[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Alfakrull

Medlem
edlundpeter sa:
Hej!

Någon som har ett beggat dubbdäck över? Tänkte prova lägga på ett däck fram för att se hur det är att cykla här nere i väst.

Dimension 700x33
Om du är i göteborgstrakten så påstår metrologerna att det blir normalt göteborgsväder (7grader och regn) från imorgon och framåt.

edlundpeter

Ny medlem
Alfakrull sa:
edlundpeter sa:
Hej!

Någon som har ett beggat dubbdäck över? Tänkte prova lägga på ett däck fram för att se hur det är att cykla här nere i väst.

Dimension 700x33
Om du är i göteborgstrakten så påstår metrologerna att det blir normalt göteborgsväder (7grader och regn) från imorgon och framåt.
Det var ju en riktigt glädejedödare du skulle vara då :)

Ok men sökningen kvarstår så man är förberedd för nån dag måste man ju få lite go kyla.

edlundpeter

Ny medlem
Alfakrull sa:
edlundpeter sa:
Hej!

Någon som har ett beggat dubbdäck över? Tänkte prova lägga på ett däck fram för att se hur det är att cykla här nere i väst. N

Dimension 700x33
Det var ju en riktigt glädejedödare du skulle vara då :)

Ok men sökningen kvarstår så man är förberedd för nån dag måste man ju få lite go kyla.

frippegubben

Ny medlem
Billigt bakhjul till racer sökes för vinterns trainer. Vad som helst duger, enda kravet är body som passar 10-delad shimano. Fördel om det finns nära Karlskoga/Örebro.

rabbadabb

Ny medlem
Efter Black Friday finns det för många hjul säger en del här hemma.
Ett par Bontrager. Innermått 13mm, yttermått 19mm med Shimano body 9/10/11 med spacer för 9 och 10.
De är från en Trek Madone 3.1 2014 antagligen, lite slitna bromsytor annars inge problem.
QR axlar följer med.
Finns i Göteborg, skickas inte.
Bytes mot skäligt antal finöl.

Bilagor

Senast ändrad:

frippegubben

Ny medlem
rabbadabb sa:
Efter Black Friday finns det för många hjul säger en del här hemma.
Ett par Bontrager. Innermått 13mm, yttermått 19mm med Shimano body 9/10/11 med spacer för 9 och 10.
De är från en Trek Madone 3.1 2014 antagligen, lite slitna bromsytor annars inge problem.
QR axlar följer med.
Bytes mot skäligt antal finöl.
Det låter ju precis som det jag var ute efter, typ... Så var finns dessa överblivna hjul och hur många fina öl är skäligt?

cykloton

Medlem
Någon som har en billig kolfiberstolpe runt Linköping? Kan bytas mot lite roliga grejor eller någon dricka, dock får jag inte köpa öl lagligt pga låg ålder så får bli något annat ;) dra iväg ett pm om du har någon!

Senast ändrad:

Kneecap

Aktiv medlem
oxr sa:
Specialized lös ram. 13" för 26" hjul. Perfekt bas för en juniorcykel. Endast skivfäste. Repor men inte bucklor. Finns i Huddinge.

EDIT: gratis förstås
Tjena!

Hmm.. Det är ju fan att man bor i en avkrok när det dyker upp sådant. Grabben är i behov av 13".

fonky

Ny medlem
Söker GXP Vevparti, trodde mina Rival-vevar skulle funka på pendlarramen men de slår i kedjestaget. Behöver således vara q-factor för mtb och inte cross.

Om man vill byta mot ett par helt OK Sram Rival-vevar så är det bra, annars köpes.

Anders H

Aktiv medlem
_APR1811.JPG

Gammal trainer, Taxc enklaste. Borde funka att ha för uppvärmning innan tempoloppet eller så. Sparkade sönder plast handtaget som man spänner fast hjulet med när jag hade båda händerna satta ur spel efter en vurpa, men det funkar lika bra med en skiftnyckel eller liten rörstump. Eftersom jag fick en bättre trainer gratis av slors så måste den här vara billigare, så jag skickar med en burk Mariestads. Hämtas i Täby.

Karin_P

Medlem
BORTA

OR Highland Bivy skänkes till den som vill ge sig på det där med bikepacking.

Använd i en vecka, tack det räcker. Nu bor jag luxuöst i tält på mina äventyr.

Har en tältbåge, och så kan man välja om man vill dra igen helt och hållet eller om man vill använda myggnät så att man kan andas.

Edit: finns i Solna

Bilagor

Senast ändrad:

Karin_P

Medlem
Vindsstädning, diverse jox:
Styre 740 mm tror jag det är
Plastplattisar
Topeak sadelväska, ganska sliten
QR för framhjul

Edit: glömde säga att de finns i Solna.

C3192B03-C364-4CE9-95BB-2824429E8F9C.jpeg

Schwalbe land cruiser, inte använt så mycket. 700x35.

24B692F8-740D-4B69-8B9F-0A55F964E8F3.jpeg

Schwalbe marathon winter, slitet men har nog några mil kvar. 700x35.

57D5C642-3FF5-49F3-92CC-21ECAF5CE16A.jpeg

Bytes mot pengar till behjärtansvärd organisation, eller mot öl till mig.

Senast ändrad:

tmalm

Aktiv medlem
fonky sa:
Söker GXP Vevparti, trodde mina Rival-vevar skulle funka på pendlarramen men de slår i kedjestaget. Behöver således vara q-factor för mtb och inte cross.

Om man vill byta mot ett par helt OK Sram Rival-vevar så är det bra, annars köpes.
Om det är en stålram och det inte är allt för mkt islag så kan man platta till kedjestagen mha tex en polygrip.
Fick ett par recordvevar med chorusslager att passa på min pendlare på det viset.
/T

glitch

Aktiv medlem
Hej happy,

Sonens sram x4 bakväxel för 7 delat kastar regelbundet av kedjan från övre trissan. Om någon sitter och trycker på trissor till en sådan eller en komplett växel hojta till.
Har ni nåt komplett 8-9 delat med reglage och bakväxel och kassett är det också av intresse.
Pma om du har nåt.

mikipedia_

Aktiv medlem
Har en Spez Enduro 650b ram i L UTAN dämpare men med en bikeyoke som behöver ett nytt hem. Sen finns ett Hope fram nav i svart och 15*100, 6bult till skivan.
Skicka pm vid intresse.

merkur

Ny medlem
Hej, jag söker gamla dh-delar som ligger och dammar, allt av intresse men främst söker jag nu ett bakhjul ,26" som ska användas till en transportcykel som ska tåla rejäla tag.

Jag har tidigare fått tag i en RS indy med dubbelkrona för 200 kr som nu sitter på en elcykel. Det är väl den prisklassen jag siktar på.

Skåne befinner jag mig.

Forre

Medlem
Lite prylar som bara ligger från när jag tidigare cyklade landsväg.
Tänkte slänga, men ville lägga upp och se om någon vill ha något.
Hämtas Bodal (Lidingö), eller så kan jag ta med något till centrala Stockholm för överlämning i samband med slut av normal kontorstid.

- Cykelställ (någon enkel modell)
- Flaskställ sadel (Bontrager)
- Styrlinda
- Pump (Lezyne Road Drive)
- Cykelgps (Garmin Edge 705)

/ Forre

Bilagor

Forre sa:
Hämtas Bodal (Lidingö), eller så kan jag ta med något till centrala Stockholm för överlämning i samband med slut av normal kontorstid.

- Styrlinda

/ Forre
Kan ta allt om du orkar skicka Med vänlig hälsning, Hasse

Stumpy

Aktiv medlem
Forre sa:

- Styrlinda

/ Forre
Pump, styrlinda och diplayställ kan jag plocka upp i stan.

IM

Ny medlem
Stumpy sa:
Forre sa:

- Styrlinda

/ Forre
Pump, styrlinda och diplayställ kan jag plocka upp i stan.

... Och resten kan jag förbarma mig över, om du inte har lust att skicka det till Hasse.

Nishiki Crossroad CX storlek 56/L med post mount fäste bytes mot några symboliska DAB från Bolaget.
Gått som vintercykel sedan 2011, skick därefter.
Skärmen har skavt i bakslaget enligt bild. Fixa eller kör som den är, jag har gjort det i en vinter och godset är tjockt vid skavet... Bör gå några mil till tycker jag.
Finns i Vallda och hämtas här hos mig.

Bilagor

Rattnalle

Aktiv medlem
Mavic Scree storlek 45 1/3.

Höstsko med Gore-Tex och spd. Såld som Crossmax H2O senare under sin livstid.

Använda men har en säsong eller två kvar i sig. Klossar för spd sitter på.

Skänkes, finns nära Mölndal centrum.

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer