Stigcykling nära Åre

Kid1000

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Efter allt regn och snikande kände vi att det är lika bra att vi stänger Våfflan och El Perro tills efter helgen så dom får en chans att torka upp lite grand. Om ni är i Åre just nu så rekommenderar jag att ni håller er ifrån det mesta av stigcykling, det är helt enkelt för blött och geggigt just nu och många leder tar ordentlig skada. Så undvik även leder som Goffaberget, Jörgens, De-way och Kostigen m.fl. Egentligen är det bäst att bara hålla sig i bikeparken eller ledcentret i Björnen när det är som det är just nu.

Visa bilaga 432469Visa bilaga 432470
Så jag gissar det var du i en vit SUV som stannade mig på copperhillbacken och fick mig att vända om? Jag hade gröna kläder och cyklade på en Pole Machine?

Glisseur

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Jag körde Våfflan nu på morgonen och den är fortfarande alldeles för blöt och lerig för att tåla någon form av trafik, så jag måste tyvärr åka upp och sätta upp avspärrningsbanden igen. Det var så illa att jag själv hade dåligt samvete för att jag cyklade den.

FYI så har jag kört Våfflan över 100 gånger och aldrig sett den så lerig och sönderkörd som nu. Fattar att det är trist att inte få cykla en viss led på sin semester men ibland får man bara gilla läget och vända tillbaka.

IMG_1891.jpeg

Glisseur

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Det där såg trist ut, måste vara blött hos er nu!
Det är fint väder nu så kommer att torka upp bra och bikeparken är i helt ok skick, där är det hero dirt på sina ställen. Men lederna utanför parken är ju inte byggda på samma sätt och tål därför inte heller lika mycket väta och trafik.

Men ja, jag tror inte alla som kör när det är blött inser hur mycket skada man faktiskt gör på lederna.

Hälsingland

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Det är fint väder nu så kommer att torka upp bra och bikeparken är i helt ok skick, där är det hero dirt på sina ställen. Men lederna utanför parken är ju inte byggda på samma sätt och tål därför inte heller lika mycket väta och trafik.

Men ja, jag tror inte alla som kör när det är blött inser hur mycket skada man faktiskt gör på lederna.
Så kan det nog vara, Jämtland har ju väldigt lerig mark. Jämför med t.ex. Hälsingland där det är sandigt och mycket tallmo, här blir det sällan lerigt och om det väl blir det så är det lokala surhål man lätt tar sig förbi. Första gången jag cyklade i Fugelsta på hösten blev jag faktiskt förvånad över hur lerigt det var.

Glisseur

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Så kan det nog vara, Jämtland har ju väldigt lerig mark. Jämför med t.ex. Hälsingland där det är sandigt och mycket tallmo, här blir det sällan lerigt och om det väl blir det så är det lokala surhål man lätt tar sig förbi. Första gången jag cyklade i Fugelsta på hösten blev jag faktiskt förvånad över hur lerigt det var.
Det stämmer ju. Åre ligger ju dessutom på lite högre höjd, det gör ju sitt för vegetationen och jordmånen också.

Farsan

Aktiv medlem
Stigcykling nära Åre
Låter härligt! Kommer hem till Åre igen till helgen. Då kanske man kan få till årets första tur på våfflan. Är nere i dom gamla jaktmarkerna i Småland (Västervik) jag hade lite glömt bort hur jäkla fin stigcykling det finns här nere. XC at its best.
Grattis till Luddes trail Tjust BRC.
Men nu är jag klar för Bikeparken igen.
Borta bra men hemma bäst.
Ride on! Eder C

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer