[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Söker pop-lock-reglage.
I göteborg, eller skickas!
Även 1x-vev till stadscykel. Sitter fyrkantsvev idag, BSA 68mm.

Mayhem

Aktiv medlem
Någon som kört sönder en Sram 1x11 bakväxel men råkar ha en (eller rentav två) friska trissor kvar? Håller på att renovera min pendlare med Rival 1 men upptäckte att ena trissan rostat och glappar…

Edit: Råkade hitta trissor till väldigt lågt pris hos Cykelgear. Sedan blev man ju tvungen att fylla varukorgen med lite till för att komma upp till gratisfrakten och då slank det visst med lite allt möjligt annat också…

Senast ändrad:

Wiciman

Medlem
Är i färd med att återkonstruera den hoj som en gång ledde mig in på MTB, en Stumpjumper HT från -96. Cykeln har varit med om en husbrand (!) och stått nedmonterad i flera år. I dagsläget består den mest av ramen, inte mycket annat.

Ska byggas upp odämpad framgaffel, singelklinga och 10vxl bak.

Har egentligen ingen anledning till bygget, kalla det coronatristess ;-). Så budget är lika med noll.

Trodde att jag hade alla delar men inser att jag saknar bakväxeln som någon polare fått.

Någon som sitter på en 10vxl bakväxel med trigger som de inte längre behöver?

Betalar i karma och givetvis frakt om det ska skickas (jag finns i Skåne).

cykelphilip

Aktiv medlem
Letar tempopinnar, gärna med j-bend! Gärna även så billigt som möjligt eller någon happyvaluta eller byte.

Är även på jakt efter 26-tums däck inte så mycket bredare än 2.1 tum.

Jacoba

Aktiv medlem
P a n i k, behöver bromsskivor till hayes el camino, var finns det för snabb leverans?

Örjan Lax

Aktiv medlem

wukkaN

Aktiv medlem
Nån som sitter på ett par v-bromsar som passar för en äldre mtb? Har lite blandat, bla. en oanvänd vindväst för XS, öl och glädje :)

Kold

Medlem
Söker en framväxel som funkar med Tiagra 2x10-delade reglage och 34.9 klämma. Braze-on kan också funka. 4700, 5800 eller liknande.

Wiciman

Medlem
Är i färd med att återkonstruera den hoj som en gång ledde mig in på MTB, en Stumpjumper HT från -96. Cykeln har varit med om en husbrand (!) och stått nedmonterad i flera år. I dagsläget består den mest av ramen, inte mycket annat.

Ska byggas upp odämpad framgaffel, singelklinga och 10vxl bak.

Har egentligen ingen anledning till bygget, kalla det coronatristess ;-). Så budget är lika med noll.

Trodde att jag hade alla delar men inser att jag saknar bakväxeln som någon polare fått.

Någon som sitter på en 10vxl bakväxel med trigger som de inte längre behöver?

Betalar i karma och givetvis frakt om det ska skickas (jag finns i Skåne).
triggerreglage fixat så nu behövs enbart bakväxeln. någon som har?

Paco

Aktiv medlem
Nån som sitter på ett par v-bromsar som passar för en äldre mtb? Har lite blandat, bla. en oanvänd vindväst för XS, öl och glädje :)
I en låda nånstans i garaget, eller förrådet, vet jag att det ligger tre par v-bromsar. Rotar runt under dagen och återkommer.

Stumpy

Aktiv medlem
Tror jag har en xc70 (?) Med den klämmadiametern

Edit: fd-cx70 var det visst :) men yes, det finnes.
Förutsätter väl iofs att den som skall använda de har vajern uppifrån, för de är väl bara top pull?
Tror förresten att det är annat vajerdrag också på 4700-reglage, så tveksamt om det funkar.

wukkaN

Aktiv medlem
Förutsätter väl iofs att den som skall använda de har vajern uppifrån, för de är väl bara top pull?
Tror förresten att det är annat vajerdrag också på 4700-reglage, så tveksamt om det funkar.
Du har nog rätt, jag tänkte i min enfald 10-delat som 10-delat :)

Wiciman

Medlem
Har en stel framgaffel för 29" MTB/Cx/gravel som jag önskar byta mot luftgaffel 1 1/8", standard QR, 27.5"/29" för skivbroms med minst 18cm styrrör kvar. Helst i Malmö/Lund-området. Skicka PM om det är av intresse.

aribr

Aktiv medlem
Söker vänster arm till slx m7000 vevparti 175, alternativt komplett. Bjuder öl/pengar eller bägge.

osthyveln

Ny medlem
Tjena. Söker ett tvåväxlat Sachs Torpedo Duomatic efter totalhaveri på mitt befintliga. Skall vara för 36 ekar.
Hoppas på att nån har något i en gammal dammig låda eller mörk vrå längst inne i garaget.

Tobbs

Medlem
Söker bakjul till en vanlig 28"-cykel, Shimano Nexus 3 sitter på idag, annars oväxlat etc. Vill rädda svärfars gamla Monark från tippen.
Bor i NV Skåne

salle

Aktiv medlem
Söker sadelstolpe 26,8 eller smalare utan setback. Ska sitta på stuggraveln så inget finlir bara den är hel. Öl, karma eller kanske byta ngt från bra-att-ha-lådan. Gärna Sthlm.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Tjena. Söker ett tvåväxlat Sachs Torpedo Duomatic efter totalhaveri på mitt befintliga. Skall vara för 36 ekar.
Hoppas på att nån har något i en gammal dammig låda eller mörk vrå längst inne i garaget.
Är rätt säker på att jag har ett hjul med sådant nav, tvåväxlat, fotbroms, växlar genom att bromsa? Finns i Nynäshamn för avhämtning, skickas inte.

Sutagar

Medlem
EDIT: vevarm bult hittat!

Söker:

- Höger vevarm bult till FC-R345 (Sora 2-delat) som den i bilden (som är den som satt på vänster sida).
- 1 Drevbult till FC-R345 (Sora 2-delat)

Blir super lyckligt också om någon har liggandes en drev 50T 110 mm 5 bultar till 2x9.

20200617_110221.jpg
t)

Senast ändrad:

Piegrande

Ny medlem
Letar efter ett enkelt 29-tums hjulset för 135 100 qr och skivbroms, även en enklare uppsättning hydrauliska skivbromsar.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Letar efter ett enkelt 29-tums hjulset för 135 100 qr och skivbroms, även en enklare uppsättning hydrauliska skivbromsar.
För MTB eller vägbruk? Jag har ett par skivbromsade hjul från en hybrid eller något liknande som införskaffades till ett projekt som aldrig kommer bli verklighet. 6-bultade skivor av blandad modell, tror det är 160mm, sitter på.

Piegrande

Ny medlem
För MTB eller vägbruk? Jag har ett par skivbromsade hjul från en hybrid eller något liknande som införskaffades till ett projekt som aldrig kommer bli verklighet. 6-bultade skivor av blandad modell, tror det är 160mm, sitter på.
Mest grusväg så hybridhjulen skulle nog funna funka. Kan du skicka dem?

Wiciman

Medlem
Söker trissor/pulleys/jockey wheels till en Shimano XT M781 10-växlad bakväxel. Tacksam för vad som helst egentligen, behöver inte vara nytt, bara det funkar. Har egentligen ingen budget alls så hoppas på karma och någons givmildhet. Finns Malmö/Lund men kan ju givetvis betala en slant för frakt om det ska skickas.

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Söker trissor/pulleys/jockey wheels till en Shimano XT M781 10-växlad bakväxel. Tacksam för vad som helst egentligen, behöver inte vara nytt, bara det funkar. Har egentligen ingen budget alls så hoppas på karma och någons givmildhet. Finns Malmö/Lund men kan ju givetvis betala en slant för frakt om det ska skickas.
Jag har de här tre bakväxlarna liggandes. Jag vet inte om trissorna från någon av dom kan hjälpa dig. Hör av dig om så är fallet. Ett par trissor kostar väl en tia att skicka. En hel bakväxel det femdubbla eller så.

Bilagor

Wiciman

Medlem
Jag har de här tre bakväxlarna liggandes. Jag vet inte om trissorna från någon av dom kan hjälpa dig. Hör av dig om så är fallet. Ett par trissor kostar väl en tia att skicka. En hel bakväxel det femdubbla eller så.
thanx den svarta bakväxeln i mitten på bilden komplett blir perfekt som reservdelsplock. skickar pm.

IM

Aktiv medlem
Jag har ett gäng bockstyren liggandes som gärna får komma till användning.

Kostar ett tack, eller en öl. Om någon vill byta mot en svart styrlinda går det också bra. Men som sagt, ett tack räcker gott. 😊

Kan skickas mot att mottagaren betalar fraktkostnaden (runt 100:- via postens skicka direkt).
Om det är mindre bråttom kan jag, så småningom, ordna med frakt till Sthlm; hämtas i det fallet i Hammarby Sjöstad.

Hör av er om ni vill ha mått eller andra uppgifter.

Redigering: Borta.

Bilagor

Senast ändrad:

IM

Aktiv medlem
Jag har även ett gäng växelreglage, framväxlar och äldre bromsar av varierande kvalité och modeller som gärna får komma till användning House någon. Jag kan inte garantera funktionen i dom, men de känns ok.

Samma premisser som för styrena här ovanför.

Redigerad: uppdaterad bild på kvarvarande växelreglage.

Bilagor

Senast ändrad:

Rassemouse

Aktiv medlem
Är det någon som har ett par korgtrampor liggandes? Tror ett par skulle sitta fint på min fixie. :-)

L.and

Medlem
Jag har även ett gäng växelreglage, framväxlar och äldre bromsar av varierande kvalité och modeller som gärna får komma till användning House någon. Jag kan inte garantera funktionen i dom, men de känns ok.

Samma premisser som för styrena här ovanför.
Om någon av de där funkar till 3*8 kniper jag det gladeligen!

MrGunnar

Medlem
Planet X 365 BIBs x 3 i storlek L men motsvarar xl, kör på medium storlek nu istället ... riktigt bra kudde i dessa och inga fel. Samt ett par 3/4 bibs med disktrasa i baken, riktigt dåliga men duger till pendling. Bytes gärna mot nåt kul till racer eller MTB, behöver en 10 el 11 delad bakväxel till mtb med tillhörande reglage för dotterns cykel eller Spez flaskställ? Hämtas i Kallhäll eller möts i City.

Bilagor

Senast ändrad:

bose67

Ny medlem
Söker 2 st O-ringar till mitt Shimano WH RS 10 framhjul. Samma O-ringar finns också i RS 20 framhjulet. Kanske någon har ett trasigt framhjul eller pajjat nav. Öl, vin, pengar finns. Bor i Stockholm.

IM

Aktiv medlem
Jag har några äldre 26"-hjul till övers.

Tre framhjul och två bakhjul. En uppsättning förr QR (utan QR). Jag skickar gärna ytterligare bilder om någon vill ha det.

Skänkes eller bytes mot ett tack, flytande valuta eller en svart styrlinda. Så länge de kommer till användning.

Finns just nu på Öland men kan fraktas till Sthlm (troligtvis redan nästa vecka, fick inte helt säkert) och hämtas då i Hammarby Sjöstad.

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer