Stilrena cykeltröjor

dantor

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Har precis köpt ett kit la Passione, som verkar riktigt bra! Har dock inte hunnit cykla i det ännu, men är stilrent och prismässigt överkomligt.

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Hur är de i storlekarna jämfört med exempelvis Rapha Classic?
Lite som normala storlekar. Jag kör small i vanliga livet och mina Tørm-tröjor är också small. Jämfört med andra cykeltröjor är de, precis som Bengt-re skriver, lite större i storleken.

Edit: de har en storleksguide där man jämför med sina befintliga tröjor.

tobo

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
De gör precis som de ska, räknar bort den brittiska momsen och så tillkommer svensk moms och eventuella importavgifter vid införseln till Sverige.
Tørms egna info-sida om försäljning till EU:
"Purchasing items from Torm to be sent to the Eu"

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Tørms egna info-sida om försäljning till EU:
"Purchasing items from Torm to be sent to the Eu"

Jag har två Tørm-tröjor och två kepsar som ankommit Sverige för nån vecka sen. Har betalt införselmoms och hanteringsavgift och sitter nu bara och väntar på att Postnord ska leverera.
BAA364B9-E9BB-4676-B1B9-DE6E0043B30F.jpeg

glitch

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Nu har jag scrollat 1000+ tröjor på bikester, alla ser ut som skräp.
Funderar starkt på Torm, 181, 72-73 kg, är det medium som gäller då? Tänker kortärmad med lång dragkedja.
Blir inte riktigt klok på deras modeller. Vill ha en tröja man kan köra med sommartid utan att svettas ihjäl, funka i svalare väder med armvärmare osv.
Alltså ingen ökecyklingströja men heller inte alltför varm. Har en jättefin woolistic som jag aldrig använder för den blir för varm för det mesta och sladdrig i fickorna men dessa verkar ju ha lite styrsel.

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
175 lång 67-68 kg och kör mina Tørm-tröjor i strl small. Deras T17 light är inte alltför varm. Återstår att se om T17 reflective är i samma härad. Har precis varit och hämtat ut ett par tröjor och ett par kepsar.
7D2763AA-67B3-4F9B-B184-054D825C0FDC.jpeg

ulfalf

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Jag tar gärna mot tips på cykeltröjor med lite festlig, ironisk eller udda design. Kör för tillfället runt i antingen en Kraftwerk-tröja (Tour de France) eller Happymtb Vättern runt sub 8 2013 och det börjar väl bli dags att uppdatera sig lite...

Håkan1

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Jag tar gärna mot tips på cykeltröjor med lite festlig, ironisk eller udda design. Kör för tillfället runt i antingen en Kraftwerk-tröja (Tour de France) eller Happymtb Vättern runt sub 8 2013 och det börjar väl bli dags att uppdatera sig lite...
Nädu, försök inte, här pratar vi bara om stilrena tröjor ;-) .

Skämt åsido, första jag tänker på är Stolen Goat i så fall.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Cycology har tröjor med udda design...
Och en och annan stilren och eller snygg insprängd i kaoset.
www.cycologygear.eu

fhloston

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Ytterligare en fråga om jersey...

Finns det någon "casual" cykel tröja? Typ en vanlig piquet-tröja med ryggfickor? Lämplig för flanörcykling till glasskiosken.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor

Finns det någon "casual" cykel tröja? Typ en vanlig piquet-tröja med ryggfickor? Lämplig för flanörcykling till glasskiosken.
Vet inte. Jag har sytt på nätfickor på en eller båda sidorna på några mtb-tröjor, erfarenheten är att på lösa(-ish) tröjor så kan man inte lägga särskilt tunga saker, knappt en mobil ens, på bara ena sidan av en sån, för då hänger den snett och drar tydligt på ena sidan. (Men en mobil på ena sidan och en eller två gels på andra funkar.)

Stumpy

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor

Behöver man verkligen ryggfickor när man cyklar till glasskiosken?
Bättre med benfickor på shorts för det ändamålet.

Jag har iofs en Raphatischa med ryggficka, men stoppar aldrig något i den fickan.

fhloston

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Behöver man verkligen ryggfickor när man cyklar till glasskiosken?
Bättre med benfickor på shorts för det ändamålet.

Jag har iofs en Raphatischa med ryggficka, men stoppar aldrig något i den fickan.

Jag villhöver en 😁

Beställde en Sigr.

Till saken hör att jag har massor med "piquet-tröjor" så jag kanske är lite skadad

Håkan1

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
@Håkan1 har det hunnit komma nån tröja?
Ja, äntligen kom den. Fick den först i förrgår. Den skickades från Torm dagen efter beställning så jag misstänker att det är tullhanteringen som tagit tid. 220kr tog PostNord (145kr moms och 75kr deklarationsavgift). Så det är nog smart att beställa flera artiklar samtidigt med tanke på deklarationsavgiften.

Tröjan då? En M passar perfekt på mig. Något grövre struktur och lite tjockare tyg än min Rapha Classic Jersey II. Känns inte som en tröja jag vill använda i nuvarande 30 grader, men i normalare svenska temperaturer kommer den bli perfekt.

Bilagor

• 47D184A2-875A-4BBC-9E50-B834643C0FFD.jpeg
    47D184A2-875A-4BBC-9E50-B834643C0FFD.jpeg
    283.6 KB · Besök: 18
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer