[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Konkret

Ny medlem
Inte en cykelpryl men den kommer förgylla min resa till ett cykelresemål väldigt.

Sökes en playstation vita.
Pengar är väl bästa valutan. Har egentligen inte så mycket annat cykelväg att erbjuda.

AnteL

Aktiv medlem
Xt v-bromsar m739 sökes. Även bakväxel xt m739 alt 737 Long Cage

Vippen

Aktiv medlem
Behövs vid Telefonplan: "det lilla spännet som håller ihop hakremmarna under örat" till en Giro Aeon.

Girosnppe.JPG

Finnes: öl, småpryttlar, stålar.

viced

Ny medlem
Sökes: SDG sadelstolpe 27,2 (I-beam, så vissa andra märken funkar också)
Ingen lycka på säljes. Har någon en liggandes något sånär lång, helst okapad så hör av er.
//victor

AnteL

Aktiv medlem

SalkinL

Aktiv medlem
Söker svart sadelstolpsklämma, 34,9mm. Gärna en Hope eller motsvarande kvalitet. Kan bytas mot en blå Hope sadelstolpsklämma med samma diameter.

SalkinL

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
Söker svart sadelstolpsklämma, 34,9mm. Gärna en Hope eller motsvarande kvalitet. Kan bytas mot en blå Hope sadelstolpsklämma med samma diameter.
Duger en Hope gunmetal med dropperguide?
Färgen går an, är det med handtag eller skruv? Vill ha med handtag eftersom jag behöver höja stolpen när cykeln skall upp i mekstället och det händer ganska ofta.

mikipedia_

Aktiv medlem
SalkinL sa:
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
Färgen går an, är det med handtag eller skruv? Vill ha med handtag eftersom jag behöver höja stolpen när cykeln skall upp i mekstället och det händer ganska ofta.
Skruv.

Stumpy

Aktiv medlem
Vippen sa:
Behövs vid Telefonplan: "det lilla spännet som håller ihop hakremmarna under örat" till en Giro Aeon.
Skrotade en Giohjälm i våras och vill minnas att jag sparade "bra och ha"-delar. Vet dock inte var jag gjorde av dem. :(

SalkinL

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
Skruv.
Det var synd!

David_J

Medlem
Håller på med en liiiten 26a till grabben.
Är i behov av ett trevligt 26" bakhjul (qr och skiva) gärna hyggligt lätt. Ett helt set kan också vara av intresse.
Kan byta mot pengar, cykelprylar, eller andra bra och ha grejjer.
Det borde stå ett och annat "omodernt" set och vänta på att få komma ut i spenaten igen.

/David

mikipedia_

Aktiv medlem
SalkinL sa:
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
mikipedia_ sa:
SalkinL sa:
Skruv.
Det var synd!
Ja verkligen

Vippen

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Vippen sa:
Skrotade en Giohjälm i våras och vill minnas att jag sparade "bra och ha"-delar. Vet dock inte var jag gjorde av dem. :(
Så bra! Och förbaskat! Jag känner igen problemet... Om du hittar några likdelar i gömmorna vet du att det finns avsättning för dem.

Granman

Medlem
Edit: borta...

Höst/vår-semislicks 40-559 (26x1,5) Vittoria Randonneur Pro II, vikbara, 120 tpi, ca 580 g/däck. Rullat ca 5 mil. Bra punkaskydd.

Bytes mot styrlinda, svart, kork av hyfsad kvalitet alt. några fin-julöl. Eller nåt annat.

Finns i Tyresö och orkar inte hålla på och skicka och så, utan byte sker i Sthlm city-sydöstra Storstockholm.
CST-däcket (oanvänt) följer med av bara farten.

Bilagor

Senast ändrad:

SalkinL

Aktiv medlem
Blå Fun Funnduro styrstam. 45mm lång, för 31,8mm styre.
Bytes mot lika lång/kort svart styrstam. OEM styrstammar ej intressant.

Blå Hope 34,9mm sadelstolpsklämma med handtag bytes mot svart av likvärdig kvalitet.

Schreddan

Aktiv medlem
Ett 26 tumshjulpar inkl nya Kenda 2.1 sulor och 7-del kassett.
Dock är fälgen på bakhjulet tokskev och behöver bytas.
Framhjulet är oanvänt.

En oanvänd blytung framgaffel även den för 26 och QR.

Ingår gör även en 60 mm 31.8 styrstam och 7-del växelreglage/broms och två v-bromsar. Allt detta är nytt.

Prylar har suttit på en Scott Voltage JR26.

Finns att hämta i Vallentuna.

Allt eller inget, annars åker det på tippen.
Skänkes men en slant till valfritt ändamål vore trevligt.

IMG_5394.JPG

Motvind!

Medlem
***Edit: Bortbytta -- tack David_J för affären!***

Finnes: Två bromsskivor 140 mm, 6-bults fäste: En Tektro, oanvänd, en Avid (kanske? Från en Cannondale Caadx) med ca 10 mil i bagaget. Finns i Göteborg.

20161127_220605.jpg

Sökes: 1 st skiva 180 mm + 1 st 160 mm, båda i gott skick och med samma fäste.

Senast ändrad:

slors

Medlem
Någon som har en 16" barn-mtb? Typ Specialized Hotrock eller liknande. Drömmen vore förstås om ngn hade en Cnoc 16 till salu....

boson

Medlem
Cykelhållare för takräcke.

3 st billiga från Lidl eller liknande. 1 st äldre Thule.

Funkar, men är ganska jobbiga att skruva på och av. Tror att minst 3 av dem är kompletta, men lovar inget.

Finns i Enköping och skänkes eller bytes mot en flaska glögg eller annat.

cykelhllare.JPG

waldner

Medlem
IMG_5517.JPG

Min trainer (Tacx Satori) har tappat en av sina fötter/skor och jag kontaktade därför Tacx, som hade vänligheten att skicka ett par nya. Men tyvärr skickade de inte rätt sort, så dessa är up for grabs. Hämtas med fördel i Göteborg, men kan om det kniper även skickas mot portokostnad. Skicka PM vid intresse.

beatsie

Ny medlem
Jag letar efter dina gamla halvslitna 26" x 2,1 el 2,2 däck som du ändå tänkt slänga. Typ Rocket Ron, x-King, crossmark eller liknande. Kom med förslag, gärna i Göteborg

Zed86

Ny medlem
Någon som har en iPhone liggande?
4s eller senare är av intresse.

I Göteborgsområdet

ratatosk

Ny medlem
Jag måste göra upp med mitt beteende att samla på mig "åh den här hade jag inte råd med när jag var 20-beteende". En nostalgi kring en viss typ av 90-tals mtb:er.

Så, en Univega Alpina 505, det är mycket stolpe kvar o den är lös, satte den i botten för att få in den i bilen bara.
DSC_1528.JPG

Kan även finnas en Crecent Bjarke, fruktansvärt skitig o ful i lacken. Men den står dumt o riskerar att bli slängd. Stolpen lös på den med.
DSC_1525.JPG

Finns även en Spectra Sleepy barnstol. Liten spricka högst upp.
DSC_1518.JPG

DSC_1519.JPG

Gratis eller mot ekologiskt kaffe. Beroende på hur bra ekonomi man har eller hur bra karma man vill ha antar jag.

Edit: Finns i Göteborg.

Senast ändrad:

Motvind!

Medlem
Någon som har ett kedjestagsskydd (troligen neopren, modell mindre, till juniorcykel) liggande? Alternativt avlagd eller t o m begagnad svart styrlinda ca 0.5 m? Sökes i Gbg och kan bytas mot t ex ett par finöl eller kanske något annat just du behöver.

Rattnalle

Aktiv medlem
Motvind! sa:
Någon som har ett kedjestagsskydd (troligen neopren, modell mindre, till juniorcykel) liggande? Alternativt avlagd eller t o m begagnad svart styrlinda ca 0.5 m? Sökes i Gbg och kan bytas mot t ex ett par finöl eller kanske något annat just du behöver.
Jag har två påbörjade rullar svart styrlinda från Biltema.

Annars görs bästa kedjestagsskydden av uppklippt slang.

Letar efter en ram/Cykel i stål.
Egentligen behöver jag bara BB med sadelröret och ht.

Gärna nära Örebro eller kunna skicka.

Motvind!

Medlem
Rattnalle sa:
Motvind! sa:
Någon som har ett kedjestagsskydd (troligen neopren, modell mindre, till juniorcykel) liggande? Alternativt avlagd eller t o m begagnad svart styrlinda ca 0.5 m? Sökes i Gbg och
[...]
Jag har två påbörjade rullar svart styrlinda från Biltema.

Annars görs bästa kedjestagsskydden av uppklippt slang.
Jag hade lika ont om slangar som linda tyvärr, men tack för tipset!

Att BT hade styrlinda hade jag inte trott om du inte hade sagt det. :} PM kommer.

eriaxe

Medlem

Bilagor

Senast ändrad:

ZIIK

Ny medlem
Rockshox Dart 26 skänkes.

Kan eventuellt ta nått för 90tals 26 i byte. Typ en kort quill stam, stel gaffel eller förslag.

Finns i Östersund. Kan lämna den i Bromma nästa helg för avhämtning.

//Joel

Bilagor

markuse1

Ny medlem
Någon som råkar ha en mutterhylsa till en Thule 591? En är spårlöst borta och vågar inte köra med två fästen. Känner även igen dessa hylsor från annat, typ möbler osv.

EDIT: Inte samma som möbelfäste. Det är inte M6 nämligen till Thulen..

EDIT 2: En ny kostar 79kr på Mekonomen så provade att gänga om M6x1.5 till M6×0.75 och det funkar perfa. 10st för 20kr på Biltema och 30sekunder bearbeting.

Markus

Bilagor

Senast ändrad:

happymtb.fr

Aktiv medlem
Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Det är 36 hål på navet och 135mm brett.
1481987235318-1381339243.jpg

Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.

emmer

Ny medlem
happymtb.fr sa:
Jag har en Nexus 8 red band Sg-8r36 med extra koppling eftersom den behöver bytas. Det som saknas är den specifika verktyget för att göra jobbet. Beteckning och instruktioner för bytet finns på Sheldons sida. http://www.sheldonbrown.com/nexus8/index.htm
Det är 36 hål på navet och 135mm brett.

Bytes mot sedvanliga happy-valutor: ett leende, en flaska vin eller öl. Vilket som passar bäst.
Skulle stiga som en smäck - speciellt som det är för rullbroms.
Men öl är ju tungt så vart?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer