Kneecap
Aktiv medlem
Stål!
Inte för att vara den som är den, men är inte kedjan en länk för lång?
I övrigt Nice bike![]()
Tjena!
Definitivt!
Inte för att vara den som är den, men är inte kedjan en länk för lång?
I övrigt Nice bike![]()
1. Varför skriver du alltid ”Tjena!” i varje inlägg? Har vi inte redan hälsat?Tjena!
Definitivt!
1. Varför skriver du alltid ”Tjena!” i varje inlägg? Har vi inte redan hälsat?
2. Hur ser ni att kedjan är för lång?
Signaturer? Finns det de som har det här? Sorry, missat.Tjena!
1. Precis som vissa har en signatur så har jag en 'ingress".
2. Är kedjan rätt längd så ska den inte vara så nära övre trissan i det läget. Lägg den på storkakan och minsta bak så ska trissorna vara näst intill lodräta mot marken. Denna regeln gäller dock inte jättekassetter, heldämpat m.m.
Så brukar jag mäta. Kanske sejfar för mycket.Man måste främst kolla så att den inte är för kort, med kedjan över stora klingan fram och största drevet bak utan att gå via kedjespännaren skall det finnas minst två länkar till godo annars finns det risk för ett allvarligt haveri.
Tycker jag inte, en för kort kedja kan dra sönder hela cykeln om det vill sig illa.Så brukar jag mäta. Kanske sejfar för mycket.
Har det brunnit på kedjeskyddet?Här är min Logan Smögen blev en cykeltur även i dag in till Kalix pratade med polisen i går vid hitanför Aavajärvi vägskäl var nogon Pärson sök Haparanda.
Jo jag modifiera sadel fäste för få back 1 cm på ätranverket nr 130 sadel är klämfäste drog för löst for i gupp i Kalix tur man hade verktyg skäll sätta dit Biltemas sadelstålpe 25.4 mm för sadelskenors det som är modifierat är rör in bynglade fabrik konstruktion fel vid framdrev rör ramen.
Jag gillar den lika sadel tramp geometri som miyata on/off rodrunner.
Visa bilaga 555842 vid framdrev. Visa bilaga 555840
Vårkänsla!
![]()
Coolt med elektronisk vintage! Vad är det för år, vet du?Tack! Det är nog bara bilden som luras. Framväxeln är helt konventionell (för den tiden):
![]()
![]()
![]()
Roligt - det är första gången någon har funderat på framväxeln... I allmänhet brukar bakväxeln överskugga resten.
Tack! Det är nog bara bilden som luras. Framväxeln är helt konventionell (för den tiden):
![]()
![]()
![]()
Roligt - det är första gången någon har funderat på framväxeln... I allmänhet brukar bakväxeln överskugga resten.
Coolt med elektronisk vintage! Vad är det för år, vet du?
Vilket fruktansvärt märkligt styre. Vad är det för något?Lite Columbusstål, Cove Handjob ute på en tur i skogen idag Visa bilaga 556607
Surly Corner Bar, lite udda.Vilket fruktansvärt märkligt styre. Vad är det för något?
Vårkänsla!
![]()
Jaja, det är det där som ska göra det möjligt att sätta månntenreglage på (typ) bockstyre va?Surly Corner Bar, lite udda.
Precis, det är det.Jaja, det är det där som ska göra det möjligt att sätta månntenreglage på (typ) bockstyre va?
Goa grejerrrr!Precis, det är det.
Ser ut som ett uppochner vänt Danskt styre blir se ut lite så?Lite Columbusstål, Cove Handjob ute på en tur i skogen idag Visa bilaga 556607
Surly Corner Bar, lite udda.
Mer pendlare med drillium säger jag!Efter x antal timmar med sliptrissan är nu gamle Bob färdig och nyrostad. Kommer att tjänstgöra som pendlare och dåligt väder hoj.
Visa bilaga 557812 Visa bilaga 557813
Efter x antal timmar med sliptrissan är nu gamle Bob färdig och nyrostad. Kommer att tjänstgöra som pendlare och dåligt väder hoj.
Är det en avsiktlig ytbehandling med rost? Och hur skyddar du ramen från att rosta ytterligare?Efter x antal timmar med sliptrissan är nu gamle Bob färdig och nyrostad. Kommer att tjänstgöra som pendlare och dåligt väder hoj.
Blev lite bättre än vad jag hade planerat så får ta ett par rundor på grus i regnet :)Om du försökt få den att bli mindre stöldbegärlig och mer pundig har du ju misslyckats kapitalt ;) löjligt snygg kombo av rost och blankt!
Japp, avsiktligt då lacken var dålig och jag orkade inte lacka om. Rostskyddsbehandlad på insidan och ett lager matt klarlack för att försegla rosten. Den får rulla så länge den håller ihop.Är det en avsiktlig ytbehandling med rost? Och hur skyddar du ramen från att rosta ytterligare?
Jag gnuggade en trasa med lite torr olja vid vevlager osv för att slippa den värsta rosten.Japp, avsiktligt då lacken var dålig och jag orkade inte lacka om. Rostskyddsbehandlad på insidan och ett lager matt klarlack för att försegla rosten. Den får rulla så länge den håller ihop.
Vatten och salt i en sprayflaska och en natt utomhus :)Jäklar vad fina! Rostar det automagiskt eller gör ni något för att påskynda det hela?
Fick en i metall som skruvas dit så fint som snus :)Vilken fin head badge du verkar ha på din Bob? Min hade bara dekaler :(
verkligen! var hittade du en sån? precis vad jag saknar.Fick en i metall som skruvas dit så fint som snus :)
Följde med när jag köpte ramen. Tror att jag har sett ett par på engelska eBay ibland.verkligen! var hittade du en sån? precis vad jag saknar.
snacka om att uttnyttja materialet till 100%. Snyggt!Efter x antal timmar med sliptrissan är nu gamle Bob färdig och nyrostad. Kommer att tjänstgöra som pendlare och dåligt väder hoj.