[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

ANTR

Ny medlem
Hej!
Jag har lite svårt att värdera denna gamla 26", men borde kunna byta den mot något skoj då tiden inte riktigt räcker till längre.
Det är en Trek Fuel ex5 från 2010 med några nyare delar.
Fortfarande 9-delat SRAM men med singel fram, dropper och en rockshox sector.
Den är i gott skick men dämparna behöver ev servas.
Jag är intresserad av räsergrejer typ hjulpar, ram, komponenter, komplett hoj eller en elsparkcykel :) Nintendo Switch till ungarna?
Kom med bud högt som lågt, alla byten beaktas.
Finns i västra Stockholm.
ANTR

Bilagor

Rattnalle

Aktiv medlem
IXS Hammer kraschjacka storlek M/L. Endast använd ett fåtal gånger och luktfri. Bortskänkes mot avhämtning i Göteborg. Den passar inte så bra på mig som är smalast i midjan, den glider upp.

Senast ändrad:

Jonatan F

Medlem
Gissar att det här är väl optimistiskt.

Har någon ett fräscht 26" hjulpar? Kan byta mot lite retro budgetdelar (styrstammar, växlar, slitna tubhjul, styren mm). Kan slänga in någon öl som smörjmedel också.

Gbg.

Edit: vill inte konkurrera med ovan, söker fälgbromshjul!

Senast ändrad:

L.and

Medlem
Bytes:
Klassisk ful-26-tummare, känns relativt rak avseende både ram och hjul.
Saknas vajrar, ngt bromsbelägg, kedja osv. (Alltså den gula främst i bild)
Önskas
Ett par mtb/kombipedaler eller par semischyssta 26" däck. Eller sedvanlig happyvaluta, är inte omöjlig i det avseendet.
Finns i norra Sthlm och skickas helst inte. Tänker att det smakar mer än det kostar för alla inblandade.

//Linus

Bilagor

ekenlowZ

Ny medlem
Håller på och skruvar ihop sonens cykel och känner att bakhjulet börjar sjunga på sista versen.. Nån som har ett bakhjul i 24" med skivbroms fäste och shimano body ? helst så nära falun som möjligt. men kan även betala frakt om det finnes utanför falun med omnejd.

mvh Ricky

csh

Ny medlem
Edit: borta

Nav för skivor inkl. snabbkopplingar, ekrar o nipplar från en Commencal Supernormal(?) 26" MTB. Hämtas i Huddinge.

Senast ändrad:

csh

Ny medlem
Edit: Borta
Vevlager Shimano BB-5500, octalink BC-1.37x24, 110, 68. Nytt i kartong. City el Huddinge eller där emellan.

Senast ändrad:

Belse

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
IXS Hammer kraschjacka storlek M/L. Endast använd ett fåtal gånger och luktfri. Bortskänkes mot avhämtning i Göteborg. Den passar inte så bra på mig som är smalast i midjan, den glider upp.
Den där kan min sambo vara intresserad av om den finns kvar, skickar ett Pm också...

nuno2k

Ny medlem
Söker ett bakhjul till racer inklusive 9- eller 10-delad kassett om någon skulle ha ett till övers? Betalar gärna och finns i Stockholm :)

Senast ändrad:

emigus

Medlem
Jag söker engammal bilbarnstol med fyrpunktsbälte. Ifall någon har en gammal utdömd som inte kommit iväg till återvinningen ännu.

Tänkte använda bältet för att förbättra nuvarande bälte till lastcykeln.

Finns i Stockholm och betalar gärna med pengar till välgörenhet!
/Emil

juanxxx

Ny medlem
Jag söker en framgaffel som kan passa till en Crescent världsmästarcykel 28”.

Det måste inte vara crescent men den måste passa cykeln. Återkom om du tror att du har något som kan passa.

700c

Ny medlem
Cohen: Har Shimanos enklaste variant, slitet yttre men friska mekansikt. Silver, finns i Göteborg.

Söker själv ett tredelat vevparti för fyrkantslager, helst kring Göteborg.

Edit: Även ett par V-bromsar hade suttit fint.

Senast ändrad:

edlundpeter

Ny medlem
Någon som har en 70-80-90 mm styrstam över? min sittställning på White GX Pro känns alldeles för framåtlutad så skulle vilja prova en kortare än std som är 100mm.

Bor i GBG

NIH

Medlem
Om nån har en styrstam 60-80 mm för 31,8 mm styre, vinklad 5-10 grader, som ligger å skräpar så köper jag gärna för en billig peng! ? Jag bor i Falun, men prylen kan skickas också.

jesperC

Aktiv medlem
Carl Edfeldt sa:
Någon som har Deore eller Deore Xt Thumbshifters som man vill sälja?
Möjligt att jag kan ha några Deore shifters i källaren.
Har nog även en eller ett par Paul Component Thumbie Adapters för att bygga om TT-shifters till Thumbshifters.
Ska kolla när jag får tillfälle.

//jesper

jesperC sa:
Carl Edfeldt sa:
Någon som har Deore eller Deore Xt Thumbshifters som man vill sälja?
Möjligt att jag kan ha några Deore shifters i källaren.
Har nog även en eller ett par Paul Component Thumbie Adapters för att bygga om TT-shifters till Thumbshifters.
Ska kolla när jag får tillfälle.

//jesper
Tjena,

Kolla gärna Deoren, 7 / 3 speed. Finns ett projekt som är på sluttampen och skulle bli grymt med dom... vi hörs!

//Sebbe

Vippen

Aktiv medlem
Bockastyren säljes, bytes, skänkes: (två fina och lätta, ett OK och ett gammalt lätt)

BBB Elitebar, ergobock, 260 g, 440 mm c/c, i princip oanvänt, lätt värt några finöl eller en flarra rjut
BBB Elitebar, ergobock, 260 g, 420 mm c/c, kört 100 mil, lätt värt några finöl eller en flarra rjut
Deda Speciale, traditionell bock, 440 g, 395 mm c/c, i princip oanvänt, skänkes
Scorpo (Stevens tillbehörsmärke), ergobock, 250 g, 400 mm c/c, "gammal diameter" vid styrstammen, välanvänt, skänkes

Bockastyren4.JPG

Önskebyte vore ett lätt och fint alu/silverfärgat styre med 420 mm c/c, kort och grunt med modern bock.

Styrena finns vid Telefonplan, Sthlm.

Vippen

Aktiv medlem
Skänkes: SPD-skor för den som vill prova på, eller ha ett par slit-och-slängdojor för pendligen.

BORTA Två par Specialized strl 43 (jag har vanligtvis 42), det ena mer slitet än det andra, men fortfarande många mil kvar i båda paren.
Ett par Shimano strl 40 i funktionellt skick, pensionerade pga svällande fötter, mycket åka kvar i dem.

Skor2.JPG

Hämtas vid Telefonplan, Sthlm.

Senast ändrad:

Vippen

Aktiv medlem
Skänkes: blytungt styrkombo samt styre till barncykel. Styrena i (tjockt) stål, styrstammen aluminium. Borde ha högt skrotvärde...

Barnstyren.JPG

Hämtas vid Telefonplan, Sthlm

Tobbs

Medlem
Har fått gängpaj på bakhjul till en citybike 28" med Shimano nexus 3, någon som har ett hjul liggande? Vill undvika att skrota cykeln.
NV Skåne.

salle

Aktiv medlem
Vippen sa:
Skänkes: SPD-skor för den som vill prova på, eller ha ett par slit-och-slängdojor för pendligen.

Två par Specialized strl 43 (jag har vanligtvis 42), det ena mer slitet än det andra, men fortfarande många mil kvar i båda paren.
Ett par Shimano strl 40 i funktionellt skick, pensionerade pga svällande fötter, mycket åka kvar i dem.

Pm skickat!

Vippen

Aktiv medlem
Skänkes: cykelkartong. Mycket stabil, bra skick, har innehållit en racer. Åker på tippen om ett par dagar om den inte kommer till nytta någon annanstans.

Potzi3

Medlem
Hej.
Har bontrager XR5 och SE5 däck som rullat 10mil 29”x2.6 säljes för billig slant

Fox knä skydd hårdplast kan skänkas eller valfritt belopp som kommer gå till nya däck till sonens första cykel. Örebro

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Jag letar billiga fälgbromsar, bromshandtag samt fälgbromsat singlespeedhjulset strl 622 mm till ett SS-projekt. Vad har ni i lådorna?

Finns i Malmö, kan hämta inom rimligt avstånd.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer