[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

wukkaN

Aktiv medlem
Tack, jag var där + massor av andra handlare i stan. Ingen hade. Blir nog en tur till ECI igen på måndag! Stängt idag.
Ser att min mobil aurocorrectade helt galet, du verkade hänga med ändå. Löste det sig? Jag ska eventuellt handla lite från bikester och då kan du få ta min shim, så beställer jag en ny. Om du är tidspressad :)

Wiciman

Medlem
En helt oanvänd stel 27.5 kolfibergaffel med rakt styrrör och 100mm axel, skulle kunna tänka mig byta den mot en äldre 26" dämpare som inte väger för mycket, helst fästen för fälgbroms...

Sen har jag ett helt nytt och oanvänt vevparti med tillbehör som jag kanske eventuellt(inte bestämt mig) kan sälja eller byta till något annat, Slx 7100 ej boost, 165mm(för de som har knäproblem eller är lite kortare) samt 34tänders klinga och mt8000 xt vevlager.

Bor i GBG
hej

har en gammal RS Judy XC i inte alltför jättevackert skick med fäste för v-broms, 26” om det kan vara intressant.

Pellefa

Ny medlem
Har lite över 100 st DT Swiss alu ekernipplar liggande (blanka/alu polish)

Söker svarta lvg fälgbromsok, även utan klotsar. Behöver inte byta rakt av....

RasmusOlofsson

Aktiv medlem
Söker ett sett med cantileverbromsar, fram och bak, typ avid shorty, eller liknande.
även 26" fälgbromsade fälgar med 32 hål.

skicka PM!

nuno2k

Ny medlem
Letar efter ett slitsarkt bakhjul för racer, typ Mavic CXP33 eller liknande fälg och Shimano body. Någon som råkar ha ett över?

Sennsa

Medlem
Söker framväxel Shimano 2x10 för down-pull, tänker att det finns ett gäng därute efter alla 1x10 konverteringar. Har redan reglage, behöver bara växeln..

EDIT: Jag finns i Göteborg är bra att skriva

mao

Medlem
Lite grejer jag gärna vill byta:
Thomson-stolpe (samma som tidigare inlägg men nu med bild).
Rak (inline) 27,2 mm x 250 bytes mot likadan med layback. Fint skick.
_1070323.jpg

Shimano spd-pedaler enligt bild. Minns inte modellbeteckning men de är enkelsidiga med en plattform på andra sidan för att funka med vanliga skor. Slitna efter flera år på pendlare men inga glapp i lager.
Bytes mot M520 eller motsvarande dubbelsidiga spd.
_1070329.jpg

Ortlieb seatpost bag Medium, 4 liter. Nyskick bortsett från lite smuts. Knappt använd bytes mot större seatpack, ca 10 liter, alternativt mindre panniers för lowrider.
_1070330.jpg
Finns i Östersund.

Senast ändrad:

alans

Medlem
Söker hybrid/racerram i inte alltför stor storlek (170cm cyklist). Alu eller stål, helst i Göteborg. Finns en del att byta med, annars valfri happyvaluta.

dman

Medlem
Är det någon som har 20" mtb, eller mtb-liknande, däck för min son (som vägrar cykla innan han får terrängdäck på sin cykel)? 🤷‍♂️ Använda eller nya spelar ingen roll.
I Stockholmstrakten. Kan betala och byta mot andra cykelgrejer (om jag nu har vad kan vara av intresse)...

Stålhäst

Aktiv medlem
Ser att min mobil aurocorrectade helt galet, du verkade hänga med ändå. Löste det sig? Jag ska eventuellt handla lite från bikester och då kan du få ta min shim, så beställer jag en ny. Om du är tidspressad :)
Hej! Tack, såg inte meddelande förrän nu. Det löste sig tack och lov ändå:)

Anders H

Aktiv medlem
Mera skrot: promenadcykelhjul, ett bakhjul 26" med Sachs Pentasport, snurrar bra men i övrigt ej funktionstestat, samt ett 27" framhjul. Går till tippen när som helst om ingen nappar.
_SIL9505.JPG

morrberg

Medlem
Ska bygga mig en ful-touring hoj, med enklare delar som man typ skulle kunna få utbytta på en Moldavisk variant av Biltema. Har Acera M360 fram och bakväxel, men söker reglage för 3x8 alt 3x9, samt bromsreglage för Shimano mekaniska skivor.. Betalar gärna, men inte så mycket :)

oxr

Aktiv medlem
Ingen som har skrotat en stålram med discfäste än? Behöver bara en halv ram, alltså vevlager, sadelrör och baktriangel. 26".

dabac

Aktiv medlem
Ska bygga mig en ful-touring hoj, med enklare delar som man typ skulle kunna få utbytta på en Moldavisk variant av Biltema. Har Acera M360 fram och bakväxel, men söker reglage för 3x8 alt 3x9, samt bromsreglage för Shimano mekaniska skivor.. Betalar gärna, men inte så mycket :)
Jag har kombireglage broms/växel för 3x8 som funkar med Shimano mekaniska.

floors

Aktiv medlem
Någon som sitter på en ny kedja och kassett 11-36 till 10-delat? SLX-klass eller högre så är jag intresserad. Från Bikediscount så får jag lös ett wear and tear-set för strax under 60 euro så ta det i beaktande i prissättning. Bor i Stockholm.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ingen som har skrotat en stålram med discfäste än? Behöver bara en halv ram, alltså vevlager, sadelrör och baktriangel. 26".
Kolla om @Mathias nånsin gjorde något av Inbredramen han fick av mig. Annars låter den lämplig. Nån liten buckla, svetsad lite här och var, och ovaliserat styrrör som "lagats" med ett djupt FSA The Pig-lager.

Singular

Aktiv medlem
Någon som har över en (håll i er nu, nu blir det rörigt) 9mm framsnabbkoppling, alltså det som också kallas för 9mm thru, mini-thru och QR-thru (det är alltså inte en vanlig 5/9mm-snabbkoppling) för mig att experimentera med. Exempelbild nedan;

1-10mm-QR2_18751.jpg

mzi

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en omvandlare från styrtapp till aheadset. 1 ⅛— 1 ⅛. Någon som har en i gömmorna? "Quill stem adapter" heter det väl på utrikiska.

oxr

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en omvandlare från styrtapp till aheadset. 1 ⅛— 1 ⅛. Någon som har en i gömmorna? "Quill stem adapter" heter det väl på utrikiska.
Jag ska försöka komma i håg att leta. Hur många behöver du?

Pfaff

Aktiv medlem
Mera skrot: promenadcykelhjul, ett bakhjul 26" med Sachs Pentasport, snurrar bra men i övrigt ej funktionstestat, samt ett 27" framhjul. Går till tippen när som helst om ingen nappar.Visa bilaga 419435
Inte intresserad men har du inte ett Cykelkök nära dig? Där brukar det finnas tacksam avsättning för sånt istf tippen.

Mvh

Anders H 😁

Är det någon som har 20" mtb, eller mtb-liknande, däck för min son (som vägrar cykla innan han får terrängdäck på sin cykel)? 🤷‍♂️ Använda eller nya spelar ingen roll.
I Stockholmstrakten. Kan betala och byta mot andra cykelgrejer (om jag nu har vad kan vara av intresse)...
Har två ok Kenda Small Block 8 i 20x1,75”. Bor i Spånga. Hör av dig om intressant!

tmalm

Aktiv medlem
Någon som har en klämma till avid/srambromsar över?
Gärna i götet men borde va enkla och skicka oxå:-)

/T

DeLiQ

Aktiv medlem
Söker växelreglage för 8-delat Deore eller bättre
Tyvärr...
Hittade inte reglagen, trots idogt letande. Jag har dock inget minne av att jag slängt, gett bort eller sålt dem.
Hade tänkt göra en storstädning i garaget nu under försommaren, får se om de dyker upp då. Jag har dig i åtanke tills vidare.

pocarlsson80

Ny medlem
Tyvärr...
Hittade inte reglagen, trots idogt letande. Jag har dock inget minne av att jag slängt, gett bort eller sålt dem.
Hade tänkt göra en storstädning i garaget nu under försommaren, får se om de dyker upp då. Jag har dig i åtanke tills vidare.
Det blir bra, ha mig i åtanke om du springer på dom :)

IM

Aktiv medlem
Tempohjälm: Specialized TT2 (storlek: 52-58 cm / xs/s) inklusive fodral. Allt i gott begagnat skick bytes mot något jag har större användning för, helst något av följande:
En kedja eller två, Shimano 11/10-delad eller Sram 12-delad.
En eller ett par trevliga styrlindor, helst svarta.
Lite smörjmedel, jag kör oftast med Muc-Off.
En ramväska eller en sadeldito i hyfsad storlek.
Små, bra, uppladdningsbara lampor, fram, bak eller både och.
En kasse finöl.

Just nu finns hjälmen på Öland. Det kan bli aktuellt med en sväng till Växjö med omnejd inom den närmsta veckan. Den kan också fraktas till Sthlm och Hammarby Sjöstad, antagligen inom den närmsta månaden men det är inte helt säkert.

Kan skickas mot att mottagaren betalar frakten. Den kan även säljas, men jag föredrar att byta den mot något av ovanstående.

Bilagor

IM

Aktiv medlem
Frameset: Merida Scultura comp (kolfiber). Ramen är kraschad och lagad av happyit. Jag tror att årsmodellen är 2015 och att storleken är medium (se bilder för mått, hör gärna av dig om du vill ha fler).

Ramen är som sagt kraschad och lagad. Skadan var liten och syns på en av bilderna. Det finns ett litet skav på överröret, se sista bilden. (Tanken var att en kompis skulle få den som förstacykel men hon föll för en gravel istället.)

Observera att vevlagret är tingat och bortlovat, men att jag kan bryta just det löftet vid ett smidig och bra byte/affär. I övrigt ingår ram, gaffel, styrlager, bromsar, växelöra och vajerhöljen. Jag har vevlagret och originalsadeln liggandes, de är egentligen tänkta att ingå i ett annat projekt men kan ingå under samma premisser som vevlagret.

Bytes mot något jag har bättre användning för:
Hjulriktningställ av god kvalité (Park Tool TS-2.2 eller motsvarande). Högsta prio.
Ett par bättre träningshjul till lvg-hojen; hela, rena, raka och fina gärna inklusive 11-delad Shimano-kassett och däck.
En sån där modern och bra trainer, där man kopplar kedjan direkt till trainern och kopplar trainern direkt till world wide web och tv-apparater och allt vad det nu är.

Just nu finns cykeln på Öland. Det kan bli aktuellt med en sväng till Växjö med omnejd inom den närmsta veckan. Den kan också fraktas till Sthlm och Hammarby Sjöstad, antagligen inom den närmsta månaden men det är inte helt säkert.

Kan skickas mot att mottagaren betalar frakten. Den kan även säljas, men jag föredrar att byta den mot något av ovanstående, och helst då ett hjulriktningställ.

Bilagor

Charlie WK

Ny medlem
Hej!

Håller på med ett budgetbygge till flickvännen som vill prova på att cykla lite skog. Är just nu på jakt efter däck och broms.

Däck 26" gärna något runt 2.3 i bredd men är öppen för det mesta.
Frambroms,hydraulisk, postmount. skiva finns redan.

Betoning på budget så behöver inget fräckt, PMa gärna om ni har något som ligger och skräpar.

ErikD

Ny medlem
En helt oanvänd stel 27.5 kolfibergaffel med rakt styrrör och 100mm axel, skulle kunna tänka mig byta den mot en äldre 26" dämpare som inte väger för mycket, helst fästen för fälgbroms...

Sen har jag ett helt nytt och oanvänt vevparti med tillbehör som jag kanske eventuellt(inte bestämt mig) kan sälja eller byta till något annat, Slx 7100 ej boost, 165mm(för de som har knäproblem eller är lite kortare) samt 34tänders klinga och mt8000 xt vevlager.

Bor i GBG
Hej,
Intresserad av ditt vevparti. Har nog en framgaffel liggandes också, osäker på om den har fäste för fälgbroms. Kan undersöka detta om det fortfarande är aktuellt.
Mvh Erik (Gbg)

glitch

Aktiv medlem
Shims till styre från 25.4 klämma till 31.8 klämma sökes :)
Och sadelstolpsshims 25.4-> 31.6 om nån skulle råka ha.

andmob

Medlem
Sökes: bakhjul 27"/28" gärna med 5 vxl frikrans eller att det går att montera dylik. Inget fancy...nåt från en gammal skrotad cityräser från 80talet kanske? Helst ok rakt och bra rull. Måste finnas i Gbg eller kunna transporteras dit.

Finnes: diverse cykeldelar - behöver du nåt särskilt? Sticklingar av vanliga och ovanligare växter. Öl.

linusbernhard

Ny medlem
Någon hjälte som sitter på Deore LX växel-reglage (både höger och vänster 3x7) eller liknande till ett gammalt mtb-projekt? Insåg just att de jag tänkt använda har gjort sitt för länge sedan. Sista pusselbiten innan detta 1 1/2 årsprojekt äntligen är färdigställt. Jag är ingen tidsenlig purist så sitter någon på något modernare är jag öppen :)

Cyklot B

Medlem
Jag skulle behöva ett par spännen till mina cykelskor, där det ena har havererat, medan skorna i övrigt är nästan som nya. De ska gå att skruva fast med en liten skruv och gärna vara färglösa. Åtminstone Bontrager och Shimano ska fungera, men det är väl standardstorlek på dem.
Så har du ett par skor som i övrigt är slutslitna eller defekta, tar jag gärna resterna.

Ola

Aktiv medlem
Hej, har någon pedal straps som passar till plattisar?
Bor i Göteborg. Eller finns det att köpa i stan någon som vet?

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Någon hjälte som sitter på Deore LX växel-reglage (både höger och vänster 3x7) eller liknande till ett gammalt mtb-projekt? Insåg just att de jag tänkt använda har gjort sitt för länge sedan. Sista pusselbiten innan detta 1 1/2 årsprojekt äntligen är färdigställt. Jag är ingen tidsenlig purist så sitter någon på något modernare är jag öppen :)
Jag har ett par Deore LX 3x7 växelreglagen med integrerad v-broms handtag liggande.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer