Störst utbud cykelhjälmar Stockholm

testcykel

Medlem
Hej!
Behöver köpa en ny cykelhjälm och undrar vilken butik i centrala Stockholm som kan tänkas ha störst utbud av bra hjälmar? Vill ha en hjälm som passar för cykelpendling och vill ha en som är så säker som möjligt.

johan44

Aktiv medlem
Stor hjälmvägg på bikester i sickla. Kanske hövding är säkrast för pendling, beror lite på hur du tänkt krascha ;-)

testcykel

Medlem
Stor hjälmvägg på bikester i sickla. Kanske hövding är säkrast för pendling, beror lite på hur du tänkt krascha ;-)
Helst inte alls! :) Behöver en ny hjälm nu då jag i våras var med om en olycka och slog i ansiktet och munnen först, så det är vad jag helst slipper igen. Men vet inte om något av alternativen egentligen skyddar mot just det.

johan44

Aktiv medlem
Helst inte alls! :) Behöver en ny hjälm nu då jag i våras var med om en olycka och slog i ansiktet och munnen först, så det är vad jag helst slipper igen. Men vet inte om något av alternativen egentligen skyddar mot just det.
Ok, läge för fullface alltså. Ser inte alls konstigt ut i pendlingsträngseln :)

Berk

Aktiv medlem
Jag vet folk som pendlar i full face-hjälm. I stockholmstrafiken känns det ärligt talat inte orimligt...
Jag möter pendlare med full-face hjälm nästan varje dag, ser lite aggressivt ut, men förstår varför man använder dom. Som Nederländare skulle jag helst pendla utan hjälm, men tror inte att det är bästa valet i Stockholmstrafiken.

darkforce

Aktiv medlem
mötte en cyklist i dag som hade en smidig uvex hjälm med käkskydd som var som en metallbåge bara såg klart bättre ut än en fullface

MEN efter lite google-fu så var de ingen cykelhjälm de va en skidhjälm..

Pendlarper

Ny medlem
Efter att ramlat illa på först min vänstra och något år senare högra sida av ansiktet köpte jag en Bell super air med mips. är mkt nöjd känns toppen säkert särskilt nu när det börjar bli halt och mörkt. Jag "låtsas" för mig själv att jag haft en tur i skogen på väg till jobbet...Tror att det bara är jag än så länge i Borås som vardagscyklar med full face :-)
Ramlingarna hade inget med skog eller backe att göra bara vanligt rullgrus.

jonte987

Aktiv medlem
Såg en kille i FF på vad jag tror var en monster cross mitt inne i Düsseldorf för nåt år sen.

Stervelo

Aktiv medlem
De nya FF för enduro är ju rejält välventilerade och lätta.

Fan, jag ska ha en på min raciga fixie, ligga i bocken, låren slår i bröstet och en ff-kruka på skallen. Hi hi.

MartinRF

Aktiv medlem
Den vet jag inget om men Lazer generellt gör väl hjälmar som för sin invändiga storlek är väldigt stora i sina utvändiga mått. Det blir som en jättekruka på skallen.
Jag är inte bekymrad över det estetiska utan tänkte mer på saker som:
* Är det lätt att justera den så den sitter bra. Med/utan hjälmmössa t.ex.
* Allmän kvalitet på spännen, remmar, stoppning och annat.
* Jag hittar inga testresultat och ser att Lazer's andra produkters resultat varierar en del.
* ...
/Martin

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer