[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nickel80

Medlem
Är det någon som har en gammal dropper liggande med reglaget under sadeln? Diameter 31,6 o ca 10cm drop för en billig peng?

Bilagor

malmstromfast

Ny medlem
Jag har ett gäng bockstyren liggandes som gärna får komma till användning.

Kostar ett tack, eller en öl. Om någon vill byta mot en svart styrlinda går det också bra. Men som sagt, ett tack räcker gott. 😊

Kan skickas mot att mottagaren betalar fraktkostnaden (runt 100:- via postens skicka direkt).
Om det är mindre bråttom kan jag, så småningom, ordna med frakt till Sthlm; hämtas i det fallet i Hammarby Sjöstad.

Hör av er om ni vill ha mått eller andra uppgifter.
PM!

malmstromfast

Ny medlem
Söker sadel och sadelstolpe som passar en Giant Terrago från 1997. Borde vara 30.8. Är ej kräsen, men helt och rent och gärna inte dödsfult står på önskelistan. Kan ersätta med ett par finöl eller en pava vin eller något annat som önskas i prisklassen upp till 100 kronor. Finns i Stockholmsområdet fram till nästa vecka sedan är jag i Dalarna.

IM

Aktiv medlem
Söker sadel och sadelstolpe som passar en Giant Terrago från 1997. Borde vara 30.8. Är ej kräsen, men helt och rent och gärna inte dödsfult står på önskelistan. Kan ersätta med ett par finöl eller en pava vin eller något annat som önskas i prisklassen upp till 100 kronor. Finns i Stockholmsområdet fram till nästa vecka sedan är jag i Dalarna.
Jag vet inte om du anser att någon av dessa fallet inom ramen för "helt rent och inte dödsfult" men om så är fallet får du gärna ta en av dom. Bara att söka till i så fall. Sadelstolpe kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.

Bilagor

malmstromfast

Ny medlem
Jag vet inte om du anser att någon av dessa fallet inom ramen för "helt rent och inte dödsfult" men om så är fallet får du gärna ta en av dom. Bara att söka till i så fall. Sadelstolpe kan jag dock tyvärr inte hjälpa till med.
Klart godkända! Både den översta och mittensadeln ser fina ut. Tar den som känns i bäst skick, välj du! Tack!

Sökes: "rebound adjuster knob" till en pike 2018, gärna en som har gängorna kvar...

Mycket möjligt att andra modeller funkar.
IMG_20200621_152640_1.jpg

Barometer

Aktiv medlem
Hittade tyvärr ingen LX 3x7 växelreglagen i förrådet (måste har såld dom för mer än 15 år sen). Men hittade Deore LX 3x9 M570 växelreglagen och en XT M737 bakväxel, om någon är intresserad.
Tjena,
Har du kvar ditt 9-delade reglage? Jag är intresserad av det i så fall.

mawa

Medlem
Tjena!

Skall på grund av önskemål konvertera farsans gamla stål-pegga till 2x10. Finns det någon som har en band-on adapter 28.6 -> 34.9 i någon gömma?
Typ denna:

En hel del annat skall beställas och då är kanske inte SJS-cycles den mest kostnadseffektiva butiken

Wiciman

Medlem
söker bättre begagnat 26” mtbhjul för 10-delad kassett, standard QR och skivbroms. gärna helt o rakt o med frisk body... hoppas att någon boendes i södra Skåne har ett liggandes

ooms

Aktiv medlem
Tjena!

Skall på grund av önskemål konvertera farsans gamla stål-pegga till 2x10. Finns det någon som har en band-on adapter 28.6 -> 34.9 i någon gömma?
Typ denna:

En hel del annat skall beställas och då är kanske inte SJS-cycles den mest kostnadseffektiva butiken
Är du säker på att den funkar upp till 34.9? Normalt brukar dessa funka 28.6>31.8
Men om du ändå ska ha den, och även annat, skulle jag kolla med bike-components.de. De har nån gång ordnat fram en Shimano-del som inte fanns i webbshoppen åt mig. Jag mailade helt enkelt och frågade om de kunde få fram den och till vilket pris,

mawa

Medlem
Är du säker på att den funkar upp till 34.9? Normalt brukar dessa funka 28.6>31.8
Men om du ändå ska ha den, och även annat, skulle jag kolla med bike-components.de. De har nån gång ordnat fram en Shimano-del som inte fanns i webbshoppen åt mig. Jag mailade helt enkelt och frågade om de kunde få fram den och till vilket pris,
Nope. Inte alls säker. :) Det är obruten mark för mig det här, då jag aldrig stått inför det här problemet med mina egna cyklar, men bike discount verkar i alla fall ha en som fungerar mellan 28.2 och 34.9 (som jag är rätt säker på att framväxeln har). Får ta och mäta ordentligt på klämman och ramen en gång till innan beställning.. Bikediscount fungerar för resten av sakerna som behövs också, så efterlysningen kan härmed avblåsas.

mhenry

Aktiv medlem
Nån som har typ en Wheels Mfg Dropout Saver eller vet var jag kan få tag på nån liknande i Stockholmsområdet?

Jacoba

Aktiv medlem
Tjena!

Typ denna:

Nu frågade du inte det, men jag shimsade ut med avklippta slangar. Funkade bra.

fhloston

Aktiv medlem
Jag ska hjälpa en kompis att reparera hennes cykel.

Är det någon som antingen har, eller kan bekräfta att jag gissar rätt?
Cykeln är en Merida big seven striker troligen 2014.

Det jag söker är
Växelöra, jag tror att det är "no 25"
Växelförare shimano till 8-delat. (alivo monterat nu, men spelar inte så stor roll vad jag sätter dit)

Befintligt öra:
DSC_0317.JPG

DSC_0318.JPG

Jag tror jag hittat ett på nätet, men i USA, så det vore bra om någon har, eller vet var man kan få tag på ett sådant.

Växelförare finns ju på biltema.

nadderf

Aktiv medlem
Jag ska hjälpa en kompis att reparera hennes cykel.

Är det någon som antingen har, eller kan bekräfta att jag gissar rätt?
Cykeln är en Merida big seven striker troligen 2014.

Det jag söker är
Växelöra, jag tror att det är "no 25"
Växelförare shimano till 8-delat. (alivo monterat nu, men spelar inte så stor roll vad jag sätter dit)

Befintligt öra:
Visa bilaga 425280
Visa bilaga 425281

Jag tror jag hittat ett på nätet, men i USA, så det vore bra om någon har, eller vet var man kan få tag på ett sådant.

Växelförare finns ju på biltema.
En snabb googling, lite enklare och snabbare med england än usa.

fhloston

Aktiv medlem

Valhalla_

Aktiv medlem
Gängpaj, ska kika på jobbet ifall jag kan hitta något i rätt storlek att gänga om med.

Du kanske har någon idé?
Inga andra ideer än att gå upp en storlek på skruven. Men man lär väl behöva svarva ner spetsens diameter då misstänker jag.

Jag drog sönder min, det var verkligen som mjukost.. Men har fäst den med lite loctite tills jag ids ordna detta.

Trexo

Medlem
Någon som har sådana reglage enligt bild?
Så är jag intresserad.
XT ST-M737

DSC_0057.JPGDSC_0056.JPG

Senast ändrad:

Wiciman

Medlem
Behöver ett 26” bakhjul för skivbroms samt standard QR. Frisk body för 10-11 sp. Helst i Skåne. någon som har?

Ragnvald

Medlem
Två förbrukade nav sökes!
Till ett lampprojekt söker jag ett 24h och ett 28h nav som har gjort sitt på cykel som nu kan byggas in i min nya taklampa (-or?). Allra helst skulle de vara silvriga framhjulsnav, men även svarta och bakhjulsnav kan vara av intresse. Kanske även färgglada. Alla ekerhål behöver vara intakta, men i övrigt spelar skicket mindre roll. Jag ska plocka bort axel och lager för att leda elkabel genom navet.

Har någon något i bra-att-ha-lådan (eller kanske i skrot-jag-inte-kan-skiljas-av-med-lådan) som de kan tänka sig bli av med? Hämtar i Stockholm v26-27 eller i södra Skåne senare på sommaren.

Piegrande

Ny medlem
Letar fortfarande ett enklare hjulset för 29" 622. 100 / 135 fram/bak, qr och för bromsskivor, stort plus om det går att klämma dit en 11-delad kassett.
Skall inte köras över stock och sten, men får gärna vara skapligt stadiga.
Finns de i Jämtland är det bra, annars måste lämpligast transportör blandas in.

anttioi

Ny medlem
Hej, jag fick en dynamonav och skulle gärna testa ladda min elektronik på sommarens turer. Har någon kanske en ok och billig usb-regulator liggande som kan släppas. Jag behöver inget bäst i test -pryl fast lovar jag överväga ett sånt också. Jag hämtar i Stockholm och betalar frakt förstås om den behöver skickas. Tack!

Anders H

Aktiv medlem
Två lite klumpiga men fungerande cykelhållare för takräck. Jättegratis. Hämtas i Täby.
_APR1893.jpg

Anders H

Aktiv medlem
Hittade mera grejor: En kasse kläder, strl m-l. En del slitet, annat nästan nytt. Ta allt, släng det som inte funkar. Paxade!
_SIL9507.JPG

Senast ändrad:

Kold

Medlem
Letar fortfarande efter en framväxel med 34.9 klämma eller braze on typ Tiagra 4700 (10-del) eller 105 (11-del) eller annan kompatibel med den nyare vajerdraget.
Har en ny framväxel Tiagra FD-4700 med 31.8 klämma samt en bakväxel Tiagra RD-4700 long cage, oanvänd men saknar trissor. Kan finnas något litet märke efter att ha legat i låda med andra prylar.

Peth

Aktiv medlem
Sökes: quillstam 100 mm
Styrklämma 25,4 mm
Styrrör 22,2 mm
Längd 150 mm
Vinkel -17 grader
Färg silver

Finnes: pengar till frakt och till välgörenhetsorganisation.

kfn

Medlem
Någon som har en 8-delad Shimano bakväxel över i Göteborgsområdet? Måste klara 34 tänder på största drevet.

OlofSx

Medlem
Ett par Vittoria Zaffiro Slick 700x25c finnes i Linköping. Cyklade från affären vid inköp av instegsracer. Gratis såklart.

8E73599D-7A1D-49D7-B56F-A3534ED1DDC1.jpeg

674039C1-177D-4D7B-AA96-E4480348C50F.jpeg

Barometer

Aktiv medlem
Växelreglage Shimano SL-M310 för 8-delad kassett.
Köptes till en gammal cykel som behövde lite TLC. Glad i hågen monterades allt tills jag ser att kassetten på cykeln är 9-delad. Fan.
Sensmoral: räkna kransarna på en kassett i nycktert tillstånd.
DAD7AD65-9C40-4297-9E4E-87A8E87A91DC.jpeg

EB5A4C55-8498-415B-AFEC-ECF1DFDF44DA.jpeg
Finns i Järfälla. Hämtning har företräde.

andmob

Medlem
Söker rakt silvrigt styre för 31.8mm infästning. Finns diverse sticklingar, enstaka cykelprylar samt gängse happyvaluta. Gbg eller skickas.

Rattnalle

Aktiv medlem
Jag undrar om någon som har en 30,9 mm BikeYoke Revive 125 mm vill byta den mot en likadan i 160. Jag har lite mätande kvar innan jag är 100% på att det är lösningen, men förmodligen är det så

Implosion

Medlem
Är det någon som råkar ha ett 26” bakhjul I gömmorna, lämpat för en halvfet gubbe på en dirthoj?

135mm, 10mm axel.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer