[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Wiciman

Medlem
Söker billigt 26" MTB bakhjul för 10-delad kassett, skivbroms och QR eller komplett hjulpar fram/bak.

Helst komplett med kassett, skiva och kassett. Finns i Skåne.

Paco

Aktiv medlem
Söker en 600-700x3.25” fjäder till en Fox bakdämpare(35mm i.d).
Kan bytas mot en 400x3.25 fjäder eller det ni önskar.

iionasson

Medlem
Söker klossar med fräscha gummin till Shimano 105 bromspar, alltså 4 stycken.
Finns lite att byta med. Finns kalla öl. Skral budget likaså. I Göteborg.

Fishy

Aktiv medlem
Söker följande till min racer:
Styrstam, Nitto, quill, 80-90 mm. För 26.0 mm. styre.
Bockstyre, Nitto m186 STI. Silver, 40 eller 42 cm bred. Clamp size 26.0 mm.
Tektro RL320 bromsreglage.

simson

Aktiv medlem
”Är det någon som råkar ha en svart (X-Firm) eller möjligen blå (firm) fjäder till en Rockshox Pike 426 U-Turn liggandes i gömmorna?”
En polare till mig hade en pendlare med en gammal judy xc där elastomerna (hälften fjäder , hälften elastomer) hade smält/lösts upp , hade några gamla luftgevärsfjädrar liggande , en av dem hade exakt samma mått förutom längden , kapade en på hälften, planade ändarna . Funkade bra.
Hoppas det löser sig
Mange

Implosion

Medlem
”Är det någon som råkar ha en svart (X-Firm) eller möjligen blå (firm) fjäder till en Rockshox Pike 426 U-Turn liggandes i gömmorna?”
En polare till mig hade en pendlare med en gammal judy xc där elastomerna (hälften fjäder , hälften elastomer) hade smält/lösts upp , hade några gamla luftgevärsfjädrar liggande , en av dem hade exakt samma mått förutom längden , kapade en på hälften, planade ändarna . Funkade bra.
Hoppas det löser sig
Mange
Den sortens tänk gillar jag. Skam den som ger sig! 😁

Cman72

Medlem
Ingen som råkar sitta på ett par BB30 vevar med 2 drev helst i stockholm(gå-på-knä månad dessvärre)
Söker även så komplett bockstyre(105 fram+bak men har 8-11 kassetter hemma så är inte tjinkig alls)
Har säkert nått att skicka i byte, som nått nära på nytt bontrager 622 bakhjul med Aero ekar och frisk Body, men har massa delar, främst MTB och fixie

xyz-saft

Aktiv medlem
Ingen som råkar sitta på skruven till nedre dämparinfästningen till en Trek fuel ex 8 från 2009? Annars blir det till att leta på obskyra webshoppar. Runddrog min idag när jag bara skulle ta loss och mäta lite.
Slapp obskyra webshoppar! Trek store Göteborg hittade inte bara rätt nummer i sprängskissen, de hade till och med rätt skruv liggandes i en låda. Världsklass!

Calcifer

Medlem
AED65EA0-8261-4737-B943-A0A3E912F2E0.jpeg

3 st styren bortskänkes.
Finns för avhämtning i Örebro eller om du tar allihopa kan jag även skicka dom mot fraktkostnaden.

Det översta är av märket Cavo, 640mm brett 31,8mm tjockt

Det i mitten är ett Red Cycling Products med 100mm styrstam, 720mm brett och 31,8mm tjockt.

Det nedersta är ett bedrövligt målat(av nån annan än mig 😬) Six Pack Millenium, ca 790mm brett och 35mm tjockt. Det går säkerligen att få bort den svarta färgen relativt enkelt för det har flagnat bort en del redan och få fram den röda originalfärgen

EDIT: alla är tingade!

Senast ändrad:

lmoberg

Medlem
Visa bilaga 430032

3 st styren bortskänkes.
Finns för avhämtning i Örebro eller om du tar allihopa kan jag även skicka dom mot fraktkostnaden.

Det översta är av märket Cavo, 640mm brett 31,8mm tjockt

Det i mitten är ett Red Cycling Products med 100mm styrstam, 720mm brett och 31,8mm tjockt.

Det nedersta är ett bedrövligt målat(av nån annan än mig 😬) Six Pack Millenium, ca 790mm brett och 35mm tjockt. Det går säkerligen att få bort den svarta färgen relativt enkelt för det har flagnat bort en del redan och få fram den röda originalfärgen

EDIT: alla är tingade!
Om dom blir kvar kan jag hämta upp dom imorrn.

ipkis

Aktiv medlem
Huj!
Söker 27,5” däck ganska akut. Ej bredare än 2,4”.
Har lite grejjer att byta med om man vill ha.
Behöver ej vara svinbra mönster men bättre än semi-slicks som sitter på nu.
Är till bonus-dotterns hoj som går fram och tillbaks till hennes kompisar.

Kan åka typ 5-7 mils radie från stenungsund

Paco

Aktiv medlem
Cykelkartong och ramkartong bortskänkes mot avhämtning i Gävle.
A5F90E2C-6E30-4C29-80E2-0D3025CDCDB4.jpeg

Senast ändrad:

Wiciman

Medlem
happyrides märkligaste bytesdeal 😂?

har ett gediget, ledat/svängbart väggstativ för flatscreen upp till 50kg som jag skulle vilja byta mot ett 26” hjulset med qr, skivbroms, kassett och däck.

finns i malmö men kan köra en bit.

någon som är sugen?

Bilagor

MrGunnar

Medlem
Nån som sitter på ett par fälgbromsade racer hjul i Stockholm som de önskar byta / sälja ?Tänker mig Shimano r500 eller dylikt och Max 500kr, bonus om det finns en 10 delad kassett också.
Mvh Johan

nisseson

Aktiv medlem
Köpes (för mindre summa): sadelstolpsklämma för 27,0 mm sadelstolpsrör
30,0 mm sadelrör på ramen.

Ej QR, helst svart men silver skulle funka.

alans

Medlem
Sökes: TL-FC24. Alltså den där adaptern man behöver för att kunna använda vevlagerverktyg för gamla HT2 med nya DA vevlager. (detta är givetvis inte samma adapter som man kan använda med i princip alla andra övriga nya HT2 vevlager, TL-FC25, för den har jag köpt i tron att alla nya HT2 vevlager hade samma diameter).

Lykce

Medlem
Cykelkartong från Canyon bortskänkes i södra Stockholm. Skicka ett meddelande vid intresse.

velman

Aktiv medlem
Jag sätter ihop en liten 26" till dottern och jag behöver ett par lätta 26" hjul med skivbroms. Vanlig QR

Är det någon i Göteborgstrakten som vill bli av med ett par 26" hjul? Det måste ligga drivor med gamla hjulpar i garderoberna i landet. De skall helst vara såpass lätta att de i alla fall inte upplevs som tunga.

Wiciman

Medlem
Jag sätter ihop en liten 26" till dottern och jag behöver ett par lätta 26" hjul med skivbroms. Vanlig QR

Är det någon i Göteborgstrakten som vill bli av med ett par 26" hjul? Det måste ligga drivor med gamla hjulpar i garderoberna i landet. De skall helst vara såpass lätta att de i alla fall inte upplevs som tunga.
svårare än väntat att sourca beg. tjugosextummare har jag märkt. iaf i skåne 😩

Bonzo

Aktiv medlem
Rockshox TK Mag 26” 100mm bortskänkes mot avhämtning i Örebro

Använd ett par mil för några år sedan men har sedan dess legat på hyllan i garaget och samlat damm.

30A2F459-0C0A-44F2-8FEA-7220FD1F1FC0.jpeg

7D660BCF-D6DC-4350-AE9D-A93A8FC9E279.jpeg

Anders H

Aktiv medlem
30" skärm som med fördel kopplas till datorn framför trainern. Inte helt modern men funkade för några år sedan. Synd att slänga. Perfekt med väggfästet en bit upp.Bytes mot en kasse ljus lager
_APR1909.JPG
_APR1908.JPG
_APR1911.JPG

Senast ändrad:

Jonatan F

Medlem
Finns i Göteborg centrum/Billdal

Skänkes:
Marin aluram. 15", relativt lätt men ful buckla på överröret. Syns vid loggan nära sadelröret. Gratis.
20200727_184547.jpg

Överlåtes:
Crosslight Pro.
Cirka 56-57 cm +/- mäter gärna vid behov.

Riktig cykelcross utan flaskhållare etc. Lätt. Aluram och kolfibergaffel med mycket utrymme för framhjulet. Jag inser att en fälgbromsad CX är värd mer som aluminiumskrot men delarna ingår och kanske vill någon slita ner fler hjulpar. Alla delar ingår eller kan säljas löst. Kan skicka med ett styre med. Hjulparet har inte mycket bromsyta kvar.
20200728_194049.jpg

Bilagor

Senast ändrad:

SebbeK

Aktiv medlem
Skänkes:
Marin aluram. 15", relativt lätt men ful buckla på överröret. Syns vid loggan nära sadelröret. Gratis.
Visa bilaga 432343

Överlåtes:
Crosslight Pro.
Riktig cykelcross utan flaskhållare etc. Lätt. Aluram och kolfibergaffel med mycket utrymme för framhjulet. Jag inser att en fälgbromsad CX är värd mer som aluminiumskrot men delarna ingår och kanske vill någon slita ner fler hjulpar. Alla delar ingår eller kan säljas löst. Kan skicka med ett styre med. Hjulparet har inte mycket bromsyta kvar.
Visa bilaga 432342
Jag tar gärna cx:en! Borde gå att bygga en enklare gravel av?

ostrand

Aktiv medlem
Skänkes:
Visa bilaga 432343

Överlåtes:
Crosslight Pro.
Visa bilaga 432342
Var i landet? Ystad? Haparanda?

Isolde83

Ny medlem
Finns Marin:an kvar?

Finns i Göteborg centrum/Billdal

Skänkes:
Visa bilaga 432343

Överlåtes:
Crosslight Pro.
Cirka 56-57 cm +/- mäter gärna vid behov.

Visa bilaga 432342

cykelphilip

Aktiv medlem
Någon som sitter på stänkskärmar som passar till en 26 tums helstel gammal mtb? Gärna inte så långt från Stockholm.

Ragnvald

Medlem
Söker en halvmodern medium eller long reach Landsvägbakbroms I bruksskick för en Åretruntpendlare. Kompatibel med shimano bromsklossar/skor.
I skåne (Malmö/Lund) vore enklast att lösa för där finns jag.

Padvag

Ny medlem
Söker V broms till lilltjejens cykel.

Eller egentligen bara detaljen med skruven som spänner som spänner fjärden för tillbakagången (svarta plastaskiten med stjärnskruv på bild..)

Behöver inte vara toppskick men roligare om den inte är för rostig..

Bilagor

moros

Aktiv medlem
Söker V broms till lilltjejens cykel.

Eller egentligen bara detaljen med skruven som spänner som spänner fjärden för tillbakagången (svarta plastaskiten med stjärnskruv på bild..)

Behöver inte vara toppskick men roligare om den inte är för rostig..
Plats? Jag har nog något som ligger och skräpar. Alu (silver) inte svart.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer