Stigstatus i Stockholm? Uppdatera Här!

etnica

Aktiv medlem
I Tutviken så är det blandat torra/hala rötter beroende på om rötterna är i sänkor eller inte. Gissar på att status är samma i Hellas.

Lerhållen börjar bli vattenfyllda och trögtrampade överallt och kommer nog inte torka upp mer iår :)

Kallt är det nu iaf..

kontorsråttan

Aktiv medlem
Jadå, nu är det som det ska vara. Fast lerhålen är inte bottenlösa än förstås.
Jag skulle säga att det är fortfarande onormalt torrt i Hellas-skogarna. Visst finns det "äntligen" litet antydan till lera på några ställen, men det är ytterst lite. De klassiska blöthålen är fortfarande snustorra. Igår var inte ens rötterna speciellt hala, men nu var det ju några dagar sedan det regnade. Däremot är det ju mycket löv på många ställen vilket ökar överraskningseffekten något.

UprightCitizen

Aktiv medlem
Jag skulle säga att det är fortfarande onormalt torrt i Hellas-skogarna. Visst finns det "äntligen" litet antydan till lera på några ställen, men det är ytterst lite. De klassiska blöthålen är fortfarande snustorra. Igår var inte ens rötterna speciellt hala, men nu var det ju några dagar sedan det regnade. Däremot är det ju mycket löv på många ställen vilket ökar överraskningseffekten något.
Igår var det torrt och bra. Men det var väl undantaget, dagarna innan har det både varit lerigt och halt på rötter och hällar.

Berk

Aktiv medlem
Hur är Hellasföret? Våtdräkt eller helt okej?
På söndag var det inte särskilt våt, men rötterna och häll var jättehala. Vandrare i Paradiset igår och där hade jag även lite problem med skor på blöta rötter. Så antar att Hellas är fortfarande utmanande, men inte riktigt lerig. Ska prova snart.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
I måndags var det fint. Hala rötter och lerigt i där det brukar vara det. Veckan har ju varit hyfsat torr så är nog fint under helgen.

UprightCitizen

Aktiv medlem
Jag har varit ute varje dag i veckan, utom idag. Tror ni kan räkna med att det är blött och pisshalt. Det har regnat typ varje dag. Igår var rötterna riktigt giftigtiga.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Hur är Hellasföret? Våtdräkt eller helt okej?
Pölarna börjar ta sig, där det brukar vara små sjöar på vinter och vår är det nån sorts pölar nu, inte så farligt lerigt, men rötterna är hala och det är massor av löv på marken.
Jag som kör med mudhugger kom hem torr o fin, men annars hade jag nog velat ha nån vattentätt på baksidan av kroppen.

Makten

Aktiv medlem
Det mesta ser ut ungefär såhär, alltså blött men inte genomsurt. Hade Mudhugger på men hade inte brytt mig om att sätta dit den om den inte redan satt där. Det var betydligt grisigare tidigare i veckan.

20201030_120750_fb.jpg

Det här är i början av "Apan", parallellt med "Våta fötter".

Berk

Aktiv medlem
Allt är halt om man håller sig över 8 psi😊
Ah, därför kunde min son köra genom alla trixiga ställer som om det var torrt! Jag är så nöjd att han med sin byte till 26" äntligen kan köra med greppig gummi och tubeless (så han kan köra 8 psi). Jag gick på några ställer, inte bara för att jag körde med lite mer än 8 psi, men framförallt för att min sons sår leker i en vecka medan det tar en månad hos mig. Men rötterna var mindre extremt hala än förra helgen.

lidalooparn

Aktiv medlem
Fint ”före” nu. Gömmarskogen börjar bli så vattenfylld som den brukar vara i nov.
Inga problem med breda Butcher

Der Kaiser

Aktiv medlem
Ah, därför kunde min son köra genom alla trixiga ställer som om det var torrt! Jag är så nöjd att han med sin byte till 26" äntligen kan köra med greppig gummi och tubeless (så han kan köra 8 psi). Jag gick på några ställer, inte bara för att jag körde med lite mer än 8 psi, men framförallt för att min sons sår leker i en vecka medan det tar en månad hos mig. Men rötterna var mindre extremt hala än förra helgen.
Det var inte er jag mötte på våta fötter idag?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer