Stål!

JojjeM

Aktiv medlem
Stål!
mao sa:
August sa:
Ett par nya stålhojjar blev det under sommaren: Lemond Poprad och Soma Steamroller. Ska ta bort ett par spacers på popraden.

Vad är det för snygg gaffel på den där Lemonden?

August får rätta mig om jag har fel men jag tycker att det ser ut som en Bontrager-logga så jag gissar på något i den här stilen http://topgearbicycleshop.com/produ...-elite-fork-700c-1-1-8-inch-steerer-15567.htm

Och +1 på att den var snygg (både gaffeln och resten av hojen) :)

/Johan

velovin

Aktiv medlem
Stål!
IMG_20170828_183539.jpg

Lite mer modernt stål till folket.

Fick in en kraschad Straggler-ram till verkstaden som genast böjdes tillbaka. Efter lite jakt på olika begagnade delar blev resultatet en cykel som ska funka som vardagsök med 1x11 tack vare den fånigt simpla växel/bromskombon från Gevenalle. När regnet och crossäsongen är här ryker allt lullull och den transformeras till single speed CX.

Senast ändrad:

sterud

Aktiv medlem
Stål!
JojjeM sa:
mao sa:
August sa:
Ett par nya stålhojjar blev det under sommaren: Lemond Poprad och Soma Steamroller. Ska ta bort ett par spacers på popraden.

Vad är det för snygg gaffel på den där Lemonden?

August får rätta mig om jag har fel men jag tycker att det ser ut som en Bontrager-logga så jag gissar på något i den här stilen http://topgearbicycleshop.com/produ...-elite-fork-700c-1-1-8-inch-steerer-15567.htm

Och +1 på att den var snygg (både gaffeln och resten av hojen) :)

/Johan

Jupp.
Originalgaffeln. Har en själv...

Stefan

BigF

Aktiv medlem
Stål!
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:
Vardagsstålet och skogsstålet.

Fina! Vad är det för skärmar på vardagsstålet?

Tackar! Det är original Specialized Awol. Jag vet inte om de säljs separat.

Såpass. Trist. Dom ser bra ut. Väskan är från Swift?

Precis. En Paloma. Perfekt för matlåda och lite småpinaler. Nu har jag dock monterat på ett pizza rack också. Bra att ha när de lite större prylarna behöver fraktas.

Stål!
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:

Precis. En Paloma. Perfekt för matlåda och lite småpinaler. Nu har jag dock monterat på ett pizza rack också. Bra att ha när de lite större prylarna behöver fraktas.

Fint! Jag har funderat på en sån väska till min racer men det blir nog någonting lite mindre. Pizza rack sportar jag också:

P1010139.jpg

BigF

Aktiv medlem
Stål!
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:

Fint! Jag har funderat på en sån väska till min racer men det blir nog någonting lite mindre. Pizza rack sportar jag också:

Oj! Den var vacker. Ser ut som min Awol efter en sommar på Gotland. Vad är det för modell?

Stål!
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:
scottparsley sa:
BigF sa:

Oj! Den var vacker. Ser ut som min Awol efter en sommar på Gotland. Vad är det för modell?

Tack! Det är en Genesis Vagabond. Funkar till det mesta :)

Stål!
lundatok sa:
scottparsley sa:
Ser fint ut, kan man få en lista med märke/modell på väskorna? Lite sugen på ett Pizzarack till min Surly nu för vinterpendlingen.

Ramväska och sadelväska är från Alpkit. Resten är från Mack Workshop: rack bag, stem bag x2 och top tube bag. Funkar toppen. Enda jag kikat lite på är en annan sadelväska, tycker den slänger lite väl mkt från sida till sida. Här en fullpackad rack bag inför 5 dagar utan möjlighet till påfyllning.

P1010048.jpg

Senast ändrad:

wobblie

Aktiv medlem
Stål!
velovin sa:

Fick in en kraschad Straggler-ram till verkstaden som genast böjdes tillbaka. Efter lite jakt på olika begagnade delar blev resultatet en cykel som ska funka som vardagsök med 1x11 tack vare den fånigt simpla växel/bromskombon från Gevenalle. När regnet och crossäsongen är här ryker allt lullull och den transformeras till single speed CX.

Fantastisk på så många plan! Vad är det för pakethållare?

velovin

Aktiv medlem
Stål!
wobblie sa:
velovin sa:

Fantastisk på så många plan! Vad är det för pakethållare?

Tackar!

Pakethållaren är en Soma Porteur Rack. Den finns även i en deluxe-version (som jag har på min Wolverine), med extra stag halvvägs på gaffelbenen blir det en stabilare konstruktion om du kör tung last.

Kan även jämföra med Spec Pizza Rack som känns som en mycket "billigare" produkt, har även sett ett fall där aluminiumet i de lägre fästena spruckit rakt av.

elllguapo

Aktiv medlem
Stål!
Många fina cyklar i tråden! Älskar stål och har svårt att sälja någon av mina stål höjar just nu... skulle vilja ha en Stål mtb igen - senast mtb var en Serotta ATX som blev stulen :(

Nuvarande samling av stålisar
Tommasini XCR (för nuvarande uppbyggde med 11 delad Record och Super Record)
IMG_7714.JPG

Tommasini Tecno (blandning av Record och Chorus delar)
IMG_7715.JPG

IF Crown Jewel (SuperRecord)
IMG_7716.JPG

Ibis Hakkalügi (Centaur / Paul Bromsar - ska byggas om till SS för vintern igen...)
IMG_6649.JPG

Köpt en plast höj för första gången i år, gillar den stark, men inte lika snygg....

Jonas D

Medlem
Stål!
Wow!!

elllguapo sa:
Många fina cyklar i tråden! Älskar stål och har svårt att sälja någon av mina stål höjar just nu... skulle vilja ha en Stål mtb igen - senast mtb var en Serotta ATX som blev stulen :(

Nuvarande samling av stålisar
Tommasini XCR (för nuvarande uppbyggde med 11 delad Record och Super Record)

Tommasini Tecno (blandning av Record och Chorus delar)

IF Crown Jewel (SuperRecord)

Ibis Hakkalügi (Centaur / Paul Bromsar - ska byggas om till SS för vintern igen...)

Köpt en plast höj för första gången i år, gillar den stark, men inte lika snygg....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer