Sssm 2022đŸ’©

nisseson

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Jag funderade pÄ att lÀgga till motsvarande i gearinches för alla som kör moderna hjulstorlekar. FÄr vÀl uppdataera?

Men 32x16 med 26x2.25 eller 559x57 rÄkar ju av en hÀndelse vara just 53" ;)
NĂ€r jag nu rĂ€knar sjĂ€lv och inte anvĂ€nder en kalkylator pĂ„ nĂ€tet sĂ„ blir det dock 50" jag kör med đŸ€š NĂ„ja, Ă€n nördigare Ă€r vĂ€l salig Sheldons Gain Ratio. DĂ„ kör jag med 3,8

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
NĂ€r jag nu rĂ€knar sjĂ€lv och inte anvĂ€nder en kalkylator pĂ„ nĂ€tet sĂ„ blir det dock 50" jag kör med đŸ€š NĂ„ja, Ă€n nördigare Ă€r vĂ€l salig Sheldons Gain Ratio. DĂ„ kör jag med 3,8

Hade missat den sida pÄ sheldonbrown.com. Riktigt fin och nerdigt!
Jag har mellan 2.45 och 3.06 (för att jag kör med en oval drev fram).

PS sÄg ocksÄ gear inches dÀr, igen. Har sÄklart trÀngt bort det.

onegear

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
50.14960 med 29"x3,0" och 33x20... Var lite tungt i nĂ„gra lĂ„ngbackar i Storvik ikvĂ€ll pĂ„ 3e deltĂ€vlingen (enda jag kommer kunna köra) av GĂ€sterikcupen mtb. Teknisk och stökig och mĂ„nga höjdmeter pĂ„ 6,1km varvet som jag och 11 till i min klass +ett gĂ€ng ungdomar körde 2varv i. 5a utan att dö helt och hĂ„llet Ă€r jag skitnöjd med. Nya styret var grymt bra att bryta sig uppför backar med 😅

jesperC

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Kan nog skaka fram en SingleSpeed-Kona eller tvÄ om nÄgon vill lÄna för att slippa köra i "fake"-klassen.

(Även om jag tycker att tejpade/lĂ„sta reglage Ă€r helt OK. Det Ă€r ju inte direkt 2006 lĂ€ngre sĂ„ vi fĂ„r vara glada om det dyker upp mer Ă€n ett gĂ€ng trötta tjock-gubbar pĂ„ dessa event numera ;)

//j

Manurhin2

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Kan nog skaka fram en SingleSpeed-Kona eller tvÄ om nÄgon vill lÄna för att slippa köra i "fake"-klassen.

(Även om jag tycker att tejpade/lĂ„sta reglage Ă€r helt OK. Det Ă€r ju inte direkt 2006 lĂ€ngre sĂ„ vi fĂ„r vara glada om det dyker upp mer Ă€n ett gĂ€ng trötta tjock-gubbar pĂ„ dessa event numera ;)

//j
I Stockholm? Kanske rent av pÄ tÀvlingsplatsen?
Jag har vissa begrÀnsningar i min framfart för tillfÀllet, cykla frÄn Vasastan med bÀrsryggsÀck osv.....
Stor skillnad att glida ur en taxi i kostym till en nyservad cykel med tillhörande mekaniker/fysio/mm😍

jesperC

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
I Stockholm? Kanske rent av pÄ tÀvlingsplatsen?
Jag har vissa begrÀnsningar i min framfart för tillfÀllet, cykla frÄn Vasastan med bÀrsryggsÀck osv.....
Stor skillnad att glida ur en taxi i kostym till en nyservad cykel med tillhörande mekaniker/fysio/mm😍

I Sundbyberg Ätminstone.
AngÄende mekaniker sÄ kan jag i alla fall fixa önskad/korrekt utvÀxling (vilket, som alla vet, Àr 53/11)

//j

Paco

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Enligt dagens formbesked sĂ„ kĂ€nns det som att min DFL pĂ„ Ă„rets rejs Ă€r ohotad 😎
C56A5585-D544-45D8-A2CD-3E7F715F2740.jpeg

onegear

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Äsch det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att DFLa.... Att vara för packad för att hitta runt spĂ„ret (jag Ă„ brorsan 2017 i GBG) eller helt enkelt gömma sig tills det Ă€r riktigt mörkt ute (mmmrrrr 2013 i Hellas) Ă€r tvĂ„ enkla sĂ€tt att DFLa pĂ„... LMS Ă€r en tung titel och i kombo med en "seger" pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt Ă€nnu coolare (ja hĂ€r uppmanas till ohemult stort alkoholintag) sĂ„ varierad "trĂ€ning" Ă€r A och O inför SSSM

Paco

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Äsch det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att DFLa.... Att vara för packad för att hitta runt spĂ„ret (jag Ă„ brorsan 2017 i GBG) eller helt enkelt gömma sig tills det Ă€r riktigt mörkt ute (mmmrrrr 2013 i Hellas) Ă€r tvĂ„ enkla sĂ€tt att DFLa pĂ„... LMS Ă€r en tung titel och i kombo med en "seger" pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt Ă€nnu coolare (ja hĂ€r uppmanas till ohemult stort alkoholintag) sĂ„ varierad "trĂ€ning" Ă€r A och O inför SSSM
Var helt sĂ€ker pĂ„ att jag var LMS förra Ă„ret tills din bror berĂ€ttade att aldrig gick och la sig 😂

Polarbear

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Uppdaterad info i första inlÀgget. TyvÀrr fortfarande med nÄgra luckor angÄende tid och plats för supandet. Detta kommer givetvis att ÄtgÀrdas. FrÄgor om dryck, kost och annat som inte besvaras tillrÀckligt utförligt Àr vÀlkomna. Tex. alkofri vÀtskekontroll kommer att finnas.

Polarbear

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
merch.jpg

1. Vi har merch 2. Som ni kan se i första inlÀgget funkar anmÀlningsförfarandet. Man fÄr vara med pÄ listan dÀr nÀr man anmÀlt sig. Det kan dock vara en liten fördröjning mellan att man swishar och att man hamnar dÀr eftersom att man swishar till Luis medan det Àr jag som uppdaterar inlÀgget.

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Begivenheter i gamla hemtrakterna! Gamle Honzo och jag vill ocksĂ„ hĂ€nga med lönnfeta gubbar 😍 Visa bilaga 572988 Alldeles för mĂ„nga vĂ€xlar för tillfĂ€llet, ska se om jag lyckas lista ut hur jag plockar av dom, annars blir det vĂ€l tejp dĂ„.

Ser inte om det Àr 10 eller 11 vÀxlar för mÄnga du har. Om det Àr 10 för mÄnga funkar det hÀr:

Karin_P

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Ser inte om det Àr 10 eller 11 vÀxlar för mÄnga du har. Om det Àr 10 för mÄnga funkar det hÀr:
Det Ă€r 9 vĂ€xlar för mĂ„nga. Men dĂ„ verkar ju det dĂ€r funka, om jag förstĂ„r tyskan rĂ€tt. DĂ„ Ă€r det bara att vĂ€lja vĂ€xel dÄ 

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Det Ă€r 9 vĂ€xlar för mĂ„nga. Men dĂ„ verkar ju det dĂ€r funka, om jag förstĂ„r tyskan rĂ€tt. DĂ„ Ă€r det bara att vĂ€lja vĂ€xel dÄ 

16t Àr större Àn drev i mÄnga andra kit, men 16t bak Àr fortfarande tuff i Stockholms terrÀng. Jag kör lÀtt med 34/22, dÄ kommer jag uppför alla backar (men vinner troligtvis inte SSSM).

me.I.am

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Senast Àndrad:

me.I.am

Aktiv medlem
Sssm 2022đŸ’©
Det Àr vÀl i alla fall Animal med tanke pÄ fÀrg och trumma? Min barndoms kakmonster var helt klart blÄtt.

Oj, pinsamt misstag, tack för rÀttelsen!
(editerar tidigare inlÀgg innan alltför mÄnga hinner lÀsa det, men citeringen i ditt inlÀgg blir ju kvar för framtida generationer tyvÀrr)

Topp