38/20 som utvĂ€xling. Det ger â50.34"((559+57+57)/25,4) Ă (32/16) =52,9921259843 vilket jag avrundar till 53"
NÀr jag nu rÀknar sjÀlv och inte anvÀnder en kalkylator pÄ nÀtet sÄ blir det dock 50" jag kör medNÄja, Àn nördigare Àr vÀl salig Sheldons Gain Ratio. DÄ kör jag med 3,8
Nu börjar vi hamna pĂ„ bra nivĂ„ i trĂ„den!Japp, för din uppsĂ€ttning. Jag rĂ€knar pĂ„ min med samma dĂ€ck och hjul som din, men 38/20 som utvĂ€xling. Det ger â50.34"
I Stockholm? Kanske rent av pÄ tÀvlingsplatsen?Kan nog skaka fram en SingleSpeed-Kona eller tvÄ om nÄgon vill lÄna för att slippa köra i "fake"-klassen.
(Ăven om jag tycker att tejpade/lĂ„sta reglage Ă€r helt OK. Det Ă€r ju inte direkt 2006 lĂ€ngre sĂ„ vi fĂ„r vara glada om det dyker upp mer Ă€n ett gĂ€ng trötta tjock-gubbar pĂ„ dessa event numera ;)
//j
I Stockholm? Kanske rent av pÄ tÀvlingsplatsen?
Jag har vissa begrÀnsningar i min framfart för tillfÀllet, cykla frÄn Vasastan med bÀrsryggsÀck osv.....
Stor skillnad att glida ur en taxi i kostym till en nyservad cykel med tillhörande mekaniker/fysio/mm![]()
Va! TjuvtrÀnar ni?Enligt dagens formbesked sÄ kÀnns det som att min DFL pÄ Ärets rejs Àr ohotad
Visa bilaga 564012
sĂ„ om man mot förmodan Ă€ndrar sig och stĂ€ller upp , vilken typ av cykel ska man ha dĂ„ , 26 ,27.5 , 27.5+ , 29 , 29+ mullet , ht , fs , helstelt eller halvsteltâŠ.
SĂ„ mĂ„nga frĂ„gor , har inte cyklat i ursvik pĂ„ typ tio Ă„râŠ.
Mange
Jag kontrar med att inte kunna cykla dÀr alls.Enligt dagens formbesked sÄ kÀnns det som att min DFL pÄ Ärets rejs Àr ohotad
Visa bilaga 564012
Enligt dagens formbesked sÄ kÀnns det som att min DFL pÄ Ärets rejs Àr ohotad
Visa bilaga 564012
Nej nej! Vi skulle bara fÄ lite fÀrg pÄ Mattes ben och knÀppa en nödraketVa! TjuvtrÀnar ni?
Tjena!
Vi ska nog bli tre om den fajten!
Var helt sĂ€ker pĂ„ att jag var LMS förra Ă„ret tills din bror berĂ€ttade att aldrig gick och la sigĂsch det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att DFLa.... Att vara för packad för att hitta runt spĂ„ret (jag Ă„ brorsan 2017 i GBG) eller helt enkelt gömma sig tills det Ă€r riktigt mörkt ute (mmmrrrr 2013 i Hellas) Ă€r tvĂ„ enkla sĂ€tt att DFLa pĂ„... LMS Ă€r en tung titel och i kombo med en "seger" pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt Ă€nnu coolare (ja hĂ€r uppmanas till ohemult stort alkoholintag) sĂ„ varierad "trĂ€ning" Ă€r A och O inför SSSM
TrÀning? Jag förstÄr inte ordet.Förstör trÀningen nuVisa bilaga 572050
Begivenheter i gamla hemtrakterna! Gamle Honzo och jag vill ocksÄ hÀnga med lönnfeta gubbarVisa bilaga 572988 Alldeles för mÄnga vÀxlar för tillfÀllet, ska se om jag lyckas lista ut hur jag plockar av dom, annars blir det vÀl tejp dÄ.
Det Ă€r 9 vĂ€xlar för mĂ„nga. Men dĂ„ verkar ju det dĂ€r funka, om jag förstĂ„r tyskan rĂ€tt. DĂ„ Ă€r det bara att vĂ€lja vĂ€xel dĂ„âŠSer inte om det Ă€r 10 eller 11 vĂ€xlar för mĂ„nga du har. Om det Ă€r 10 för mĂ„nga funkar det hĂ€r:
![]()
DMR Single Speed Spacer Kit
Features: - UmrĂŒstkit auf Singlespeed - anodisierte Kassettenspacer - fĂŒr 8-/9-/10-fach Shimano-/SRAM-Freilaufköper - geeignet fĂŒr 1/2â x 3/32â Ketten - incl. 16Z. Ritzel Herstellernummer: DMR-SSH-1SP-KIT Lieferumfang: - 1 x Single Spewww.bike-components.de
Det Ă€r 9 vĂ€xlar för mĂ„nga. Men dĂ„ verkar ju det dĂ€r funka, om jag förstĂ„r tyskan rĂ€tt. DĂ„ Ă€r det bara att vĂ€lja vĂ€xel dĂ„âŠ
Det Ă€r 9 vĂ€xlar för mĂ„nga. Men dĂ„ verkar ju det dĂ€r funka, om jag förstĂ„r tyskan rĂ€tt. DĂ„ Ă€r det bara att vĂ€lja vĂ€xel dĂ„âŠ
Trevligt!PS: om du kommer kommer jag och sonen ocksÄ, dÄ möter vi inte bara gubbar som dricker öl.
Vad Àr det för dresscode?
Jag har lÀrt mig av min stilguru Timo St Anton att shorts och flanellskjorta inte duger nÀr det cyklas singlespeed.
Visa bilaga 573010
Visa bilaga 573011 Visa bilaga 573012
Det Àr vÀl i alla fall Animal med tanke pÄ fÀrg och trumma? Min barndoms kakmonster var helt klart blÄtt.Kakmonstret Àr ju hur cool som helst. Bild frÄn Internet eller tagen sjÀlv?
Det Àr vÀl i alla fall Animal med tanke pÄ fÀrg och trumma? Min barndoms kakmonster var helt klart blÄtt.