[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

jesperC

Aktiv medlem
Någon som har nytta av ett par, oanvända, hyfsat lätta snabbkopplingar?
Annars åker de ner i källaren.

<borta>
IMG_20200507_192214.jpg

//j

Senast ändrad:

havet

Aktiv medlem
Happy är bara bäst!
Inte nog med att jag fick några länkar, dessutom med en matplan för veckan!
Tack Paco!🥰
Visa bilaga 415242
Älskar att makaronerna är stukade. Mer språkglädje för alla. 💚

Älskar också hur fina ni är och delar med er av saker härs och tvärs. Det väger upp alla mindre angenäma element.

(Ursäkta ot, men ibland går det inte att låta bli.)

jonte987

Aktiv medlem
Jag har även ett par 27.5'' boost 40mm med nya 2.8'' mm/hd och behöver ett par riktigt lätta 26'' qr. Låga 1500g som max. Gärna medföljande lätta skivor och däck. Helst TLR.
Pengar och tillgång till systembolag finns också om det passar bättre.

jonte987

Aktiv medlem
Finns i Sundbyberg (alternativt utåt Sollentuna eller centrala Stockholm)

//j
Ok,Skåne här. Kan ta ett tag innan jag besöker Sumpan igen. (Bodde på bergsgatan. 16b tror jag)

Edit. Orkar du skicka dem i ett vadderat kuvert eller nåt så PMa så swishar jag.

Senast ändrad:

dman

Medlem
Hej! Är det någon som har liggande några spacers till Hollowtech vevlager och/eller två 28mm foam seals (till RockShox J3). Stockholm men de är ju grejer som är lätt att skicka.

Sennsa

Medlem
Någon som vill ha ett Alfine Di2-nav, 8-vxl modell SG-S505? Bara nav utan växelförare, men i gott skick, kommer inte bli något av det projektet för min del.

Byter mot något kul, kanske har du ett par hydrauliska bromsar liggande sedan du uppgraderade till något mer fancy eller en lämplig mtb-sadel? Även annat kan säkert vara intressant. Finns i GBG.. Kan skicka med en cool NOS castellitröja från tidigt 90-tal för rätt byte.

Paco

Aktiv medlem
Hej! Är det någon som har liggande några spacers till Hollowtech vevlager och/eller två 28mm foam seals (till RockShox J3). Stockholm men de är ju grejer som är lätt att skicka.
Lika bra att ta dig med när jag ändå är igång. Spacers till HT vevlager har jag i drivor tydligen😅

PMa adressen så fixar jag det imorgon.

Vindsurfaren

Ny medlem
Söker gaffel till sonens första riktiga MTB. 27,5” (29 kan säkert funka också). Standard 1 1/18 rak. QR. Betalar gärna en slant beroende på vad det är för gaffel. Berätta vad som finns i gömmorna 🙂
Bor i Mölndal och betalar frakt så klart.

aribr

Aktiv medlem
Söker styre och stam för mtb, gärna 30 rise och 780+ brett. Stam helst under 60mm. Jag finns i Uppsala/Stockholm och kan hämta om det underlättar.

Edit: bike-discount har ju grejer för 10 euro. Fixar därifrån.

Bakväxel och pedaler i helt ok skick bytes mot en pava rött.
Skickas ej, hämtas i Näsby Park, Täby.
20200508_083457.jpg
20200508_083513.jpg

Wiciman

Medlem
Köpte en beg 29” RS XC 30 TK 100mm som saknar vajer/styrreglaget till turn key, tror den officiella benämningen är "RockShox Poploc lever".

Någon vänlig själ som har en i reserv och kan undvara. Gärna svar via pm.

1588940234231.png

Senast ändrad:

nadderf

Aktiv medlem
Någon som har passande kartong att skicka ett par 29” fram/bakhjul?
Gärna södrastockholm

Bakery Meadow

Ny medlem
Renthal Fatbar, Guld, 760mm, 31.8mm, 40mm rise, som nytt och Truvativ Hussefelt styrstam, 60mm lång, svart, som ny

Bytes mot Rakt styre av samma bredd och längre styrstam 70-90mm med vinkel av liknande kvalitet.

Finns i Falun. Skickar ej.

Barometer

Medlem
Tjena,
Liten jäkla mutter(?) sökes till Nukeproof Neutron. CRC har i sin webshop, men gissa, den är out of stock.

Är det nån här som har en liggande i sina lådor?A76075D7-C41A-41AC-83B5-FF323DAD492A.jpeg
58870EAD-5E4A-443D-875D-29C37FFB8851.jpeg

GeneralUrko

Ny medlem

Falk1n

Medlem
Bakväxel Sram X7 för tiodelat som hann gå fyra timmer innan jag blev påkörd bakifrån så att infästningen för b-skruven gick av. Är det någon som kan behöva denna som reservdel, plocka jockey wheels ifrån eller så? Finns i närheten av Västberga handelsplats. Din för en fulöl :)

Bilagor

GeneralUrko

Ny medlem
Hämtade det igår kväll. Tänkte uppgradera dotterns damcykel från 3 till 7 växlar. Har ett reglage liggande sedan tidigare.
Snyggt, jag var lite sen på bollen.

Om någon annan har något liknande liggandes är jag intresserad. Jag är inte främmande till att betala för det, btw.

dabac

Aktiv medlem
Söker gaffel till sonens första riktiga MTB. 27,5” (29 kan säkert funka också). Standard 1 1/18 rak. QR. Betalar gärna en slant beroende på vad det är för gaffel. Berätta vad som finns i gömmorna 🙂
Bor i Mölndal och betalar frakt så klart.
Jag har en Suntour XCM i 27.5". Rakt styrrör och QR.
Kan det vara ngt?

Hej,
Tjejen har plötsligt blivit sugen på att testa lite mtb, jag har en ram och lite delar men jag skulle behöva en bakväxel, växelreglage, bakhjul 29" 142x12, crankset, kanske nån bromskiva också. Resten har jag tror jag. Någon som har något riktigt billigt de vill bli av med? Jag tänkte komma undan så billigt som möjligt innan jag vet om det är värt att uppgradera.
Svara gärna med PM

mao

Medlem
Saknar lite smått till ett bygge:
"Gear cable adjusters", vet faktiskt inte vad man kallar dem på svenska. Växelvajerjusterskruvar kanske? De där två som sitter på downtube (fasen vad svårt det blev med språket nu då) på en racer.
Och så en distansbricka för att montera 10-delad kassett på 11-delad body.

glitch

Aktiv medlem
Nån som sitter på en 9 delad mtb bakväxel? Och en 10-delad MTB kassett i ok skick?
Sökes för drivline experiment :)

weldion

Aktiv medlem
IMG_4464.jpeg

Har en RockShox 150 mm SoloAir-luftfjäder till 35 mm innerben som jag inte behöver.
Hojta till om det kan vara intressant. Skall den skickas, då får du Swisha för frakten.

twinspark

Medlem
Cykelram enligt bild skänkes. Saknar pedaler, hjul, styre, styrstam. Hämtas i Bromma.

Förresten, nån som har en M2,5 skruv?A59B1FF5-AEED-4099-A421-1BD284369947.jpeg

IM

Medlem
Ram och gaffel Merida Crossway inklusive styrlager, styrstam, vevlager, vevparti och växelöra.

Hel, men allt annat än ren.

Finns på Öland och kan fraktas till Sthlm och hämtas då i Hammarby Sjöstad. Det kan dock ta ett tag innan jag kan få den dit.

Är den värd ett par finöl? Det tror jag nog. Nöjer jag mig med ett tack? Absolut.

Bilagor

IM

Medlem
Ram och gaffel från Cyclepro, inklusive vevlager. Styrlager saknas.

Hel och relativt ren. Det står "59" på sista bilden.

Finns på Öland och kan fraktas till Sthlm och hämtas då i Hammarby Sjöstad. Det kan dock ta ett tag innan jag kan få den dit.

Är den värd ett par finöl? Det tror jag nog. Nöjer jag mig med ett tack? Absolut.

Bilagor

wukkaN

Aktiv medlem
Någon som har en styrlagerpress till övers? Utgår från att den är hemmamekad, alternativt en bit gänstång? Kostar inte många tjugor i butik men behöver knappast 1 meter, så kollar om någon har kvar en halva :) gärna söder om stan

Senast ändrad:

Konvalj

Medlem
Någon som har en styrlagerpress till övers? Utgår från att den är hemmamekad, alternativt en bit gänstång? Kostar inte många tjugor i butik men behöver knappast 1 meter, så kollar om någon har kvar en halva :)
Jag har en gängstångsbit över. Kanske 40cm lång. M10 eller M12 gissar jag på. Finns i Bromma.

Stortomat

Ny medlem
Ram och gaffel från Cyclepro, inklusive vevlager. Styrlager saknas.

Hel och relativt ren. Det står "59" på sista bilden.

Jag tar den gärna, n+1 och allt sånt gör det ju helt perfekt! Hämtning i Stockholm är det aktuella alternativet för mig.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer