[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

supreeme

Ny medlem
[nu bortbytt]
Finns det något intresse för en sån här gammal hojpa?
26 tum, anno 1994-ish.
Tänkte mecka av låset och reflex till annan cykel. Finns i Sthlm, Hammarby Sjöstad.
Kanske har du något kul att byta mot?
Jag är 190 cm plus men du bör nog vara lite kortare egentligen. Cykeln inte använd på många år (stått inne) men oklart vad som behöver fixas med. Tycker inte den skall behöva ta upp plats i ytterligare ett Brf förråd..
Dra ett PM vid intresse/mer info.
Allt gott!
/Rickard

Bilagor

Senast ändrad:

aribr

Medlem
Tänkte kolla om nån vill byta sitt 170mm Vevparti mot ett 175.

Har ett 175 E13 trs och ett 175 shimano m7000. Boost eller inte spelar mindre roll. Mina vevpartin är i fint skick.

Cyklot B

Medlem
Bakhjul till MTB skänks om det hämtas hos mig centralt i Uppsala.

Det är ett Rodi Black Rock 622-21c med Deore-nav, 11-delad Sram-kassett, Shimano bromsskiva 160 mm, Smart Sam däck (54-622) och tät slang av okänt fabrikat, men utan snabbkoppling.
Alla delar har sett bättre dagar, men kan även se många sämre i de djupa lerhål jag undviker.

Hjulet är helt gratis, men något överblivet kul till en räser eller cx kan fungera som dellikvid för den påstridige.

IMG_1998.jpg

Senast ändrad:

dabac

Aktiv medlem
pocarlsson80 sa:
Söker sjukt billigt Nexus 7 eller 8 bakhjul med fotbroms, ju billigare ju bättre
Tänkte om någon har fått ett bakhjul söndersparkat eller nått...
Ska ha det till ett 27.5 projekt :)

//PO
Jag har ett SRAM 7 nav inkl reglage. Komplett men okänd funktionsstatus. Kan det vara ngt?

Konsensus

Medlem
Söker efter begagnad och fungerande klinga Direct Mount Singlespeed 38T eller 40T, ska passa sram XO1 vevparti. Offset 3 mm, jag tror inte 6mm offset funkar mot ramens kedjestag i den storleken.

Renthal

Medlem
20191009_170350.jpg
Sram t guide helt oanvända fick med dom på konan ! Bytes gärna mot 4 kolvs xt eller zee bakbroms !

Har även en 100mm fox factory fit
20191009_170424.jpg
framgaffel från en trek superfly som kan bytas mot nå godis till enduron !

Har även en skrotad trek superfly 9.8sl ram om någon behöver bak triangeln ! Kååålfibern..

Jonatan F

Medlem
Har en gammal cykel som jag testar massa dumheter med och vill se hur ett gravel-flat-bar är. (Finns ju några i produktion) men lär inte gilla det så vill bara testa känslan. Tänkte att bar ends borde funka men eftersom bockstyre har större diameter än gamla mtb styren måste de tåla att böjas ut. Därav stål.

dabac

Aktiv medlem
Konstig Sadelstolpe från brorsans korta bmx-period. 22.2 mm diameter. Skänkes.
BDDDE097-9005-4520-9BEC-041578B97F47.jpeg

FBC87DD5-DC91-4BEB-B4A5-95333F6DE22C.jpeg

Några gamla snabblås märkta Sachs/
Maillard:
01E696ED-D141-4227-BA7C-7A0E109EEB9B.jpeg

6044799A-0401-4571-9879-A17DA7016532.jpeg

Kan de vara värda en kanellängd månntro?
Hämtas i Tullinge, Östermalm eller nånstans däremellan.

RAIN

Ny medlem
Tjenare!
Lyckats mangla "förslutningsringen" i min shimanobody. Innan jag drar mig för att spendera hos LBS letar jag därför antingen om någon råkar ha en skrotad body med samma del (Y3CR08000), eller en komplett fungerande body som funkar med 9-delat Shimano. Helst i / runt Skövde.

Mvh

Bilagor

Senast ändrad:

fiskaren

Ny medlem
Är också ute efter triggerreglage till 7 delat (Alivio) samt för 2 delat fram men kanske kan gå med reglage för 3 delat. Köper gärna ett par. Men viktigast är trigger reglaget för bakväxeln. Konverterar från ramväxel till växel på styre på en gammal motobecane racer, där jag redan bytt till vanligt styre och andra bromshandtag. Såg nu att bilden blev lite suddig men så ser cykeln ut

Bilagor

Motvind!

Medlem
Hej! Sonen (snart 11 år) velar mellan MTB och CX. CX för juniorer växer ju inte på träd, men om ni skulle råka ha någonting att erbjuda i den riktningen så skicka gärna ett PM.

Alternativt så väljer man det bästa av två världar och bygger en monstercross! Har någon ett lämpligt byggämne (26"-27.5" enklare MTB, stl 15"-ish, gärna med mekanisk skivbroms) så hojta gärna till. Likaså om någon har ett bockstyre i bredd 36-38 cm. Jag har en hel del bråte att byta med, och min fru har pengar.

Mini_me

Aktiv medlem
Är på jakt efter följande:

*Bakhjul 27,5 med 135x10mm nav (Eller bara ett Nav..)
*Sadelstolpe 30,9mm
*Sadelklämma 34,9mm

Kan byta mot pengar, öl/Vin eller nåt annat.

Hep

Aktiv medlem
Snart vinter och kanske dags att valla skidorna. Ett par vallastäd eller tvingar eller vad de kan heta bortskänkes. Finns i Vallentuna nära skidspåren.

72EF629E-51E3-4CD0-8A23-C3A891996CC5.jpeg

wukkaN

Medlem
Mini_me sa:

*Sadelstolpe 30,9mm
*Sadelklämma 34,9mm

Tror jag har en rödeloxerad lättviktare till sadelklämma i 34,9 liggandes. Om du inte fått tag på någon än dvs :)

lindengbg

Medlem
Letar efter 26” hjulset med QR och för skivbroms i Göteborg med omnejd* till mitt Stanton projekt.

Enda kraven är att de ska vara hela och prisvärda (läs billiga).

Haft ute fråga på k/s i omgångar men ej dykt upp något vettigt där, förmodligen då ej så många kollar köpesannonser..

Hur ser det ut i era förråd/gömmor? Någon som har något?

*=Gbg+ 10/15 mil.

wukkaN

Medlem
Mini_me sa:
wukkaN sa:
Mini_me sa:

*Sadelstolpe 30,9mm
*Sadelklämma 34,9mm

Tror jag har en rödeloxerad lättviktare till sadelklämma i 34,9 liggandes. Om du inte fått tag på någon än dvs :)
?

Vad pratar vi för bytes valuta?
Vi kör på det du tycker är rimligt :) jag är på jakt efter budget-vevparti för singelklinga, bromshandtag för cantibromsar (till 26"-bygget) eller öl ?

Här är en bild på klämman, vägde in på 10g
20191027_102543.jpg

AndreasVH

Medlem
Någon i Stockholm som har ett par Biltemaskärmar liggandes? Den för permanent montering och 28".

Enligt uppgift är de 50 mm istället för 45, som de flesta andra, så jag skulle föredra Biltemas om måtten stämmer. Jag har dock aldrig vägarna förbi någon Biltemabutik...

Jag har ett par Planet Bike för 29er att byta med om det är intressant. Tror de är 65 mm.

Senast ändrad:

wukkaN

Medlem
Söker bromshandtag för canti och/eller vevparti (axeltyp spelar mindre roll sålänge det funkar med vevlager för 73mm). Har mavic-hjulset från gammal racer, mtb-styren, sadlar, crud racer mk3 (stänkskärmar för racer) och öl

Senast ändrad:

dman

Medlem
Finns det någon i Stockholmstrakten som har en old school bockstyre? Det skall passa alltså en quill stem på 26 mm.
Kan byta mot andra cykeldelar som jag har liggande, öl, vin, pengar, hustjänst, Cykelkrafts aktier, mm

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Någon som har en uppsättning 20" dubbdäck?

Vore härligt om äldsta sonen kunde fortsätta cykla till och från skolan, men det känns inte värt att investera i nya däck till en cykel som i praktiken är urvuxen..

jesperC

Aktiv medlem
Var nere i källaren och plockade fram lite vintercyklar och passade samtidigt på att sortera ut lite prylar som förmodligen aldrig kommer komma till användning.
Bortskänkes eller bytes mot något annat cykelrelaterat

Carradice sadelväska i retromodell med snabbfäste
<borta>

Vaude styrväska med snabbfäste
<borta>

Ett par mer eller mindre oanvända Maxis däck, 29"x2.4 och 29"x2.25
<borta>

En Cannondale Fatty Ultra gaffel som har stått ett tag men funkade när den plockades av cykeln
<borta>

175mm Vevarmar och ett vevlager i okänt skick (Höger arm är Shimano LX och vänster är ett Alivo men funkar bra ihop ändå)
<borta>

Polar pulsklocka med lite olika tillbehör. Batteriet är dött men borde vara OK
<borta>

Allt finns i Sundbyberg och skickas helst inte.

//j

Senast ändrad:

nuno2k

Ny medlem
dman sa:
Finns det någon i Stockholmstrakten som har en old school bockstyre? Det skall passa alltså en quill stem på 26 mm.
Kan byta mot andra cykeldelar som jag har liggande, öl, vin, pengar, hustjänst, Cykelkrafts aktier, mm
Jag har någon gammal bock om du inte redan fixat en. PM:a vid intresse :)

AndreasVH

Medlem
Köpte dessa beggade för en spottstyver, men kommer inte få användning för dem:

55F79C07-1310-4DB9-BE85-408E847EA024.jpeg

59DEAF22-AE62-4D4E-844C-C2944B6A636F.jpeg

Båda 27,5”/650B, Cross King 2,3” och Mountain King 2,4”.

Är de värda två halvgoda öl? Finns i Stockholm.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer