[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Bonzo

Aktiv medlem
Nån som gömmer på en 28.6mm lvg framväxel (helst svart) ?
Jag kan ha en gammal Shimano LX liggande om det är intressant. Minns inte om den är svart dock.

Finns för tillfället i Örebro.

Edit:
Såg precis att du skrev ”lvg”. Min kommer från en gammal mtb så det är nog inte vad du söker, men om någon annan är intresserad så är den tillgänglig.

Motvind!

Medlem
Har någon ett kasserat halvintegrerat styrlager/headset att avyttra? Jag har supit bort topplock/ring samt gummibussningen som ska bo under (bild). För 1 1/8" gaffelrör, max 50 mm ytterdiameter. Märke egalt, men det får gärna vara svart. Har en del saker att bytslå med. Cykeln som saknar dem bor i Göteborgstrakten.
styrlager_lock.png

LP78

Medlem
Någon som har någon överbliven 26" gaffel stel eller dämpad som jag kan köpa för en billig slant ska ha den på sonens MTB. Bor i Vänersborg så i närheten vore inte fel men är inte främmande att ta frakten om rätt tillfälle ges. Ni kan väl skicka PM om ni har något till övers.

Senast ändrad:

AnteL

Aktiv medlem
Nån som gömmer på ett matchande svart uppsättning cantilevers/froglegs till ett budget Cx bygge?

jonte987

Aktiv medlem
27.2 dropper som ni behöver bli av med? Gärna risig om det är billigt gränsande till gratis. I Skåne får det nog vara eller vallåsen till våren.

Bonzo

Aktiv medlem
Någon som har någon överbliven 26" gaffel stel eller dämpad som jag kan köpa för en billig slant ska ha den på sonens MTB.
Jag har en dämpad 26” gaffel på hyllan. Stålfjäder och inte så märkvärdig, men den kan bli din för en trevlig flaska rött eller några pilsner.
Finns i Örebro, och även om jag kan tänka mig att skicka dem tror jag knappast det är värt kostnaden.

Vippen

Aktiv medlem
Död Garmin Fenix 3 med tillbehör skänkes. Vägrade boota för några veckor sedan, har testat tre olika varianter på återställning utan framgång. Extra siliconarmband.

Om inte annat kanske laddare och armband kan komma till användning. Hämtas vid Telefonplan.
Fenix3.JPG

Edit: Borta!

Senast ändrad:

Falk1n

Medlem
Jag har två stycken gratismånader till Trainerroad att ge bort. Skicka ett PM med namn och mail.
Mvh,
Falk1n

Singular

Aktiv medlem
Är det någon som har ett eller flera exemplar av plaststommen som Campagnolokassetter levereras på/med liggande? Ersätter naturligtvis eventuellt porto. Tack!

superdea

Medlem
Är i behov av en m6-mutter vänstergängad till min ena faveropedal, nån i gbg-området som har en sådan mutter över? Svårare än väntat att hitta i butik...

Wiciman

Medlem
köpte hydrauliska bromsar (Deore) till ett budgetprojekt till kidsen här på forumet men bakre slangen var på tok för kort.. någon som kan undvara några meter (typ 3m)?

Valhalla_

Aktiv medlem
Är i behov av en m6-mutter vänstergängad till min ena faveropedal, nån i gbg-området som har en sådan mutter över? Svårare än väntat att hitta i butik...
Kollat på https://www.favero.com/en1_-79.html ?

billigare alternativ:

Kanske lite för många, men ahlsell finns ju lite här och var.

Senast ändrad:

superdea

Medlem
Ahlsell har inte passande mutter och verkar va rätt kört i gbg då det är en lite mer fingängad och dessutom vänstergängad mutter. Verkar enklast att köpa lagersatsen då får man dessutom alla lager i pedalen, kan ju va bra inför framtiden...

Kollat på https://www.favero.com/en1_-79.html ?

billigare alternativ:

Kanske lite för många, men ahlsell finns ju lite här och var.

Wiciman

Medlem
köpte hydrauliska bromsar (Deore) till ett budgetprojekt till kidsen här på forumet men bakre slangen var på tok för kort.. någon som kan undvara några meter (typ 3m)?
Svarar på min egen post: Blir superglad om detta finns i Malmö/Lund-regionen så kan jag hämta i helgen. Några bira för besväret kanske?

Söker brun Brooks-sadel.
I Gbg-området. Har lite växlar (lvg) och defekta hjul (lvg & 29" mtb) för dellikvid. Annars pengar..

slors

Medlem
Jag har en köpesannons ute men provar här också. Jag är på jakt efter en effektmätare till min mtb. Det vara 2- eller 3-delat och för utanpåliggande, gängade lager. Helt HTII men GXP funkar också. Typ SRM, Quarq, P2M.

Yeet

Ny medlem
Någon som har en bakväxel shimano deore eller bättre liggandes? (Den långa versionen)

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Letar efter roliga hjul till retro-MTB, årsmodell 97-00 ungefär. Mavic CrossMax, Spingergy Spox, XTR-nav med 517 fälgar, annat exotiskt, gärna rödeloxerade fälgar eller annan rolig färg.. Betalning med cash, öl, snöslungor m.m.

Edit: För fälgbroms alltså.

Senast ändrad:

Martinmat

Aktiv medlem
Frugans brorsa knäckte styrstamen på sin gamla cannondale. Ngn som har en Styrstam för gängat vevlager till övers? 1 1/8 och 25,4 styre?

I gtbg/Trollhättan ?

desmo

Aktiv medlem
Detta är väl stora tiggeri-tråden?
Jag hittar inte 4,8mm flatstift hos någon av mina vanliga leverantörer (Kjell, Classe, Jula). Hylsorna verkar finnas, men inte stiften?! Hornbach verkar ha men då är det 100-pack som gäller. Någon som har 3-4st att avvara i lådan hemma? Presstång har jag. Swishar gärna över en tia+portot.

terrie1705

Ny medlem
Detta är väl stora tiggeri-tråden?
Jag hittar inte 4,8mm flatstift hos någon av mina vanliga leverantörer (Kjell, Classe, Jula). Hylsorna verkar finnas, men inte stiften?! Hornbach verkar ha men då är det 100-pack som gäller. Någon som har 3-4st att avvara i lådan hemma? Presstång har jag. Swishar gärna över en tia+portot.
Biltema har det i små mängder! ;)

ChristianJG

Ny medlem
Tjena.

Behöver bli av med min gamla cykel. Den är väl ca 20 år. Någon kanske behöver en pendelhoj eller något att cykla till butiken med? Tänkte mig en låg prislapp, ett par hundra eller så. Ska flytta så hade uppskattat att slippa flytta den eller slänga den. Obs, punktering på cykelslangarna. Ger även bort ett oanvänt men gammalt 24x1.95 mtb-däck till den som tar cykeln.

Finns i Göteborg, Lunden. Hämtas :)
ram 18 tum medium
hjul 26 tum

cykel.jpg

Senast ändrad:

frisk

Medlem
C8B9D56F-CDF7-48B1-BF3C-14C049DAF209.jpeg

Söker en hydraulisk fälgbroms fram.
Kan även vara intressant med gamla XT/XTR v-bromsar med parallellogram eller liknande.

andmob

Medlem
Nån som har en gammal bakväxel liggande, alt. endast lös trissa (till en gammal Simplex isf)? Den ska användas med friktionsreglage så typ vad som helst funkar.

Har diverse cykelbös att byta med samt sticklingar, öl eller annat.

Gärna i Göteborg!

tmalm

Aktiv medlem
Söker baknav av mekbar modell (egentligen behöver bara frihjul och body fungera), skivbromsar och ett par 14" fälgar. Någon som har något liggande?

/T

tmalm

Aktiv medlem
Nån som har en gammal bakväxel liggande, alt. endast lös trissa (till en gammal Simplex isf)? Den ska användas med friktionsreglage så typ vad som helst funkar.

Har diverse cykelbös att byta med samt sticklingar, öl eller annat.

Gärna i Göteborg!
Iofs positron men:

/T

darkforce

Aktiv medlem
b135_black_view_brooks_england_1.png

nån som råkas ha en liknade sadel med stor fjäder framtill övers helst rätt rostig o ruggig o sliten men användbar i skick ? har allt från happyvaluta till mtb o racer pryttlar

dh_nisse

Medlem
Någon som har ett 26" framhjul med 20mm axel liggande? Hade gärna fått fatt i ett par begagnade 26" dh däck också. Intresserad av i stort allt! Bor ett stycke norr om GBG men kan tänka mig köra en bit om de behövs!

Slöfock

Medlem
Tjena.

Behöver bli av med min gamla cykel. Den är väl ca 20 år. Någon kanske behöver en pendelhoj eller något att cykla till butiken med? Tänkte mig en låg prislapp, ett par hundra eller så. Ska flytta så hade uppskattat att slippa flytta den eller slänga den. Obs, punktering på cykelslangarna. Ger även bort ett oanvänt men gammalt 24x1.95 mtb-däck till den som tar cykeln.

Finns i Göteborg, Lunden. Hämtas :)
ram 18 tum medium
hjul 26 tum

Visa bilaga 401872
Kan du tänka dig att skicka? Jag står givetvis för frakten.

IM

Medlem
Kollar eventuellt intresse för en uppsättning gamla racer(?)-hjul.

Finns på Öland, men kan transporteras till Stockholm och hämtas i Hammarby sjöstad from fredag 21/2.

Bortskänkes gladeligen.

BORTA.

Bilagor

Senast ändrad:

IM

Medlem
Ett gäng gamla sadlar inklusive sadelstolpar. Finns det någon som har användning för någon eller några av dom?

Finns på Öland, men kan transporteras till Stockholm och hämtas i Hammarby sjöstad from fredag 21/2.

Bortskänkes gladeligen, även dessa.

Bilagor

IM

Medlem
Barnsadel från KHEbikes någon?

Bortskänkes gladeligen.

Bilagor

SalkinL

Aktiv medlem
Letar växelreglage för Shimano bakväxel. 10-delat bar mount. Kan funka med 11-delat också för då kan jag plocka växelreglage från en annan cykel istället.
En styrstam 60-90mm och ett lite bredare styre med lite rise skulle vara trevligt också.

Allt är till en gammal 26" cykel.

Kanske kan skramla fram lite bytesmaterial.

Fishy

Aktiv medlem
Söker SKS Raceblade Long.
Komplett eller ej spelar ingen större roll så länge bakre delen av framstänkan är hel.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer