Stigstatus i Stockholm? Uppdatera Här!

Rompa

Aktiv medlem
Grusvägarna i Nacka var verkligen grusiga och isiga, jag fick simma en gång. Stigarna var oxå blandade, jag tror det är blankare is idag då det fortsätter att rinna.

jonpon

Ny medlem
Körde en sväng igår på delar av extended fornstigen, fram till vattenkällan...
Innan regnet så var det nästan ingen snö kvar, men frusen mark. Inte speciellt halt, men delvis lite spårigt. Jag körde med Nobby Nic och hade då inga problem med att ta mig fram...

Henrik_F

Ny medlem
Jag sprang på Järvafältet onsdag kväll och grusvägarna var i huvudsak snö och isfria. En del skogspassager var isiga. Ska testa stigar med cykeln i morgon.

soderblom

Aktiv medlem
Körde några timmar i Hellas under förmiddagen och är nöjd med att jag bytte till dubbdäck igår. Det hade gått galant utan dubbdäck, men nu behövde jag inte tänka på spårvalen lika mycket och kunde ta lite "roligare" linjer där det var is. Men det är inga problem att sticka ut utan dubb eftersom isen är porös och det är mer barmark än snö och is.

Makten

Aktiv medlem
Bitvis ganska grisigt på Fornstigen i eftermiddags, men mitt största problem var NOLL grepp på rötter och hällar (barmark men blött och kallt). Inte för att det behövs dubbdäck, men jag måste fasen kika efter däck med mjukare gummiblandning:-/ Surhålen var belagda med porös is som både höll och gav tillräckligt grepp.

De bitar som går längs åkerkanten var helt vedervärdiga. Tung, tjock lera och/eller djup, tung snö. I vanliga fall är dessa bara snabba transportsträckor, men idag var de värre än själva stigen.

DSC00669.jpg

resandeman

Ny medlem
LasseB skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, snabbt, torrt, jävligt kul!
>

Jäklar! Är det där från den här veckan? Var i Hellas är bilden tagen? Känns nästan lite tråkigt att 'behöva' åka till alperna till helgen...

spark930

Ny medlem
Järvafältet: inne i skogen under skydd av granar är det blött och geggigt. På större stigar är det bitvis torrt och fint. Alla grusvägar är givetvis blöta.
Kom just in från en sväng.

glitch

Aktiv medlem
bng skrev:
> Visättra var inte helt torrt, men ovanligt bra
> för årstiden.
>

Härligt Bjarne!

Vad är det för hoj du har numera? Har tänkt mig återbesök i dina skogar ett tag nu, var evigheter sedan där. Du får la ställa upp och guida nån helg framöver ;-)

Rompa

Aktiv medlem
Shirley skrev:
> Någon som har kört på Lida nyligen? Jag har
> aldrig cyklat där, tänkte pröva på söndag.

J g tänkte prova lida på söndag oxå.

Henrik_F

Ny medlem
Lunchtur på Järvafältet idag. Pissregn och 7 grader svalt. Stigarna börjar mjukna men det funkar fint att trycka på. Rötterna är blöta men har långt kvar till att bli så där slemmigt novemberhala. En del träd över stigarna i Hansta men bra flyt i övrigt.

Kalla fötter, blöt rumpa och en trasig eker pga missbedömt djup i lerpöl och efterföljande kullerbytta i skogen. En härlig höstdag helt enkelt. :).

Ska försöka få in lite bilder men det trilskas på paddan.

Senast ändrad:

paxel

Medlem
Stenhårt i NICK-spåret idag. Bra grepp och de få pölar som fanns var bottenfrusna.
Skönt att slippa cykeltvätt efter turen, nästan som högsommar...

Henrik83

Aktiv medlem
paxel skrev:
> Stenhårt i NICK-spåret idag. Bra grepp och de
> få pölar som fanns var bottenfrusna.
> Skönt att slippa cykeltvätt efter turen, nästan
> som högsommar...

Lika i Gömmaren, magiskt bra före!

Jonzie

Ny medlem
Hästskon delvis isig. A-trail helt ok med snö och rena hällar. Russian bbq halvt ok. Backen gula ner mot grön riktigt vidrig. Södra delen av blå Ulvsjöslingan och bort mot golfbanan ganska ok. Jag kör självklart dubbfritt i Hellas.

H.

Aktiv medlem
Kring Vallentuna så var småstigarna ganska ok, men på en gång när man kom ut på mer vältraffikerade stigar var det bara isgata.

desmo

Aktiv medlem
Eveningstar skrev:
> Fornstigen var kanske 80% is, 15% lera och 1% snö
> idag. Sämsta tänkbara.

Det var väl inte så illa? Cykla på is är ju helt okej med dubb. Tristare med lerhålen! (körde också idag).

ellak

Ny medlem
Körde en tur i Sicklaskiftet idag. Svårast var att forcera isen för att komma fram till skogen. Väl där var det hela över förväntan, om man höll sig till de lite mindre frekventerade stigarna. Jag har nog aldrig sett det så isigt, men riktigt skoj hade vi!

Tomcaten

Aktiv medlem
Lite bättre t.sk från i fredags(hellas) men inte riktigt bra. Bitvis med isplättar som man behövde undvika. 1-2 dagar till med mestadels plusgrader så är nog många isplättar borta efteråt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer