Jag tourade lite förra sommaren med deras Large tillsammans med en Restrap Rando bag. Det funkade helt okej. Denna tur körde jag samma cykel och rack, men med en mycket större ILE Rack Bag, och jag upplevde speed wobbles redan runt 20 km/h. Alltså att styret skakade fram och tillbaka okontrollerbart. Otroligt obehagligt, det har nog dels att göra med att rack bagen hamnar lite mer framåt än en Rando Bag, men även att den fångar vinden mer.
Överlag tycker jag att racken är väldesignad, men önskar att det fanns fästpunkter för eyelets högre upp på gaffeln, tänk typ en Nitto M1, för att stabilisera sidledes. Det är fästen vid hjulet som skruvas till sidorna och sen skruvas sidorna till toppen, och sen finns bara en fästpunkt mot gaffelkronan. Onödigt många frihetsgrader som kan leda till rörelse. Som ett plus lyckades jag köpa en lös Racket-korg, och man kan byta mellan plattformen och racket utan att göra några andra justeringar, vilket är fint.
Edit: det tyngsta jag burit på plattformen är ett cementblock på ca 30 kg. Hölls utan problem av racken, men jäklar vad styrningen blev tung.