Kung Stalle
Aktiv medlem
Stigstatus i Stockholm? Uppdatera Här!
Var ju en herrans tur att jag inte gick ut då!
Fan...
Stalle
Fan...
Stalle
Nån som varit ute idag? Är det isbana eller saftsoppa på de tilltrampade stigarna? Kanske barmark på mindre stigar?
Nä, jag såg det, men det där är ju mer en sjö än en stig. Kanske inte så talande för hur resten ser ut.Antar att det inte är bra:
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Jag trodde det var en frusen kycklingfilé jag tittade på innan jag läste inlägget. Tycker det ser precis ut som frysen torskfilé. Men har aldrig köpt frysen kycklingfilé, så kan inte säga om det är lika nära.happyride.se
EDIT: bug i webbsidan här, man får citat från första inlägget på sidan, inte inlägget man länkar till.
Nä, jag såg det, men det där är ju mer en sjö än en stig. Kanske inte så talande för hur resten ser ut.![]()
Jo, jag var ute imorse, för första gången den här höst/vintern var det ocyklingsbart. Var inte i Hellas iof, men Stockholm iaf. Vissa partier låg under 5-10 cm vatten, andra var hårt packad snö förvandlad till blankis där det var svårt både att cykla och gå...Och sen som synes på bilden, is med 5 cm vatten ovanpå.... Och ja, ser ut som en sjö, men stigen jag brukar ta går där under någonstans...Antar att det inte är bra:
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Jag trodde det var en frusen kycklingfilé jag tittade på innan jag läste inlägget. Tycker det ser precis ut som frysen torskfilé. Men har aldrig köpt frysen kycklingfilé, så kan inte säga om det är lika nära.happyride.se
EDIT: bug i webbsidan här, man får citat från första inlägget på sidan, inte inlägget man länkar till.
Jo, jag var ute imorse, för första gången den här höst/vintern var det ocyklingsbart. Var inte i Hellas iof, men Stockholm iaf. Vissa partier låg under 5-10 cm vatten, andra var hårt packad snö förvandlad till blankis där det var svårt både att cykla och gå...Och sen som synes på bilden, is med 5 cm vatten ovanpå.... Och ja, ser ut som en sjö, men stigen jag brukar ta går där under någonstans...
Ja inte fan kan man sitta inne nu! Det får bli som det blir. Nån liten snutt här och där måste ju vara farbar.![]()
Ser ju helt torrt ut!?! Jag valde fel sida stan helt klart!
Torrt var det bara på nåt enstaka ställe, men inte alls mycket is om man valde småstigar. Tror det torkat, smält och runnit undan mycket sen igår bara. Grusvägar och gångbanor är dock ofta helt ofarbara.Ser ju helt torrt ut!?! Jag valde fel sida stan helt klart!
Märkte på hemvägen i Hellas idag att det börjar frysa på hällarna och att det på vissa ställen var osynlig blankis.Så nu gäller det att passa sig även där det ser bra ut. Kommer det lite snö ovanpå så blir det rysk roulette.
Stack ut i solen på Erstaviksstigarna (Blå, Hällre, Corona, My deer, Bygg-Ole, Hällre) vid 12:30. På skuggsidorna rätt slippriga hällar. Allt eftersom temp föll fick jag ta det allt försiktigare. Mest is på de stora stigarna som Gröna och Blå. Rätt mycket is på Hällre där jag för första gången avstod branten osäker på fästet. Spåren från folk med dubb satt som hällristningar där... Bygg-Ole var isfri som den går i solen.
Vilket håll på Hällre? Med branten, menar du då den som man måste typ kravla sig uppför om man ska tya Hällre ner mot gruset?
Vilket håll på Hällre? Med branten, menar du då den som man måste typ kravla sig uppför om man ska tya Hällre ner mot gruset?
Jag och @Makten bland annat var ute igår. Klart cyklingsbart och hyfsat lättrullat, om än något isigt under bitvis.Är det någon som varit ute i Hellas sedan snön kom tillbaka? Funderar på om det fortfarande är blankis under snön och halt som tusan.
Strava heatmap kanske är vettigt att kika på? Borde vara mest farbart där flest håller hus.Om man ska köra i Hellas i morgon, var borde man åka? Är det mest upptrampat i Sicklaskiftet eller runt Hellasgården?
Går det att välja "de senaste dagarna" på den?Strava heatmap kanske är vettigt att kika på? Borde vara mest farbart där flest håller hus.
Ingen aning, men man kan nog anta att den relativa trafiken ökar ännu mer på de mest trafikerade stigarna när underlaget är svårt.Går det att välja "de senaste dagarna" på den?
Trodde att det var de 2 senaste årens aktivitet, uppdaterad månadsvis?
Tack för svar. Det är ju dock relativt ointressant när det är en specifik dag man vill utIngen aning, men man kan nog anta att den relativa trafiken ökar ännu mer på de mest trafikerade stigarna när underlaget är svårt.
Så sant!Edit: Nu snöar det ju satan, så det kommer knappast vara uppkört till imorrn. Men lite tillplattat är betydligt bättre än ospårat, oftast.
Ska ut om en timme, återkommer efter cyklingen med rapportNågon koll på hur det är i Hellas? Typ Gröna
Fläckvis riktigt bra, fläckvis väldig löst. Men en skön dagGröna i Hellas just nu. Bra!Visa bilaga 467183