Det är faktiskt lite svårt. Om 700-hjul är ett krav funkar din lösning inte på något annat än en helstel mtb från eran då 29-tummare var nytt och innan dessa cyklar blev allt för biffiga. Jag vet typ en, max två tillverkare som hade sådana cyklar. Om ens det.. Och ingen av dem hade "inspirerande" geometri.
Bortsett från mördar-stagen till bakskärmen gillar jag verkligen cykeln på din bild, men den är förmodligen en mil ifrån vad
@glitch föreställer sig som sin nästa cykel.😛
Jag är verkligen jättemycket för att man återanvänder och bygger om och allt möjligt. Ungefär på samma sätt som att jag fullkomligt skulle älska att ha en fungerande vedspis i köket. Om jag däremot bara skulle få ha en vedspis samtidigt som barnen skrek efter mat och jag inte hunnit hämta in mat, så hade jag förmodligen blivit ganska less på det gamla möget.
Jag tror dessutom att vi ska fundera lite kring skillnaden mellan en cyklist som letar efter en cykel till inspirerad cykling eller för att cykla 30 mil i 30 km/h i snitt (ungefär vad jag tror att
@glitch avser göra) och någon som lastar 15 kilo packning (inklusive extrakedjor, vax och kokkärl för att vaxa kedjan) och sen cyklar jättelångt men i en makligare takt (ungefär vad jag tror att
@aben gör). Det är lätt att se till sitt eget behov först, men det kanske inte är detsamma som för någon annan. Så gör åtminstone jag själv ganska ofta.😛