I princip ocykelbart på gröna kring masterna, med 2,6:or och superlågt tryck. Fatbike funkar nog, men i övrigt absolut inte värt det.
Ere nu man skall köra med 1,7or så man bah går igenom smeten och kör på marken under :-)
Stalle
Jag tror 5" funkar betydligt bättre. Det var när man sjönk igenom som det inte funkade, och det gick att cykla korta sträckor utan att sjunka igenom. Det ska nog vara bra löst innan smala däck lönar sig.Ere nu man skall köra med 1,7or så man bah går igenom smeten och kör på marken under :-)
Var där ute igår och körde, fick ge upp stigarna och fokusera på grusväg istället. De gavin_gadget skriver ovan sammanfattar stigarna utmärkt, "Inte tillräckligt löst för att man ska gå igenom och för löst för att ge något grepp"Någon som har kolla på hur stigarna på Järvafältet mellan Barkarbystaden och Sollentuna ser ut nu?
Cykelbart i Hellas igen! Det varierar rätt mycket, från total barmark via snö- och isfläckar (oftast mjuka) till större områden som fortfarande är heltäckta med snö. Men även där går det att cykla, sånär som att man kan behöva knuffa i nån enstaka uppförsbacke. Skapligt blött men inte överjävligt.
Jag startade vid masterna och körde gröna till röset -> U-bahn -> korsade Mossad och KGB -> Lyrik (akta isen i kurvan!!!) -> milspåret mot blå -> My Deer -> gena över till Corona via en snutt på blå -> A51 -> liten hemlig bredvid gröna -> Gröna mot masterna -> Nacke 1. Allt detta var cykelbart med bara några få ställen där jag fick stiga av.
Ungefär såhär ser det ut på de flesta ställen, illustrerat på Corona:
Visa bilaga 471501
Var också i Hellas idag. Ungefär Champs Elyse och en bit på traktormakt (cyklade dit det såg torrt ut). Som Der Kaiser sa; en hel del vatten som rinner och några pölar men rimligt torrt om man håller sig lite högt. Nästan ingen is/snö i skogen.
Vet någon förresten om man kan spola av cykeln någonstans i närheten? Utgick ifrån Hammarbybacken idag.
Även vintertid (vår)? Jag såg en kran men ingen slang. Kikade inte närmare...Där man brukar träffas för tisdagsraiderna var det åtminstone i fjol en tvättplats.
Samma idag. Stenhårt i marken och bra grepp.Förvånansvärt torrt och fint i Sicklaskiftet idag. Känns som att tjälen fortfarande inte gått ur. I stort sett isfritt, förutom 90-graderskurvan i början av Traktormakt.
Om du passerar pelarsalen så är där alltid ett plockepinn av träd.Körde lite i Hanstaskogen i förrgår var lite lagom lerigt och fortfarande en del is men gick relativt bra att köra igenom. Var dock väldigt många fallna träd efter Astrid Lindgren Berg, tappade bort mig helt där då det var första gången jag körde där.
Uppe vid gamla fd Hagaskolan? :)Gömmaren/Masmo, 99% barmark oavsett stigval! Några blöthål men överlag förvånandsvärt torrt! Hopp och lek på stigen igen! Ser ut att kunna bli en fin helg!Visa bilaga 471965
Enligt skyltning tar man bort döda granar i det området.Viker man av från Järvaleden(orangea skyltarna) vid fel plats så hamnar man mitt i ett hygge. Helt omöjligt att cykla vidare där. Har inte trailforks eller någon annan app så jag kan inte riktigt rapportera det men de som känner till Järvafältet kan nog förstå på ett ungefär när de ser på kartan.
Ungefärliga koordinater är 59.451928,17.883356
Uppe vid gamla fd Hagaskolan? :)
Tar gärna emot tips på rundor i där. Sugen på lite nya stigar.Ågesta och huddingeskogarna var galet bra dag! Men passa er för tjädern där SML och skogsmilen går ihop![]()