Stigstatus i Stockholm? Uppdatera Här!

Rompa

Aktiv medlem
Tar gärna emot tips på rundor i där. Sugen på lite nya stigar. 🙏
Kolla lite på Strava där, om du söker på mig ( Ronnie Jansson ) , så kan du hitta lite. Jag åker iofs typ samma varje gång då det brukar va längst bort på mina rundor ibland.
men Ågesta tycker ja du ska sikta på ”reflex”-nånting, bra klättringar och mkt flow och tekniskt.

Sputnik

Aktiv medlem
Kolla lite på Strava där, om du söker på mig ( Ronnie Jansson ) , så kan du hitta lite. Jag åker iofs typ samma varje gång då det brukar va längst bort på mina rundor ibland.
men Ågesta tycker ja du ska sikta på ”reflex”-nånting, bra klättringar och mkt flow och tekniskt.

Snyggt!
Ser fram emot detta på andra sidan av min man cold.

👍

Källis

Aktiv medlem
Endurospåren i skogarna runt Arlanda Flygplats...förvånansvärt torrt med några riktigt och klassiska surhål/diken 🙂

DSC00452-01.jpg
DSC00446-01.jpg
DSC00428-01.jpg
DSC00475-01.jpg

I går med bra draghjälp också 🙂
DSC00491-01.jpg
DSC00519-01.jpg

josofin

Aktiv medlem
Tips tack! Om jag skulle få för mig att cykla i Hellas till veckan, vart rekommenderas med rådande "väglag"? Har cyklat lite i Hellas, men hittar inte, orienterar mig med Trailforks. Vilka områden är bra/mindre bra just nu?

Fredrik80

Aktiv medlem
Tips tack! Om jag skulle få för mig att cykla i Hellas till veckan, vart rekommenderas med rådande "väglag"? Har cyklat lite i Hellas, men hittar inte, orienterar mig med Trailforks. Vilka områden är bra/mindre bra just nu?
Trailforks visar ju höjdkurvor också. Generellt så är det mesta som ligger högt bra och det som ligger i dalar etc riskerar att vara träsk. Välj några rutter som ligger högt, det blir nog bra.

Hcb123

Medlem
Gömmaren svart/vit idag.

Lite surhål, lera och lite snö/is kvar på vissa ställen, men helt ok cykling.
Vi hade ändå ingen brådska runt.

/henrik

Klaus81

Ny medlem
Gröna och Area 51 (Hellas) rejält blött idag med dyngsura rötter, is kvar i vattenpölarna (iofs positivt då de inte blir så djupa). Funderade idag om inte markägaren skulle stänga av Geggastigen (Strava) ett par månader så den får återhämta sig alternativt bygga spång över de värsta delarna

Fredrik80

Aktiv medlem
Gröna och Area 51 (Hellas) rejält blött idag med dyngsura rötter, is kvar i vattenpölarna (iofs positivt då de inte blir så djupa). Funderade idag om inte markägaren skulle stänga av Geggastigen (Strava) ett par månader så den får återhämta sig alternativt bygga spång över de värsta delarna

Det skulle helt klart behövas fler stigbyggare och stigunderhållare i hellas. Helst hade jag sett att de faktiskt byggde en lång mtb stig som gick runt hela nacka reservatet, och med mycket grus och berghällar. Kanske lite som hacksta mtb fast bra mycket längre. Kan nog ta några år att bygga men det gör ju inget, den kan ju byggas i etapper. Är nog många som faktiskt inte vill köra lera och rotmatta utan vill ha mera flowig XC, och då kan man hålla sig där och inte slita på övriga stigar.

Berk

Aktiv medlem

Föret var förvånansvärt bra idag, även om det var lite snö kvar här och där. Skulle bara undvika mitten av gröna med vanliga surhål.

Berk

Aktiv medlem

Kanske sant. Men jag har sett mycket värre. Här en bild på gröna för några månader sen, och det är inte ens de värsta surhål:

2020-12-17-12-28-45.jpg

Berk

Aktiv medlem
Här en bild på Tre Amigos. Lite snö (som jag inte förväntade), men torra rötter och smp polar här och där.

2021-03-14-20-59-11.jpg

Väte

Ny medlem
Första turen på väldigt länge är avklarad. Vilse, delar av gröna, Revbenet A-trail och Stig Malm. Alla var helt ok med tanke på årstiden. Lite surhål här och var men ändå en positiv upplevelse.

__jp

Aktiv medlem
Väntar fortfarande på min nya mtb så får bara glädjas med alla andra som kan cykla stig 😄

Tur att jag har en till cykel;

Någon som har koll på grusvägarna i Nackareservatet och Erstavik? Är det isigt fortfarande?

Fredrik80

Aktiv medlem
Vill man snabbt bli brun till sommaren är det bara ut och ösa utan stänkskärmar just nu.*

*Jag avsäger mig ansvar för hudfärg efter dusch, jämnheten av hudfärg, samt lukt ifall ni låter bli att dusha.

a7oha

Medlem
Planerar att åka till Bikester butiken imorrn, behöver nya dojor (finns det där? det finns på hemsidan i alla fall) Efteråt funderar jag på en sväng om Hellas när jag ändå är i närheten - men aldrig vart där - vart parkerar man och utgår ifrån, och vilken runda funkar första gången?

Der Kaiser

Aktiv medlem
Planerar att åka till Bikester butiken imorrn, behöver nya dojor (finns det där? det finns på hemsidan i alla fall) Efteråt funderar jag på en sväng om Hellas när jag ändå är i närheten - men aldrig vart där - vart parkerar man och utgår ifrån, och vilken runda funkar första gången?
Kör vidare mot Älta, parkera på någon av parkeringarna mellan avfarten mot hästhagen och Hellas (finns 3 st) eller vid Hellasgården.

Har man aldrig cyklat i Hellas rekommenderar jag kraftigt att köra med trailforks framme på en mobilskärm eller gps.

Gröna spår är gröna, en del av de blå kan har rätt besvärliga features, röda o svarta är röda o svarta.

Svårt att rekommendera en runda om man (jag) inte vet din stil eller ork.

Mediokern

Aktiv medlem
Kanske inte så mycket "stig-"status, men kortare grusrunda Hellas-Erstavik liknande CX-rundan.
Ikväll fruset, hårt och relativt torrt på de större grusvägarna/stigarna. Några få enstaka partier med lite blött.
Många av vattenpölarna var frusna och på något enstaka ställe låg det kvar ett tunt snötäcke från dagens aprilväder.

UprightCitizen

Aktiv medlem
Tycker Blå spåret är kanon att börja med. Det representerar rätt bra hur det är i området och är kul med lite fina vyer här och där. Parkering har jag inte funderat så mycket över då jag alltid cyklat dit, men finns parkering vid hellasgården iaf.

Caradrel

Ny medlem
Fin cykling ute på Järvafältet idag. Så länge man höll sig i skogen var det mestadels torrt med några frusna lerhål. De flesta grusvägarna var däremot vattenmättade och kladdiga...

Hcb123

Medlem
Lovön idag.

Fullt cyklingsbart.
Lite geggigt och nått större vattenhål som var enkelt att åka runt.
Ligger träd över stigen på ett par ställen, det ena ligger precis innan stallet efter sista gärdet.
Ett till i skogen efter scoutstugan om jag minns rätt.

Jobbigt som bara den, men det beror nog mer på cykelpaus i 2 månader och inte stigen i sig.

MEN en fråga om nån vet, vi kom till skyltar en bit efter scoutstugan där stigen delade sig, MTB A och den andra MTB B, vad är skillnaden ?

// Henrik (gul vindjacka och orange rygga)

gavin_gadget

Aktiv medlem
Lovön idag.

Fullt cyklingsbart.
Lite geggigt och nått större vattenhål som var enkelt att åka runt.
Ligger träd över stigen på ett par ställen, det ena ligger precis innan stallet efter sista gärdet.
Ett till i skogen efter scoutstugan om jag minns rätt.

Jobbigt som bara den, men det beror nog mer på cykelpaus i 2 månader och inte stigen i sig.

MEN en fråga om nån vet, vi kom till skyltar en bit efter scoutstugan där stigen delade sig, MTB A och den andra MTB B, vad är skillnaden ?

// Henrik (gul vindjacka och orange rygga)
A innehåller en brant nedförsbacke (moturs) och går ner närmare vattnet medan B håller sig högre upp. B kändes bra när det var ordentligt med snö och is för några veckor sedan... annars brukar jag hålla mig på A.
Kan vara bra att veta att det är en kombinerad vandringsled vid nedförsbacken så att man har lite kontroll på hastigheten.

Hcb123

Medlem
A innehåller en brant nedförsbacke (moturs) och går ner närmare vattnet medan B håller sig högre upp. B kändes bra när det var ordentligt med snö och is för några veckor sedan... annars brukar jag hålla mig på A.
Kan vara bra att veta att det är en kombinerad vandringsled vid nedförsbacken så att man har lite kontroll på hastigheten.

ok, tack.
vi tog backen ner.

ybs

Medlem
Fiskartorpet var igår helt ok men nedre hälften på candyland, stigen längst bort där man ser universitetet samt slutet efter man korsat asfaltsvägen var jäkligt lerigt
IMG-20210320-WA0001.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer