[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Doctor C

Medlem
marr sa:
Doctor C sa:
Har en Lezyne Deca Drive 1500i där laddningsporten (USB) gått sönder. Någon som är duktig på elektronik kanske kan lappa ihop den. Det är en fin lampa, 1500 lumen med inbyggt batteri men just nu värdelös. Jag har redan fått en ny på garanti så denna åker i återvinningen om ingen vill ha den.

Finns i Danderyd.
Jag ger den gärna ett försök om du ids posta den. Självklart står jag för portot.
Hej!

Den har redan funnit en ny ägare.

Mini_me

Aktiv medlem
Ska zwifta igång och söker en Apple Lightning -> HDMI adapter (original eller tredjepart kvittar , så länge det funkar).
Nån som har en som inte används? Bytes / köpes etc.

Tycker Apple original varianten är aning dyr :)

desmo

Aktiv medlem
Jag håller på att byta kassett på trainern titt som tätt..
Någon som har en "kassetstomme"/"kassethylsa" till övers? Alltså dendär plasthylsan som nya kassetter kommer levererade med? Då blir det enklare för mig att bara skjuta på kassetten istället för att plocka drev.
Bor på södra sidan Stockhom, men betalar gärna porto för en eller två hylsor.

Doctor C

Medlem
Har en isärplockad 24” Scott Voltage i giftig orange färg som jag ska göra mig av med. Den är välanvänd men komplett förutom vevlager och vevparti. Jag tycker inte att det är värt att bygga ihop den men någon annan kanske vill? Finns i Danderyd.

wukkaN

Aktiv medlem
Har två st 160mm 6bults-skivor till övers om nån vill bjuda på en bärs. Den vänstra kom med min bakbroms och är oanvänd, köksvågsvikten står på lappen.
20190110_172237.jpg

Har även ett smalt hjul för skivbroms om nån är sugen. Bör nog få lite kärlek.
IMG_9547.jpg

Senast ändrad:

Jonatan F

Aktiv medlem
Jag är smått intresserad av hjulet om ingen annan är det och om det finns i Gbg. Har inga hjul till min gravel då min vän vars hjul stals fick överta dem.

Salabaladala

Aktiv medlem
Nån som råkar ha två m6 bultar av lagom längd för iskruvning i postmount hål? Ska byta till större skiva men adaptern till oket kom inte med bultar. Har inte möjlighet att åka till bygghandeln just nu men om nån råkar ha två sådana liggandes i lådan (ni vet den där med alla bra saker man sparar ifall man behöver i framtiden) så är jag evigt tacksam. Kan swisha för frimärken och för en bärs.

Jimel

Aktiv medlem
Salabaladala sa:
Nån som råkar ha två m6 bultar av lagom längd för iskruvning i postmount hål? Ska byta till större skiva men adaptern till oket kom inte med bultar. Har inte möjlighet att åka till bygghandeln just nu men om nån råkar ha två sådana liggandes i lådan (ni vet den där med alla bra saker man sparar ifall man behöver i framtiden) så är jag evigt tacksam. Kan swisha för frimärken och för en bärs.
Det ska jag ha, kan kolla i helgen.

bearthefear

Aktiv medlem
bearthefear sa:
Nya hjul till pendlaren på ingång och tänkte köra slut på de gamla skivorna innan jag köper nya. Skulle därför behöva två stycken 6-bult till centerlock adaptrar. Någon som har detta liggandes i någon låda?
Ingen? Jag menar, det kommer ju adaptrar med var och varannat nytt hjulpar, någon borde ju ha liggandes. Pushar igen :) Betalar självklart för dom. Annars får jag väl köpa nya skivor...

salle

Aktiv medlem
Doctor C sa:
Har en isärplockad 24” Scott Voltage i giftig orange färg som jag ska göra mig av med. Den är välanvänd men komplett förutom vevlager och vevparti. Jag tycker inte att det är värt att bygga ihop den men någon annan kanske vill? Finns i Danderyd.
pm

Lejon

Aktiv medlem
wukkaN sa:
Har två st 160mm 6bults-skivor till övers om nån vill bjuda på en bärs. Den vänstra kom med min bakbroms och är oanvänd, köksvågsvikten står på lappen.

Har även ett smalt hjul för skivbroms om nån är sugen. Bör nog få lite kärlek.
Pm skickat ang skivorna.

700c

Ny medlem
Söker 9- eller 10-delat twistshiftgrepp, höger och vänster. Tvek om någon har det liggande, men vem vet?

Salabaladala sa:
Kan du ange längden i mm?

Gör ett försök att tigga till mej ett par nya lampor till pojkens cykel. Gärna laddbara. Kan betala en mindre slant eller byta mot något. Föräldraledig med lägstaersättning, annars skulle jag ha köpt nytt.

Salabaladala

Aktiv medlem
Cannondale jekyl 1000 sa:
Salabaladala sa:
Kan du ange längden i mm?
Den gängade delen är ca 18mm, men lite längre eller lite kortare går bra. I värsta fall kan jag kapa av en bit på dom. Behöver faktiskt inte ens vara insex på dom, kan vara vanlig utvändig sexkant eller t.o.m torx.

700c

Ny medlem
Cannondale jekyl 1000 sa:
Gör ett försök att tigga till mej ett par nya lampor till pojkens cykel. Gärna laddbara. Kan betala en mindre slant eller byta mot något. Föräldraledig med lägstaersättning, annars skulle jag ha köpt nytt.

Kan kolla i mina lådor! Var bor du?

Edit: Citationsfunktion

Senast ändrad:

Sköneman

Medlem
darkforce sa:
nån som har en 27.2 mm dropper post som ligger o samlar damm i nån låda ?
Jag har en T-Mars som inte gör mycket nytta, inte tip-top i funktion men går att använda.

Söker för övrigt en klämma till bromshandtag till racer av äldre Shimano modell (exage?) alltså inte STI.
Har inte en aning hur kompabiliteten med andra modellers klämmor ser ut men det finns ju alltid möjlighet att modda lite ? en annan möjlig lösning är ju om någon har lösa handtag att skänka/byta.

mhenry

Aktiv medlem
Knäckte ramen på min pendlare/vinterhoj i veckan. Nån i närheten av Stockholm som har en ram och gaffel i storlek 60 (ev. 58) som tar 35 mm dubbdäck?

frippegubben

Aktiv medlem
Är det nån som har ett reglage till Scott Equalizer bakdämpare?
Har lagt vantarna på en gammal Scott Ransom ram som jag tänkte göra nåt kul med!

Gushem

Aktiv medlem
skulle behöva 135mm dropouts till ett hjulset från e13, trs+, någon som råkar ha?

frippegubben

Aktiv medlem
Min service av Equalizer-dämparen verkar ha gått bra, och nu behöver jag hjälp att pumpa upp den. Kruxet är att trycket ska vara liiite utöver det normala (åtminstone om man klockar in på över 90kg som jag...), den behöver upp strax över 400psi!
Så jag undrar om det är nån som vill byta dämparpump med mig?
Jag har en som fungerar utmärkt som går upp till 400. Har du nån som går upp mot 500-600 och inte behöver så högt så byter jag gärna med dig!

MacBear

Medlem
Håller på att sätta ihop en MTB som mina döttrar kan använda av delar jag har liggande, men saknar lite saker som jag hoppas att någon av er har liggande i er gömmor som jag kan få köpa för en billig penning.

Det jag söker är:

* Framväxel för 3x9 eller 2x9 med wiredragning ovanifrån med klämma för 34,9 mm sadelrör (Deore eller bättre)
* Sadelstolpe med 31,6 mm diameter
* Fräsh/Ny 32t klinga för 2x9/3x9 (104 mm bultcirkel)
* Fräsh/Ny 11-34 9 speed kassett

ostkaka

Aktiv medlem
MacBear sa:
* Framväxel för 3x9 eller 2x9 med wiredragning ovanifrån med klämma för 34,9 mm sadelrör (Deore eller bättre)
* Fräsh/Ny 32t klinga för 2x9/3x9 (104 mm bultcirkel)
* Fräsh/Ny 11-34 9 speed kassett
Något av detta kanske jag har i någon gömma. Skall försöka komma ihåg att kolla när jag kommer hem i afton (bor i princip granne med dig, vore ju smutt om jag har något).

MacBear

Medlem
@ostkaka:
Det vore toppen! Det är speciellt framväxeln som jag är intresserad av eftersom den verkar vara svår att få tag på ny. Resten går att få tag på, men jag försöker hålla kostnaden för bygget nere (det går sådär ;)

Senast ändrad:

Antracith

Ny medlem
Söker efter spacers med 30 mm innerdiameter till vevlagret, tänker att någon säkert har några liggandes. Allt från 1,6-10mm är intressant. Bjuder gärna på go-dricka eller kontanter.

frippegubben

Aktiv medlem
Letar fler delar till mitt vinterbygge.
Skulle behöva en klämma till sadelstolpe, 38.9mm och ett shims till stolpen, 34,9 till 31,5. Eller om nån möjligen har en billig 34.9-stolpe.
Betalar förstås både frakt och vad grejorna kan bara värda!

Manurhin2

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:
Provar en sista gång i miljöns namn .
Sadelstolpe 31,6 x 400 skänkes .
Använd 94 km / strax över 3 timmar som substitut när min riktiga stolpe gick av på familjecyklingen på halvvasan .
Skulle uppskatta ca 20 mm setback .

Kan levereras inom cykelavstånd från Karlstad gratis .

Går på tippen om ingen förbarmar sig ...
Har nu ändrat mig och sågar av den och använder rörstump som fäste i man ställer vid behov .
Om nån behöver överbliven del som bokstöd eller annat så är det bråttom nu .....

MacBear

Medlem
@Manurhin2
Vad är det som blir kvar av sadelstolpen? Är behov av en 31,6 mm stolpe och den behöver inte vara 400 mm. Bor dock inte på cykelavstånd från Karlstad (allt är iofs relativt), bor utanför Stockholm

Manurhin2

Aktiv medlem
MacBear sa:
@Manurhin2
Vad är det som blir kvar av sadelstolpen? Är behov av en 31,6 mm stolpe och den behöver inte vara 400 mm. Bor dock inte på cykelavstånd från Karlstad (allt är iofs relativt), bor utanför Stockholm
Kanske 200 mm

Manurhin2

Aktiv medlem
MacBear sa:
Manurhin2 sa:
MacBear sa:
@Manurhin2
Kanske 200 mm
200 mm är nog tyvärr lite väl lite väl kort
Äshhh , skrev jag att jag skänker bort den så gör jag väl det .
Cykelavståndet är i längsta laget , om du kan tänka dig att cykla till Västerås eller Eskilstuna ( vilket som passar bäst ) så kan jag ge dig den där . Slipper jag 30 mil enkel .

Kan ta det via pm i så fall .

M

Senast ändrad:

Karin_P

Aktiv medlem
Apropå sadelstolpar så söker jag en 28,0 mm stolpe, allra minst 350 mm lång. Gärna en sån här jättesimpel, eller något annat.

FAC916E0-E742-417C-AB36-53B6801C3ADA.jpeg

Gärna i Stockholm eller därikring.
*håller tummar*

Edit: lite smalare kan ju också funka, så får jag skaffa shims. Eller helt enkelt tips på var jag köpa, har letat igenom alla skrotlådor och näthandlare jag kan komma att tänka på.

Senast ändrad:

MacBear

Medlem
@Manurhin2
Tar den (har PMat), men jag skippar cyklandet och förlitar mig på postgången

Senast ändrad:

aribr

Aktiv medlem
Håller på att finjustera kontaktdelarna på cykeln och är ute efter en ny sadel.

Vet att Fabric Scoop passar men drömmen vore att byta mig till en Brooks Cambium C13 (145). Andra alternativ är klart intressanta... Sqlab, ergon etc.

Har ett Raceface Sixc styre med 20mm rise (31.8, 785, röda dekaler, kolfiber) och en vintage Flite carbonio sadel som inte passar som gärna bytes.

mhenry

Aktiv medlem
Karin_P sa:
Apropå sadelstolpar så söker jag en 28,0 mm stolpe, allra minst 350 mm lång. Gärna en sån här jättesimpel, eller något annat.

Gärna i Stockholm eller därikring.
*håller tummar*

Edit: lite smalare kan ju också funka, så får jag skaffa shims. Eller helt enkelt tips på var jag köpa, har letat igenom alla skrotlådor och näthandlare jag kan komma att tänka på.
Här finns: https://www.sjscycles.co.uk/seat-posts/250-humpert-patent-seat-post-silver-350-mm/

olaola

Medlem
Jag vill testa att byta från bock till platt styre och letar därför efter:

* Canti-bromshandtag (kommer köras med BB7 road)
* Fina (jag har redan några gamla kassa som växlar så himla dåligt) thumbies (vänster + höger) eller en trigger-växel som är kompatibel med Sram X9.
* Växelwire
* Handtag till plattstyret (gärna några sköna :))

Bor i östra göteborg. Betalar gärna för delar och frakt.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer