Stigstatus i Stockholm? Uppdatera Här!

MatteXC

Ny medlem
Fiskartorpet helt klart körbart med 29x2,4 chunky monkeys d.v.s. dubbfritt. Endast branta knixbacken i början som var misär.

Otroligt skönt att cykla i solen!

Der Kaiser

Aktiv medlem
Makten sa:
Jake sa:
Någon som har en uppdaterad prognos på Grusvägarna Hellas/erstavik? Isigt eller körbart utan dubb?
Vid bommen mitt på Erstaviksvägen var det helt isfritt. Kan tänkas att det ligger is på skuggiga partier, men det mesta borde vara borta.
En del grusvägar hade -jävligt hal! is från kant till kant. Själv drog jag omkull flera gånger på transport mellan stigarna idag.
(Själva stigarna var i stort sett isfria).

AX3L

Aktiv medlem
Tilott sa:
Någon som vet hur det ser ut? Typ Hellas? Hur är isläget?
Typ skitbra, iaf i tisdags. Ingen is kvar att prata om, förutom på grusvägar och nåt enstaka litet parti i skogen. Nu kom det ju lite nederbörd igår, men iom att det är och varit plusgrader sen dess tror jag inte något la sig som is.

npl

Ny medlem
Körde gröna och blå i Söndags, det var en hel del is kvar då. Men då hade regnet från dagarna innan frusit på, så det var en del luriga partier

Bilagor

Jay Jay

Medlem
Hackstaspåret i Åkersberga är helt ok, 80% isfritt. Dock ligger det omkullblåsta träd över spåret på några ställen. Övriga stigar i trakten behöver nog ngn vecka till med +grader.

Crossmax

Aktiv medlem
Hellas var blött men isfritt. Tänk lite på stigval och kör inte de mjukaste/lerigaste stigarna, de tar mycket stryk när de är så här mjuka.

Moses

Ny medlem
Tog en sväng på Järvafältet i eftermiddags. Blött och lerigt och en del is på de skuggiga stigarna som trampats flitigt av fotgängare men helt ok trots allt.

Jorvar

Ny medlem
Hellas i dagsläget är stort sett snö/isfritt, bortsett från vita spåret som var riktigt kasst.

Det är torrt på höjderna (läs: bergen) och riktigt plaskigt i sänkor (läs: skogen).

Blött och lerigt som satan men går att köra för den ambitiösa.

Crossmax

Aktiv medlem
Jorvar sa:
Hellas i dagsläget är stort sett snö/isfritt, bortsett från vita spåret som var riktigt kasst.

Det är torrt på höjderna (läs: bergen) och riktigt plaskigt i sänkor (läs: skogen).

Blött och lerigt som satan men går att köra för den ambitiösa.
Hellas var ju fantastiskt idag. Även jordigare stigar som Corona och Oh Deer var mycket bra. Visst, surhål finns på de vanliga ställena, men annars var det bästa föret på flera månader.

Berk

Aktiv medlem
På turen i Hellas igår hittade min son bara en liten isflak att köra igenom.

Positivt edit: "fortfarande" -> "bara"

Senast ändrad:

MatteXC

Ny medlem
Fiskartorpet helt OK idag, enda spåret av is var i branta backen ned mot vattnet, väldigt sloppig lera också så kände nästan som att jag var på väg att få mig ett dopp :)

Eric

Ny medlem
Är det någon som har koll på hur Fornstigen ser ut? Dels med tanke på blöta och snö/is men även med avseende på träd som blåst ner över stigen.

PSJ

Medlem
Eric sa:
Är det någon som har koll på hur Fornstigen ser ut? Dels med tanke på blöta och snö/is men även med avseende på träd som blåst ner över stigen.
Jag är också intresserad av status på fornstigen.

Körde en liten tur i reflexspåret i judarskogen och där va det en hel del träd som låg i vägen. annars va det ganska bra kvalitet på spåret. Lite is som va sjukt ha i de öppnare områdena precis vid skogskanten.

Gandalf

Ny medlem
Visättraskogen är nu i princip helt isfri. En del vindfällen från stormen i höstas ligger dock kvar över stigarna.

Se upp för paddor bara ?

20190329_120147.jpg

Oskar

Aktiv medlem
N_sandstrom sa:
Var precis ute ett varv i Runbyskogen i Väsby, utan dubb. Nog var det lite halt på sina ställen, men stormfällda träd var ett betydlig större problem än is.
Körde på gröna, svartvita och upplandsleden igår; förvånansvärt många vindfällen över stigarna.

MoeJoe

Ny medlem
Fornstigen igår - Ett batteri fallna/fällda träd i början, många kan man köra runt eller över, några får man lyfta cykeln på. I övrigt är såklart stigen torr och snabb. Första gången på länge (några år?) jag körde hela varvet, trist med byggnationerna och den där ”byggbron” som skär av. Blir väl uppsnyggat när förbifarten är klar men synd ändå i ett så vackert område..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer