[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

JWN

Medlem
Någon som har ett billigt 31.8 mtb styre i Halland eller gbg som dom inte behöver? Enda "kravet" är ca >= 740mm brett, men smalare och billigare funkar också :)

Alt. skicka för en billig peng

marr

Moderator
Forumvärd
Någon som har ett billigt 31.8 mtb styre i Halland eller gbg som dom inte behöver? Enda "kravet" är ca >= 740mm brett, men smalare och billigare funkar också :)

Jag har ett par, men bor precis inne på den skånska sidan..

addam

Ny medlem
Jag fick ärva en gammal Nishiki team XC race av min svåger som jag försöker få lite ordning på.
Tyvärr verkar framgaffeln som är en rockshox dart 2 vara bortom räddning. Eller kanske inte värd att renovera?
Tänkte jag skulle rulla på denna cykel som en vardagshoj så jag söker efter en billig (eller gratis?) ersättare. Stel eller dämpad spelar mig ingen roll.
Är det någon som har en gammal gaffel liggandes som de vill bli av med?
Kanske ska nämna att det är 26” också.

Senast ändrad:

Wiciman

Medlem
Grabben har växlat sönder sitt baknav på pojkcykeln, söker därför ett fungerande, begagnat.

26” SRAM S7. Alltså inbyggda växlar, ej utanpåliggande.

Finns det någon med ett alternativt 26”-hjul med fotbroms, exvis nexus 3/7/8-växlat är det också intressant!

Helst så gratis som möjligt.

Gärna i Malmö/lund-området.

dabac

Aktiv medlem
Jag fick ärva en gammal Nishiki team XC race av min svåger som jag försöker få lite ordning på.
Tyvärr verkar framgaffeln som är en rockshox dart 2 vara bortom räddning. Eller kanske inte värd att renovera?
Tänkte jag skulle rulla på denna cykel som en vardagshoj så jag söker efter en billig (eller gratis?) ersättare. Stel eller dämpad spelar mig ingen roll.
Är det någon som har en gammal gaffel liggandes som de vill bli av med?
Kanske ska nämna att det är 26” också.
Jag har nog nån 26” dämpgaffel. Finns i Tullinge, söder om Sthlm.

darkforce

Aktiv medlem
Grabben har växlat sönder sitt baknav på pojkcykeln, söker därför ett fungerande, begagnat.

26” SRAM S7. Alltså inbyggda växlar, ej utanpåliggande.

Finns det någon med ett alternativt 26”-hjul med fotbroms, exvis nexus 3/7/8-växlat är det också intressant!

Helst så gratis som möjligt.

Gärna i Malmö/lund-området.
gör dej själv en björntjänst o byt till nexus sram s7 e något av de sämsta navväxlade som finns

Rattnalle

Aktiv medlem

Jag kanske behöver leta lite men har ett 780 någonstans som inte gör någon nytta.

cykelphilip

Aktiv medlem
Någon som har ett bleed kit över som funkar med sram apex skivbromsar, för dot 5.1? Gärna så gratis eller billigt som möjligt.

Singular

Aktiv medlem
Sökes; Shimano/SRAM kassettlåsring för 12t (i det här fallet 10d, men det lär inte spela någon skillnad). Någon som har en över från en skrotad kassett?

glitch

Aktiv medlem
Nån som har 2-3 kedjelänkar från en 10 delad kedja över? Precis bytt kassett på beatern till 28t som största och nu är bakväxeln lite väl sträckt :)

Kobra

Ny medlem
Köpt min första riktiga cykel. Kona rove st. Letar nu väskor för bikepacking / front rack. Någon som har en styrväska / front rack att sälja?

Senast ändrad:

Anders H

Aktiv medlem
Titta vad jag hittade i gömmorna! Sju smala styren, 25 eller 25,2 mm eller blandat. Tubfälgar, kanske körbara. En Mavic och nåt annat. Ser hyfsat runda och raka ut. Hjul m Nexus 7-vxl. Tror jag fått det av nån annan här till ett projekt som aldrig blev av eller gick över styr. Låt mig slippa slänga grejerna. Hämtas i Täby.

_SIL9164.JPG
_SIL9165.JPG
_SIL9166.JPG

Stumpy

Aktiv medlem
Intresse
Titta vad jag hittade i gömmorna! Sju smala styren, 25 eller 25,2 mm eller blandat. Tubfälgar, kanske körbara. En Mavic och nåt annat. Ser hyfsat runda och raka ut. Hjul m Nexus 7-vxl. Tror jag fått det av nån annan här till ett projekt som aldrig blev av eller gick över styr. Låt mig slippa slänga grejerna. Hämtas i Täby.

Visa bilaga 414682Visa bilaga 414683Visa bilaga 414684
Intresserad av Nexushjulet om det är 622-fälg.

apan_

Ny medlem
Söker styrstam för 25.4 mm, 10-11 cm lång.
Även styre med 3-4 cm rise, 25.4 mm.

linkan110

Medlem
IMG_20200504_182859.jpg
IMG_20200504_182909.jpg

Dom här inköptes för en tid sen men flats var lika bra, alltså med spd infästning. bortskänkes vid upphämtning eller vid cykling i sthlm~området. Kan skickas också men då får frakten betalas iallfall 👌👌

tmalm

Aktiv medlem
Söker övre styrlagret till gammalt hederligt rakt 1 1/8" aheadset.
Någon som har ett i lådorna?

/T

Quell

Medlem
Någon som har en gammal framväxel med klämma för dubbeldrev liggande?
Håller på och renoverar en gammal racer till min far och den gamla växeln gick av, ingen av butikerna i stan har på lager och det funkade sådär med en 90-tals xt för trippel :)

Stumpy

Aktiv medlem
Någon som har en gammal framväxel med klämma för dubbeldrev liggande?
Håller på och renoverar en gammal racer till min far och den gamla växeln gick av, ingen av butikerna i stan har på lager och det funkade sådär med en 90-tals xt för trippel :)
Du får nog vara mer specifik om vilka reglage den skall passa till. Växelförarna är anpassade efter olika vajerdrag.

Quell

Medlem
Du får nog vara mer specifik om vilka reglage den skall passa till. Växelförarna är anpassade efter olika vajerdrag.
Det sitter shimano RSX ST-A410 brifters på cykeln, så Shimano-ratio vore ju optimalt.
Dock så har växelföraren ett extra klick för att kunna användas till trippla drev utöver dubbla, så jag tror att det med hjälp av limitskruvarna går att få andra ratios att funka med. Problemet med MTB-växeln jag testade är att den tar i vevarmen när kedjan är på stora klingan (pga välvd yttre "växelförarplatta"), däremot växlar den helt ok.

MrMagnus

Ny medlem
Söker lite delar till mitt super budget projekt, ifall någon har följande i sina gömmer så adopterar jag dem gärna mot upphämtning eller ett par finöl :) Stockholm.

- Växelförare bak samt reglage (inte gripshift) för 8 växlat samt växelöra till Merida Matts ram.

Senast ändrad:

linusbernhard

Ny medlem
Bygger om en gammal Univega till tjejen och det har visat sig att delar till denna var svårare än jag föreställt mig att hitta. Söker följande:
- Sadelstolpe 26mm (gärna svart)
- Shim 1” > 1 1/8 för styrstam. A-head. Alternativt styrstam för 1” styrrör.
- Klingor till Deore lx armar (110/74 BCD 5 Bolt)

fonky

Medlem
Söker en sram guide mmx klämma, då jag fimpat min reverb remote som även höll bromsen.
Den som vill ha en reverb stealth i behov av service kan få det i utbyte.

linusbernhard

Ny medlem
Bygger om en gammal Univega till tjejen och det har visat sig att delar till denna var svårare än jag föreställt mig att hitta. Söker följande:
- Sadelstolpe 26mm (gärna svart)
- Shim 1” > 1 1/8 för styrstam. A-head. Alternativt styrstam för 1” styrrör.
- Klingor till Deore lx armar (110/74 BCD 5 Bolt)
Uppdatering:
Har också LX-armar med 94/58 BCD om någon har klingor till dessa liggandes :)

Dra i en bunt av godtycklig färg i lite varmt vatten, häll på kaustiksoda. Vänta 5 minuter. Skölj. Klart. ;-)
Obs - var försiktig, det är starka grejer!
Vart bättre än förväntat. Men nu blir man ju lite sugen på att rawa allt man har. Är de någon del som inte klara 1 minut i kaustiksodabad? Kan man göra det på styren om man pluggar ändarna?

Vart bättre än förväntat. Men nu blir man ju lite sugen på att rawa allt man har. Är de någon del som inte klara 1 minut i kaustiksodabad? Kan man göra det på styren om man pluggar ändarna?
Kul! Jobbigt när trenden går tillbaka till nåt färgat bara. Nu när allt kommer bli i borstat aluminium.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer