Sssm 2022💩

nisseson

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Jag funderade på att lägga till motsvarande i gearinches för alla som kör moderna hjulstorlekar. Får väl uppdataera?

Men 32x16 med 26x2.25 eller 559x57 råkar ju av en händelse vara just 53" ;)
När jag nu räknar själv och inte använder en kalkylator på nätet så blir det dock 50" jag kör med 🤨 Nåja, än nördigare är väl salig Sheldons Gain Ratio. Då kör jag med 3,8

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
När jag nu räknar själv och inte använder en kalkylator på nätet så blir det dock 50" jag kör med 🤨 Nåja, än nördigare är väl salig Sheldons Gain Ratio. Då kör jag med 3,8

Hade missat den sida på sheldonbrown.com. Riktigt fin och nerdigt!
Jag har mellan 2.45 och 3.06 (för att jag kör med en oval drev fram).

PS såg också gear inches där, igen. Har såklart trängt bort det.

onegear

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
50.14960 med 29"x3,0" och 33x20... Var lite tungt i några långbackar i Storvik ikväll på 3e deltävlingen (enda jag kommer kunna köra) av Gästerikcupen mtb. Teknisk och stökig och många höjdmeter på 6,1km varvet som jag och 11 till i min klass +ett gäng ungdomar körde 2varv i. 5a utan att dö helt och hållet är jag skitnöjd med. Nya styret var grymt bra att bryta sig uppför backar med 😅

jesperC

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Kan nog skaka fram en SingleSpeed-Kona eller två om någon vill låna för att slippa köra i "fake"-klassen.

(Även om jag tycker att tejpade/låsta reglage är helt OK. Det är ju inte direkt 2006 längre så vi får vara glada om det dyker upp mer än ett gäng trötta tjock-gubbar på dessa event numera ;)

//j

Manurhin2

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Kan nog skaka fram en SingleSpeed-Kona eller två om någon vill låna för att slippa köra i "fake"-klassen.

(Även om jag tycker att tejpade/låsta reglage är helt OK. Det är ju inte direkt 2006 längre så vi får vara glada om det dyker upp mer än ett gäng trötta tjock-gubbar på dessa event numera ;)

//j
I Stockholm? Kanske rent av på tävlingsplatsen?
Jag har vissa begränsningar i min framfart för tillfället, cykla från Vasastan med bärsryggsäck osv.....
Stor skillnad att glida ur en taxi i kostym till en nyservad cykel med tillhörande mekaniker/fysio/mm😍

jesperC

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
I Stockholm? Kanske rent av på tävlingsplatsen?
Jag har vissa begränsningar i min framfart för tillfället, cykla från Vasastan med bärsryggsäck osv.....
Stor skillnad att glida ur en taxi i kostym till en nyservad cykel med tillhörande mekaniker/fysio/mm😍

I Sundbyberg åtminstone.
Angående mekaniker så kan jag i alla fall fixa önskad/korrekt utväxling (vilket, som alla vet, är 53/11)

//j

Paco

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Enligt dagens formbesked så känns det som att min DFL på årets rejs är ohotad 😎
C56A5585-D544-45D8-A2CD-3E7F715F2740.jpeg

onegear

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Äsch det är inte så svårt att DFLa.... Att vara för packad för att hitta runt spåret (jag å brorsan 2017 i GBG) eller helt enkelt gömma sig tills det är riktigt mörkt ute (mmmrrrr 2013 i Hellas) är två enkla sätt att DFLa på... LMS är en tung titel och i kombo med en "seger" på nått sätt ännu coolare (ja här uppmanas till ohemult stort alkoholintag) så varierad "träning" är A och O inför SSSM

Paco

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Äsch det är inte så svårt att DFLa.... Att vara för packad för att hitta runt spåret (jag å brorsan 2017 i GBG) eller helt enkelt gömma sig tills det är riktigt mörkt ute (mmmrrrr 2013 i Hellas) är två enkla sätt att DFLa på... LMS är en tung titel och i kombo med en "seger" på nått sätt ännu coolare (ja här uppmanas till ohemult stort alkoholintag) så varierad "träning" är A och O inför SSSM
Var helt säker på att jag var LMS förra året tills din bror berättade att aldrig gick och la sig 😂

Polarbear

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
merch.jpg

1. Vi har merch 2. Som ni kan se i första inlägget funkar anmälningsförfarandet. Man får vara med på listan där när man anmält sig. Det kan dock vara en liten fördröjning mellan att man swishar och att man hamnar där eftersom att man swishar till Luis medan det är jag som uppdaterar inlägget.

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Begivenheter i gamla hemtrakterna! Gamle Honzo och jag vill också hänga med lönnfeta gubbar 😍 Visa bilaga 572988 Alldeles för många växlar för tillfället, ska se om jag lyckas lista ut hur jag plockar av dom, annars blir det väl tejp då.

Ser inte om det är 10 eller 11 växlar för många du har. Om det är 10 för många funkar det här:

Karin_P

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Ser inte om det är 10 eller 11 växlar för många du har. Om det är 10 för många funkar det här:
Det är 9 växlar för många. Men då verkar ju det där funka, om jag förstår tyskan rätt. Då är det bara att välja växel då…

Berk

Aktiv medlem
Sssm 2022💩
Det är 9 växlar för många. Men då verkar ju det där funka, om jag förstår tyskan rätt. Då är det bara att välja växel då…

16t är större än drev i många andra kit, men 16t bak är fortfarande tuff i Stockholms terräng. Jag kör lätt med 34/22, då kommer jag uppför alla backar (men vinner troligtvis inte SSSM).

Topp