Stål!

Pepperazzi

Aktiv medlem
Stål!
Kvaliteten är fantastisk, många små detaljer som man blir glad av. Gillar den här lacken mycket mer än färgerna på de senaste årsmodellera som var lite trista. Tycker den är hyfsat rapp, även om den är lite tung.
Jag köpte ram och byggde själv, har sett lite kommentarer om att hjulen på de kompletta är lite tunga och trista.
Sjukt kul att smälla på ett par ISP 2,4 till vinterns isracing på cykelbanorna också.

Vippen

Aktiv medlem
Stål!
Låter lovande, förutom tung då... FÄrgställningen på din är riktigt fin! Rymdhästen finns tyvärr inte i så snajdiga färger för tillfället. Och så funtar jag på om jag verkligen skall ha rakt styrrör. Men de är snygga!

Senast ändrad:

J2000E

Aktiv medlem
Stål!
Sätter ihop en cykel för inomhuscykling i vinter. Överblivna delar. Chorus 10V, äldre Chorus sadelstolpe och ett gammalt Athena styrlager. Plastgaffel då jag ändå aldrig kommer att montera den på en cykel som ska användas på riktigt. Färgen lirar med ramen. Har en annan MXL-ram som saknar sin gaffel så det här blir bra.

52399337641_2257fd6d28_k.jpg

52399622249_55425de7ab_k.jpg

Nu när det börjar bli höst kan det vara trevligt med en sommarbild... (med Record styrlager)

49951655263_aa09524870_4k.jpg

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Stål!
"Äldre stål"
Visa bilaga 592965
Funderar på ett Neo Retro projekt med lite nyare delar. Ska se hur det blir med högprofil och svarta delar.
Blir det inte så snyggt så får det bli mer klassiskt och mer silver på delarna.
Man blir ju glad varje gång man ser en Somec, även med en lite mer nedtonat målarjobb så får dem ändå till fina detaljer som dropouts och spetsarna på fram- och bak gaffel.

kroem

Aktiv medlem
Stål!
Härligt med ännu lite mer modernt stål! Vad blir det av den där, finracer?
Jo det är en fin ram. Färgen på denna är lite risig och sliten dock... får se om jag lämnar in den senare.

Tanken från början var en typ finpendlare, men sen köpte/hittade jag en för dyr grupp så...nu vet jag inte riktigt :D Vinterracer!

Köp & Sälj

Topp