Stadig pakethållare?

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Stadig pakethållare?
Jag kör idag med en topeak super tourist dx (alu) som ska klara 26kg, och det gör den säkert.

Med när jag kör med två väskor hängandes på nedre stagen så svajar den lite för mycket trots ”halv last” räknat i vikt. Det blir rätt obekvämt när man har bråttom hem från affären :cautious:

Kan man tänka sig att kanske en tubus Grand tour eller logo evo skulle vara stadigare? Eller har någon andra tips?

Grimpeur

Aktiv medlem
Stadig pakethållare?
Jag kör med tubus (stål) aldrig haft problem med svaj på pakethållare. Har dock fått svaj med klen ram eller att skruvar i aluram har lossat. Tror jag brukar ha cirkus drygt 10 kilo bak när jag tourar (har vägt men minns dåligt).

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Stadig pakethållare?
Jag kör med tubus (stål) aldrig haft problem med svaj på pakethållare. Har dock fått svaj med klen ram eller att skruvar i aluram har lossat. Tror jag brukar ha cirkus drygt 10 kilo bak när jag tourar (har vägt men minns dåligt).
Ja visserligen kan det vara klen ram också, sitter på en Kona Rove ST. Men när jag bryter verkar det vara pakethållaren, kanske måste bryta lite mer :cool:

Raemoe

Aktiv medlem
Stadig pakethållare?
Min Pelago Commuter har alltid känts stadig som fan. Hade vid ett tillfälle ett betongblock på 28 kg på den och det gick bra, utan svaj.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer