[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Hej!

Jag skänker bort ett cykelställ samt dynamolampa (på bild).Minns inte märket, men tycker det har varit helt ok ändå! Mattan kan även den få byta hem!

Ett bockstyre (tror det är ett on-one midge eller liknande modell) med ett par tektro bromshandtag på. Ej stöd för växlar.

Ett grönt och "fint" "högprofils" framhjul i aluminium, tungt som bara den, men rullar gör det väl. 700c, har tyvärr ingen bild just nu men kan säkert ordna.

Finns i Göteborg (Länsmansgården) och jag är tillgänglig i helgen!

Först till kvarn, tackar inte nej till öl/vin donationer eller valfri summa till valfri göra världen bättre organisation i utbyte.

Mvh,
Michael

20200211_210916.jpg

Fishy

Aktiv medlem
Hej!

Jag skänker bort ett cykelställ samt dynamolampa (på bild).Minns inte märket, men tycker det har varit helt ok ändå! Mattan kan även den få byta hem!

Ett bockstyre (tror det är ett on-one midge eller liknande modell) med ett par tektro bromshandtag på. Ej stöd för växlar.

Ett grönt och "fint" "högprofils" framhjul i aluminium, tungt som bara den, men rullar gör det väl. 700c, har tyvärr ingen bild just nu men kan säkert ordna.

Finns i Göteborg (Länsmansgården) och jag är tillgänglig i helgen!

Först till kvarn, tackar inte nej till öl/vin donationer eller valfri summa till valfri göra världen bättre organisation i utbyte.

Mvh,
Michael

Visa bilaga 403094
Är intresserad av mekställ. Skickar PM.

Wiciman

Medlem
Söker servicekit till min Fox Float 32 gaffel från 2011 komplett med packboxar, skumgummiringar och krossbrickor. finns det en hink fox olja med blir jag överlycklig! tar gärna svar via PM

Valhalla_

Aktiv medlem
Söker en firm eller extra firm fjäder till boxxer eller domain dual crown, 26" årsmodell typ 2011 eller kanske aningen senare. Någon som har detta i gömmorna? Alternativt hel gaffel med denna fjäder i. :)

Edit: Beställde för ett par hunkor från BD istället :cool:

Senast ändrad:

tod

Medlem
Upphittad X-blade bakskärm nära Puketorp. Lämnade den bakom denna tavla nära Black beast/Green hell.
1299D913-182D-4D38-AB9A-06A2B6674E46.jpeg

glitch

Aktiv medlem
Söker efter ett par landsvägshjul för fälgbroms med 11 delad body för shimano.

gandhi

Aktiv medlem
Jag letar efter en lagerförspänningsskruv till Shimano HT2 vevparti från någon av lvg-grupperna 7900/6700/5700 (modellnummer Y1KS13000). Om någon har en över kan den vara värd en finöl eller en slant till barncancerfonden.

aribr

Aktiv medlem
Stålram skänkes mot att den blir hämtad (allt på bild). Hi-ten, alltså ingen finram. Hadde en blandning av tourney och 600 komponenter. Finns i centrala Uppsala.

Bilagor

sadropol

Ny medlem
aribr: Går ramen att hämta under morgondagen? Tider som passar?

edit: måste passa på den tyvärr

Senast ändrad:

nadderf

Aktiv medlem
Söker den undre spacern till en syncros stam.

B6C38FCF-F40D-438F-955C-3F45E6FE588A.jpeg

söker också en expander, för att slippa banka i en stjärnexpander.

onödig frakt och miljöpåverkan för så lite så hade vart toppen om det fanns i någons låda :)

balance.jpg

grizzly.jpg

Två ramar bortskänkes. En Balance Cr 450 "känd" från projekttråden här: https://happyride.se/forum/threads/...ia-ratatosk-cykelrum-till-brukscykel.2692797/
Bakväxel (lägger ut en Acera-grupp på Köp & Sälj, där bakväxeln ingår) på bild ingår ej, men komfortstyre och hjul med däck ingår.

En Grizzly Peak ram "känd" från denna projekttråd: https://happyride.se/forum/threads/...pstercruiser-motljusbilder-pa-sida-4.2581322/
Aldrig använd,renoverades mer som en kul grej. Inga delar på förutom styrlager, vevlager och styre. Pulverlackad i British Racing Green. Storlek på ramen tror jag är typ 18". Se tråden för fler bilder.

Allt bortskänkes i en klump, vill man ha något får man ta allt. Annars går det i metallbingen på återvinningsstationen.
Skicka PM, läser inte forumet längre.
Grejerna finns i Marks kommun.
Edit: 2020-03-14 är grejerna borta.

Senast ändrad:

karem_21

Medlem
Söker en mekaniskt disc broms till MTB. Ska kunna skickas till Dalarna
Har alla sorters valutor

Wiciman

Medlem
Hjälp! Jag försöker få ordning på surpendlaren. En gammal crescent. Dess dämpade framgaffel är bortom all räddning och måste förpassas till de sälla jaktmarkerna.

Kan någon donera en 28”/700c eller 29” odämpad gaffel med fäste för skivbroms, standard 1 1/8 headset med minst 22cm styrrör kvar, o standard qr?

Finns i malmö/lund men betalar såklart frakt.

Senast ändrad:

Salabaladala

Aktiv medlem
Hittade ett 28" bakhjul med 3 vxl nexusnav längst inne i förrådet. I princip oanvänt. Däck, slang och reglage medföljer inte. Reglaget kostar hundra spänn på Biltema. Kan lägga det i kartong och slänga av vid posten till någon behövande, annars blir det återvinningscentralen.

Wiciman

Medlem
Hittade ett 28" bakhjul med 3 vxl nexusnav längst inne i förrådet. I princip oanvänt. Däck, slang och reglage medföljer inte. Reglaget kostar hundra spänn på Biltema. Kan lägga det i kartong och slänga av vid posten till någon behövande, annars blir det återvinningscentralen.
Du har PM!

Fredrik S

Medlem
Om det till äventyrs är någon i Jönköpingstrakten som cyklar 26" fortfarande så finns det 2 st. lätt begagnade Schwalbe Marathon 47-559 för avhämtning i Taberg eller på Haga industriområde.

milnik

Medlem
Någon i Stckholm som har en 50mm styrstam till 1 1/8 samt high rise styre att skänka/sälja? Är också intresserad av en mid BB till BMX/Dirt.
Tackar och bockar!

Söker lätta hjul för xco.
27,5"
EJ BOOST
QR bak (12-axel kan ev vara ok)
15mm-axel fram
shimanobody

Söker även billigt par landsvägshjul till pendlare.
Fälgbroms.

I Göteborgsområdet.

Har 29"-hjul med vint framhjul (QR, och någon spez-QR fram, tjockare än vanlig QR).
Har Novatec Jetfly med vint bakhjul (köpta nya 2014).
Har 10-delad 105, bakväxel och framväxel samt reglage (gamla varianten med växelvajer utanför styrlindan).
+annat

IM

Medlem
Jag har fått en stropp från Garmin. De vill, gissningsvis, att jag skall använda den till min 830 eller 820 eller vad jag nu köpte för något tillslut. Jag känner mig helt ointresserad av att nyttja den, jag förstår i ärlighetens namn inte ens när jag skulle finna det nödvändigt. Om det finns någon som har större kunskap, förståelse eller behov än mig är det bara att skrika till. Skickas fraktfritt till den hågade, hellre än att den skall ha belastat miljön helt i onödan.

Bilagor

alans

Medlem
Jag har fått en stropp från Garmin. De vill, gissningsvis, att jag skall använda den till min 830 eller 820 eller vad jag nu köpte för något tillslut. Jag känner mig helt ointresserad av att nyttja den, jag förstår i ärlighetens namn inte ens när jag skulle finna det nödvändigt. Om det finns någon som har större kunskap, förståelse eller behov än mig är det bara att skrika till. Skickas fraktfritt till den hågade, hellre än att den skall ha belastat miljön helt i onödan.
Vid tillräckligt höga vibrationer kan datorn vrida sig ur fästet. Då fungerar stroppen som en säkerhetslina.

IM

Medlem
Vid tillräckligt höga vibrationer kan datorn vrida sig ur fästet. Då fungerar stroppen som en säkerhetslina.
Aha, ok. Tack.
Med tanke på hur distinkt fästet känns när jag vrider fast datorn känns det som att det krävs en hel del för att den skall vrida sig ur det. Men det är klart att det kan skaka ganska rejält när den sitter på MTBn, och ihärdigt när den sitter på någon av lvg-hojarna...

Jag tackar återigen för infon, då förfaller det mer rimligt.

Stumpy

Aktiv medlem
Briko 3/4 bibshorts i storlek L skänkes.
Du bör gilla en väldigt bred, styv och oformlig pad för att kunna använda dessa. Sämsta cykelbyxorna någonsin. Använda en gång och har sedan legat i skåpet några år.

E02436B9-C160-4338-B35B-94040CB7E972.jpeg

Skänkta.

Senast ändrad:

Wiciman

Medlem
Sonens budget-MTB snart färdigbyggd.

Någon i Malmö/Lund eller i närheten som kan donera ett lite modernare styre än det plattstyre som han har idag? Tänker typ runt 750mm bredd + 5-10 graders sweep/rise. Finns du någon annanstans i landet betalar jag givetvis för frakt,

Aron

Aktiv medlem
Hjälmöverdrag till barnhjälm bortskänkes. Den passar på en Lazer Nutz hjälm ⛑. Plasten är väldigt tunn, vilket är bra vid eventuell krasch, men värdelöst att skicka. Du behöver alltså svänga förbi mig i SÖ Stockholm och plocka upp den.

092F8C8D-4234-4B04-A417-5664A9B35B23.jpeg

twinspark

Medlem
Stålram Chimo skänkes, finns i Bromma / Stockholm. Ev finns även framgaffel. Hör av er innan 24/3 sen slängs den.
05860A91-ECD3-46AD-AE0B-22FBAB90DF73.jpeg

Naveus

Aktiv medlem
Jag letar efter en 27.5+/29" framgaffel med ca 140mm slag för att kunna köra lite mer bröt med min HT
Tapered och boost 15x110

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer