[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Singular

Aktiv medlem
Behövs; minst en klingbult till ett Record Ultra-Torque-vevparti (Campagnolo) i kolfiber, av halvmodern modell (dvs den märkliga tvådelade varianten med torxfattning i ena halvan och spår i den andra) med 8mm diameter. Mycket uppskattat om det skulle finnas över! Belöning på både bank- och karmakonto.

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
Singular sa:
Behövs; minst en klingbult till ett Record Ultra-Torque-vevparti (Campagnolo) i kolfiber, av halvmodern modell (dvs den märkliga tvådelade varianten med torxfattning i ena halvan och spår i den andra) med 8mm diameter. Mycket uppskattat om det skulle finnas över! Belöning på både bank- och karmakonto.
Tjena!

https://clee-cycles.co.uk/P1018/product

erkkn

Medlem
Ett par Shimano PD-M520 bortskänkes eller bytes mot något kul, klistermärken eller något :)

*BORTA*

15664465580076161851141961461454.jpg

Klossar medföljer!

Senast ändrad:

erkkn

Medlem
Suzuki Hasse sa:
erkkn sa:
Ett par Shimano PD-M520 bortskänkes eller bytes mot något kul, klistermärken till pojken eller något :)

Klossar medföljer!
Ja tack dom vill jag ha Mvh Hasse
Det ska väl gå bra ! :)

LuketheDuke sa:
Suzuki Hasse sa:
erkkn sa:
Ett par Shimano PD-M520 bortskänkes eller bytes mot något kul, klistermärken till pojken eller något :)

Klossar medföljer!
Ja tack dom vill jag ha Mvh Hasse
Annars ställer jag mig gärna på kö här!
Absolut om inte Hasse hugger dem nu ! :)

Senast ändrad:

Jajjas

Aktiv medlem
KÖPES
Billig racer storlek L kanske?
Tänkt att vara lite för liten för mig, 194cm sitthöjd 870mm, och något för stor för min fru, 172cm sitthöjd ~720mm.
Ska bara användas på trainer, mest i erg mode. Kanske något zwift race, minst 9 delat hade varit trevligt.

tmalm

Aktiv medlem
DSC_0323.JPG

Shimano räserbromsklossar.

Hämtas eller skickas.

Bidrag till nåt bra är ett plus annars gratis.

/T

tmalm

Aktiv medlem
DSC_0324.JPG

Dura Ace vevlager, Italiensk gänga.

Hämtas eller skickas

Bidrag till nåt fint å gulligt annars mot fraktkostnad.

/T

wukkaN

Aktiv medlem
Någon som sitter på en gammal lvg-gaffel i 1", gärna kolfiber? Tänkte fixa till en gammal 90-talsracer

wukkaN

Aktiv medlem

tmalm

Aktiv medlem
wukkaN sa:
Kneecap sa:
wukkaN sa:
Någon som sitter på en gammal lvg-gaffel i 1", gärna kolfiber? Tänkte fixa till en gammal 90-talsracer
Tjena!

Pekar -> https://happyride.se/annonser/ad.php?id=93893
Tjo! Har kollat med säljaren (samt försökt pruta lite) men det var andra som var intresserade, antar att den är såld nu :) Men tack för att du hade utkik!
Finns väl på ebay /Kina för samma peng annars.

/T

fonky

Medlem
Hej, söker trigger för framväxel med i-spec 2 fäste. Borde ligga många å skräpa kan man tycka. Hojta om ni har en liggandes. Alternativt om någon har en i-spec B till i spec 2 adapter.
Shimano-SL-M7000-SLX-2-3-10-11-speed-Shifter-with-I-Spec-II-black-2-3-speed-49979-154979-1481266600.jpeg

kogoyo

Medlem
fonky sa:
Hej, söker trigger för framväxel med i-spec 2 fäste. Borde ligga många å skräpa kan man tycka. Hojta om ni har en liggandes. Alternativt om någon har en i-spec B till i spec 2 adapter.
Tror jag har en sån xt. Dom blev ju så krångliga shimano där ett tag, men fästet ser likadant ut. E på jobbet men kan kolla imorn när ja kommer hem om d fortf e intressant. pma mig gärna.

fonky

Medlem
kogoyo sa:
Tror jag har en sån xt. Dom blev ju så krångliga shimano där ett tag, men fästet ser likadant ut. E på jobbet men kan kolla imorn när ja kommer hem om d fortf e intressant. pma mig gärna.
Toppen PM skickat

mtb565

Aktiv medlem
Söker justeringsverktyget för SRAM GX Eagel.

Inga LBS jag har vart hos har det och det känns lite onödigt och beställa på nätet från düskland så kollar här först.

MrGunnar

Medlem
Sätter ihop en cykel till farsgubben, är de någon sitter på en racerram med gaffel, storlek M-L någonstans i fint skick. Ska vara för fälgbroms och runt Stockholm.

Lejon

Aktiv medlem
mtb565 sa:
Söker justeringsverktyget för SRAM GX Eagel.

Inga LBS jag har vart hos har det och det känns lite onödigt och beställa på nätet från düskland så kollar här först.
Du kan få mitt som dock är för NX Eagle men det är väl samma antar jag?
Jag har inte fattat vad det var förrän nyss och klarat mig ändå (så gott det nu går att klara sig med skräp-SRAM-12-delat).
Finns i Åkersberga men kan skicka mot pay-it-forward-beteende. Kontakta mig via PM i så fall.

Bilagor

Senast ändrad:

marckus

Medlem
Söker 28” sunkframhjul till fälgbromsad herrcykel pga att något rövhål hoppat på mitt tidigare. Help me out!

iionasson

Medlem
Tar gärna emot veven. :) Hade gärna bytt, dessvärre har jag inte vad du efterfrågar i byte. Mycket annat finnes dock.
Pm:a om intressant!

joohan

Medlem
Är det någon som har ett 9-delat shimano mtb reglage liggande? Ska funka med en xt 750 bakväxel. Det räcker med höger men finns både höger och vänster gör det absolut inget.

Helst i karlstadsområdet men annars funkar ju postnord oftast åtminstone...

DanielS

Aktiv medlem
marckus sa:
Söker 28” sunkframhjul till fälgbromsad herrcykel pga att något rövhål hoppat på mitt tidigare. Help me out!
Har ett fungerande men fälgen har rätt mycket slitage från broms, finns i sthlm. Skulle väl fungera ett tag i brist på bättre..

dabac

Aktiv medlem
marckus sa:
Var bor du?
Jag har fler sunkframhjul än jag rimligtvis behöver. I Sthlm, Karlaplan eller Tullinge.

gabbeon

Aktiv medlem
Söker en 40t eller 42t 110BCD shimano mtb kompatibel klinga i Gbg med omnejd. Söker även en 7delad shimano mtb kompatibel bakväxel i bra skick. Den jag har idag är lite sladdrig i nitarna.

Salabaladala

Aktiv medlem
gabbeon sa:
Söker en 40t eller 42t 110BCD shimano mtb kompatibel klinga i Gbg med omnejd. Söker även en 7delad shimano mtb kompatibel bakväxel i bra skick. Den jag har idag är lite sladdrig i nitarna.
Har en 7 delad shimano mtb-växel på en gammal barncykel som står och samlar smuts i förrådet, men cagen är rätt kort. Hur stor kassett ska du ha på den?

Kan lägga den på lådan om du betalar frakten.

gabbeon

Aktiv medlem
Salabaladala sa:
gabbeon sa:
Har en 7 delad shimano mtb-växel på en gammal barncykel som står och samlar smuts i förrådet, men cagen är rätt kort. Hur stor kassett ska du ha på den?

Kan lägga den på lådan om du betalar frakten.
Tack för erbjudandet!
Jag kör singelklinga så cage-en räcker nog mer än väl till. Jag hittade en gammal STX-växel i gömmorna som jag inte har hunnit testa än. Hör av mig om jag behöver din.

Lejon

Aktiv medlem
Har diverse enligt bild som jag inte behöver (det mesta framgår förhoppningsvis förutom att styrstammen är kort och med grov styrdimension - större än 31,6)
Hjälmen är i stort sett oanvänd. Däcken är 28 tum. Cykeln är komplett och bra att cykla med. Nästan oanvänd. Denna anser jag betinga ett hyfsat bytesvärde. Hjulen är 27.5 tum med 10-kassett. 15 mm fram, QR bak.
Jag vill byta mot:
-10-delad bakväxel med broms/clutch/shadow plus eller vad de heter.
- 10-delad kassett 11-32/34/36 (ny eller nästan ny)
- reglage höger för 10-delat, shimano zee, saint, slx, xt eller xtr
- STI-reglage Shimano 10-delat, med indragna vajrar.
Jag vill inte sälja utan byta mot sånt jag behöver enligt ovan. Vi kan säkert komma överens om du har något i bra skick.
Allt finns i Åkersberga. Skickar inga större saker.
Eventuellt kan 11-delat vara intressant.

Bilagor

Senast ändrad:

joohan

Medlem
Jag söker en b-skruvsplatta till en shimano dura ace 7800 bakväxel. När jag skulle montera växeln som jag kommit över billigt inser jag att b-skruven med infästning är av.

Har någon en 7800 bakväxel liggandes? Krashad går alldeles utmärkt så länge överdelen med b-skruven är fräsch.

ANTR

Medlem
Ingen som råkar ha en gammal quillstam

Edit: det löste sig

Senast ändrad:

perzzon

Aktiv medlem
Gbg med omnejd:
Jag skall testa att bygga en transportkärra. Det är ingen som sitter på ett par 20" framhjul de vill bli av med mot lämplig ersättning.

Är också lite på jakt efter en dragarm till en thulekärra. Någon som har en skrotad kärra eller liknande att skänka/sälja?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer