Stilrena cykeltröjor

mkallstrom

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
175 lång 67-68 kg och kör mina Tørm-tröjor i strl small. Deras T17 light är inte alltför varm. Återstår att se om T17 reflective är i samma härad. Har precis varit och hämtat ut ett par tröjor och ett par kepsar.
Visa bilaga 498279
Har du kört med Rapha Brevet Jersey och kan jämföra med den, t ex storlek, ärmlängd och storlek på ryggfickorna? Skulle vilja ha en Brevet Jersey med lite längre ärmar.

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Har du kört med Rapha Brevet Jersey och kan jämföra med den, t ex storlek, ärmlängd och storlek på ryggfickorna? Skulle vilja ha en Brevet Jersey med lite längre ärmar.
Nope, det har jag inte gjort, men kan mäta och ta lite bilder. Det finns bra beskrivet hur man gör för att översätta sin nuvarande tröjstorlek till Tørm-storlek på deras hemsida. Bara att plocka fram måttbandet. Men jag mäter fickor och ärmar och återkommer.

mkallstrom

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Nope, det har jag inte gjort, men kan mäta och ta lite bilder. Det finns bra beskrivet hur man gör för att översätta sin nuvarande tröjstorlek till Tørm-storlek på deras hemsida. Bara att plocka fram måttbandet. Men jag mäter fickor och ärmar och återkommer.
Tack, om du orkar! Såg på beskrivningen att den ska ha längre ärmar, ser ut att vara vad jag är ute efter.

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Tack, om du orkar! Såg på beskrivningen att den ska ha längre ärmar, ser ut att vara vad jag är ute efter.
Då ska vi se; fickorna är 20 cm djupa och 11-9-11 cm breda. Ärmarna är knappt 18 cm från armhåla till muddens slut. Allt detta på strl S i ostretchat tillstånd.
2BBCBA25-E703-4A01-8119-C59055F10D10.jpeg

1B351235-6F03-4FBA-85FC-5E316D7B3F4E.jpeg

DAA43895-EE73-45E0-98F9-CF640CFD0525.jpeg

glitch

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Shoppade loss lite hos Decathlon, får återkomma när grejerna kommit.
Dels en svart merino och en svart vanlig.
Cleana och med dragkedjefickor! Det har blivit lite av ett skallkrav så att kreditkort och småsaker ligger tryggt och inte riskerar åka ut i farten när man sliter upp nåt snask ur fickan. I övrigt verkar ju cykelmodet gå på spåret att ju cleanare desto dyrare, så det var uppfriskande med rimligt prissatta produkter. Fanns en hel del andra rätt stilrena kläder i nuvarande kollektion och van Ryselgrejerna jag testat har hållit hög kvalitet även om namnet inte är en kioskvältare. Får alltid upp bilder på Markoolio i familjen Rysberg eller vad barnprogrammet heter :)

Peth

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Dels en svart merino och en svart vanlig.
Cleana och med dragkedjefickor! Det har blivit lite av ett skallkrav så att kreditkort och småsaker ligger tryggt och inte riskerar åka ut i farten när man sliter upp nåt snask ur fickan. I övrigt verkar ju cykelmodet gå på spåret att ju cleanare desto dyrare, så det var uppfriskande med rimligt prissatta produkter. Fanns en hel del andra rätt stilrena kläder i nuvarande kollektion och van Ryselgrejerna jag testat har hållit hög kvalitet även om namnet inte är en kioskvältare. Får alltid upp bilder på Markoolio i familjen Rysberg eller vad barnprogrammet heter :)

Snygga tröjor till bra pris!

HåkanC

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Decathlons ylletröjor finns även i lite mer synlig färg
cykeltroja-merino-rc500-vinrod.jpg

https://www.decathlon.se/cykeltroja-merino-rc500-vinrod-id_8544755.html

Plus några långärmade varianter
Damylletröja som är 100SEK billigare
troja-la-merinoull-rc900-dam.jpg

https://www.decathlon.se/troja-la-merinoull-rc900-dam-id_8605608.html

Långärmad herr, för samma pris som den kortärmade
cykeltroja-i-merinoull-900.jpg

Ylletröja för 649 SEK

Jag har den långärmade ylletröjan sedan vårvintern, den är varm o skön.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Stilrena cykeltröjor
Ja, äntligen kom den. Fick den först i förrgår. Den skickades från Torm dagen efter beställning så jag misstänker att det är tullhanteringen som tagit tid. 220kr tog PostNord (145kr moms och 75kr deklarationsavgift). Så det är nog smart att beställa flera artiklar samtidigt med tanke på deklarationsavgiften.

Tröjan då? En M passar perfekt på mig. Något grövre struktur och lite tjockare tyg än min Rapha Classic Jersey II. Känns inte som en tröja jag vill använda i nuvarande 30 grader, men i normalare svenska temperaturer kommer den bli perfekt.

MЯØT?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer