[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

423Hz

Medlem
Är på jakt efter 10 del Campa vxlhandtag, Chorus eller Record. Jag har en del tubhjul, äldre campadelar 6 delat, modolo equipe bromsar m handtag, styren, pedaler mm

Edit: har hittat reglage. Men om nån hugad söker delar till projekt finns det en hög äldre och väl inkörda prylar i mitt garage.
byter gärna mot 10 delade campadelar

/Pauli

Senast ändrad:

darkforce

Aktiv medlem
söker fortfarande nyare modell av racer bakbroms ingen som har nått liggandes i lådorna?

konken

Ny medlem
olle/frost sa:
konken sa:
[...]
Kan tänka mig oortodoxt byte mot bmx styrstam och mx/klunker styre :)
Låter spännande. Bygge på gång?
Yes! Alltid n+1 bygge på gång :)
Fegade ur lite sist när jag köpte styre och körde på vanlig mtb riser, men den är för låg för att få äkta klunker känsla, har väl insett nu att det enklaste att få tag i är motocross styren, och sen montera en vanlig bmx stam (helst toppmatad kanske). Kommer sitta på en oversized tange ram från 94. Just nu kör jag 1x9 med friktionstumväxel med 6-växlat sis reglage, funkar faktiskt mycket bättre/precisare än väntat, men skulle väl vara singlespeedad egentligen kanske...
Ett DIY narrow/wide tips som jag kan rekommendera är att ta en smal kedja, säg 9-10 "speed" och köra på en bred 7 "speed" krans så kommer kedjan inte hoppa av lika lätt.

snajgel

Medlem
darkforce sa:
söker fortfarande nyare modell av racer bakbroms ingen som har nått liggandes i lådorna?
Har fram och bak av enklare oanvända sram bromsar. Blir helst av med båda på en gång.
Instressant?

Senast ändrad:
konken sa:
olle/frost sa:
konken sa:
[...]
Kan tänka mig oortodoxt byte mot bmx styrstam och mx/klunker styre :)
Låter spännande. Bygge på gång?
Yes! Alltid n+1 bygge på gång :)
Fegade ur lite sist när jag köpte styre och körde på vanlig mtb riser, men den är för låg för att få äkta klunker känsla, har väl insett nu att det enklaste att få tag i är motocross styren, och sen montera en vanlig bmx stam (helst toppmatad kanske). Kommer sitta på en oversized tange ram från 94. Just nu kör jag 1x9 med friktionstumväxel med 6-växlat sis reglage, funkar faktiskt mycket bättre/precisare än väntat, men skulle väl vara singlespeedad egentligen kanske...
Ett DIY narrow/wide tips som jag kan rekommendera är att ta en smal kedja, säg 9-10 "speed" och köra på en bred 7 "speed" krans så kommer kedjan inte hoppa av lika lätt.
Härligt. Jäkligt sugen på att bygga ihop en klunker. Blir kanske nått när jag har tid. Lycka till med bygget.

marr

Moderator
Forumvärd
Slx (3delad) vev, utan klingor i gott skick med 175mm armar bytes mot vev med 165armar.

Gärna shimano, ht2, 104bcd. Ja en slx tex. :)

Orwar

Aktiv medlem
Nån i Göteborg som har ett gammalt dam/herrcykelstyre med hyfsat mycket rise? Original verkar märkligt nog vara 25.2, men 25.4 går nog att knö i också. Alt. en styrstam för 23,8 mm-styre med 21,2 mm diameter, men det känns kanske mindre troligt.

Tjena!

Jag ska iväg på en liten semester snart och tänkte ta med mig min cykel för att lalla runt lite på. Är för närvarande MTB lös och har därför min älska cross check som enda alternativ. Skulle behöva lite köttigare däck till den då den just nu är raceutsyrslad. Är det någon som kan tänkas ha några 29 tums däck till övers? Bredden är väl tyvärr lite kinkig, max 1.9 skulle jag tro. Önskemål är väl att de ska ha hyfsat grepp, så att man klarar sig i skogen.

Har tyvärr lite ansträngd budget, men jag skulle kunna tänka mig att lägga ut kanske 200kr för paret, alternativt öl, donationer och andra saker. Har även ett par logitech Z200 datorhögtalare som jag skulle kunna tänka mig att byta med.

700c

Ny medlem
Söker någon gammal bakväxel, typ deore eller liknande. Även svart stolpe 27,2 mm och svart styrstam kring 100mm. Finnes en deore rapid rise bakväxel (sitter på cykeln tills byte till annan växel), ett par oanvända spd-pedaler, shimanoreglage för 8-delat, och en massa annat blandat jox.

trailbiker

Aktiv medlem
gunnarviking sa:
Tjena!

Jag ska iväg på en liten semester snart och tänkte ta med mig min cykel för att lalla runt lite på. Är för närvarande MTB lös och har därför min älska cross check som enda alternativ. Skulle behöva lite köttigare däck till den då den just nu är raceutsyrslad. Är det någon som kan tänkas ha några 29 tums däck till övers? Bredden är väl tyvärr lite kinkig, max 1.9 skulle jag tro. Önskemål är väl att de ska ha hyfsat grepp, så att man klarar sig i skogen.

Har tyvärr lite ansträngd budget, men jag skulle kunna tänka mig att lägga ut kanske 200kr för paret, alternativt öl, donationer och andra saker. Har även ett par logitech Z200 datorhögtalare som jag skulle kunna tänka mig att byta med.
Kommer hem från spanien onsdag, har ett par hängande i boden men osäker på bredd... Hur bråttom är det?

dabac

Aktiv medlem
700c sa:
Söker någon gammal bakväxel, typ deore eller liknande. Även svart stolpe 27,2 mm och svart styrstam kring 100mm. Finnes en deore rapid rise bakväxel (sitter på cykeln tills byte till annan växel), ett par oanvända spd-pedaler, shimanoreglage för 8-delat, och en massa annat blandat jox.
Solblekt f.d. svart stolpe kan ordnas. Ev. en som fortfarande är svart också. Vilken diameter behöver du för stammen?
Växel finns nog också, men kommer inte ihåg vilken grupp.
Var bor du?

700c

Ny medlem
Bor i Göteborg. Det är ahead-stam för 1⅛'' styrrör och oversize styre. Kan såklart betala frakt om så behövs.

olof.s

Ny medlem
700c sa:
Jag tror jag har en deore bakväxel, men är lite osäker på skick och ålder/antal växlar, men kanske går att ta delar ifrån om inte annat. Finns i gtb isf, ska rota lite och se vad det var för något.

700c

Ny medlem
Tack för intresset! Glömde skriva, stolpen behöver vara utan setback. 350mm duger fint.

Jacoba

Aktiv medlem
Till superstars switch nav
Söker adaptor för qr fram å bak dvs 9 mm fram och 10x135.

Har du liggande köper jag annars beställer jag från superstars när deras hemsida funkar igen.

Annars kan vi byta! Har köpt ett set där det idag är 15 mm/12x142.

marr

Moderator
Forumvärd
Jacoba sa:
Till superstars switch nav
Söker adaptor för qr fram å bak dvs 9 mm fram och 10x135.

Har du liggande köper jag annars beställer jag från superstars när deras hemsida funkar igen.

Annars kan vi byta! Har köpt ett set där det idag är 15 mm/12x142.
Hahahaha, va fan. Fick hem adaptrar idag 15mm/12x142...
Vågar dock inte lämpa iväg QR riktigt än, måste invänta en ram med... Har du tvärbråttom? Annars blir här qr adaptrar över om nån vecka eller så.

Jacoba

Aktiv medlem
:-)

Saken är den att jag köpt ett hjulset osynat så de (adaptrar och bakaxel)kanske ser ut som skam men det tror jag egentligen inte.

jonpon

Medlem
Har ett par hjul till en Thule Coster över, fick nya på garanti. Kostar gratis.
Det som inte fungerar är "handbromsen", den svarta plastbrickan har förlorat nästan alla sina piggar som gör att "handbromsen" tar. Det andra hjulet är det lite fler piggar kvar på.
Har för mig att det är 20"

Edit: Bor i Bromma där även hjulen finns.

Edit: Hjulen är nu borta.

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Jacoba sa:
:-)

Saken är den att jag köpt ett hjulset osynat så de (adaptrar och bakaxel)kanske ser ut som skam men det tror jag egentligen inte.
Jag har inget behov av nått byte merän i rent reservsyfte. Så om de ser ut som skam gör inget. Men cykeln är monterad med QR nån vecka till verkar det som. Om du klarar dig sålänge.
Annars så var superstars jäkligt snabba, fick mina adaptrar i ett brev på bara några dagar.

Vad är det som inte fungerar med deras sida?

Jacoba

Aktiv medlem
Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.

EDIT
Tack Marr, låste upp på Nordea och nu funkar det finfint. :)

Senast ändrad:

emmer

Ny medlem

marr

Moderator
Forumvärd
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
Jacoba sa:
Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)
Är inte det jättejobbigt?
Jo, det tar 7 sekunder.
Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.
Va snackar du om? Ja jag skrev fel, men är du så dum? På riktigt?

emmer

Ny medlem
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
Jacoba sa:
Jo, det tar 7 sekunder.
JAJJEMENSAN!

marr

Moderator
Forumvärd
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
Jacoba sa:
Jo, det tar 7 sekunder.
JAJJEMENSAN!
Det förklarar en hel del.

emmer

Ny medlem
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
Jacoba sa:
Jo, det tar 7 sekunder.
JAJJEMENSAN!
Visst gör det. Vad har du för ursäkt?

marr

Moderator
Forumvärd
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
marr sa:
Jacoba sa:
Jo, det tar 7 sekunder.
JAJJEMENSAN!
Visst gör det. Vad har du för ursäkt?
Ursäkt för vad?

Kryssalugnt

Ny medlem
Ramknäckt järnhäst till någon som behöver lite slitet skrot till förråden? Finns i Norrköping. Bakhjulet hyfsat nytt om jag inte missminner mig. Kom och hämta innan den landar på returpunkten.

Bilagor

Jimel

Aktiv medlem
Någon som har en uppsättning 26" hjul billigt? Behöver inte vara något avancerat, tänkt bygga ihop något billigt till dottern så hon får vänja sig med bakåttramp :)

crust

Ny medlem
Någon i Malmötrakten som har en sådan här liggandes i någon gömma?
Skarmavbild2016-05-14kl.12.02.281.png

Det är alltså en bromsjusteringsmojäng till en ultegra-broms.. Ena har nog råkat försvinna från meklådan och nu skulle den komma väl till pass när jag tänkte uppgradera tjejens bromsar.

Eller är det någon som har något förslag på motsvarande mojäng/fulmek som är lättare att fixa eller få tag på? Tänker att den _mest_ behöver vara där pga kabelstopp, inte nödvändigt att kunna justera bromsen där.

LofaPope

Ny medlem
Jimel sa:
Någon som har en uppsättning 26" hjul billigt? Behöver inte vara något avancerat, tänkt bygga ihop något billigt till dottern så hon får vänja sig med bakåttramp :)
Vart bor du? Har en gammal 26" MTB jag ska skrota men spara lite delar från.

Jimel

Aktiv medlem
LofaPope sa:
Jimel sa:
Strängnäs, kan köra liten bit om det behövs.

LofaPope

Ny medlem
Jimel sa:
LofaPope sa:
Jimel sa:
Strängnäs, kan köra liten bit om det behövs.
Bor i Uppsala och åker till england på lördag morgon för att testa vänstertrafik så blir nog lite svårt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer