[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Ekol

Ny medlem
Söker en long cage bakväxel till 9-delat och framväxel till tre kugghjul. Säg vad ni har så kommer vi överens om nåt kul i pris! Stockholm.

moros

Aktiv medlem
Jag bor i Tibro. Kan du tänka dig att skicka?
Färgen spelar inte så stor roll bara denna ser fräsch ut.
Pris?
Har dessa om det är intressant. Rostiga muttrar till klossarna men det är ju bytesvara och bultarna saknas men de kan du nog flytta. Har både fram och bak. Kan skicka mot fraktkostnad så är det intressant så skicka ett PM så kan vi ta detaljerna där
20200731_195932.jpg

Senast ändrad:

skyhawk

Medlem
Söker V broms till lilltjejens cykel.

Eller egentligen bara detaljen med skruven som spänner som spänner fjärden för tillbakagången (svarta plastaskiten med stjärnskruv på bild..)

Behöver inte vara toppskick men roligare om den inte är för rostig..
Hej,

Jag har nog ett par v-bromsar liggande. Kan ordna bild om det är av intresse för mig gör de ingen nytta.

Mvh

Polarbear

Aktiv medlem
Prylar till din ratbike eller retro trotjänare. Styrstam(100mm) och styre(580) är oversize står det på :) Skruvarna är 5 st för enkelklinga i alu. En är lite sliten medan en är sprillans. Grejerna är från 2009 så inget är "sparsamt använt" eller "som nytt". Finns i Stockholm. Kan säkert cykla förbi någonstans med dom på Södermalm eller söderort på dagtid. Isf önskar jag mig sedvanlig happyvaluta som belöning.
Skärmavbild 2020-08-02 kl. 18.30.19.png

Hej! Söker ett bakhjul till min vintergravel för att ha ett set med dubb. Behöver passa för skivbroms och 10-delat. Helst med en 160mm skiva. Ska sitta på en White GX Pro.
Bor i GBG

mvh Peter

Söker ett Shimano Deore 10 del växelreglage till en 26" Frankenbike - nån som har en bättre begagnad spak i gömmorna? Vill ut i skogen och bröta helst igår och har inte budget att byta resten av drivlinan just nu. :P

/Jon

IM

Aktiv medlem
Lite smått och gott från lådorna hemmavid skänkes.

Höger vevarmar, en FSA och en för fyrkantslager. Några drev i begagnat skick. Ett par stöd samt ett enklare MTB-styre.

Prylarna finns på Öland men kan fraktas till Sthlm för avhämtning i Hammarby Sjöstad någon av de kommande veckorna. Kan även skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

Tommi87

Medlem
Min bakväxeln bestämde sig för att den skulle fastna och hänga med kedjan ett varv!
Antar att den kände sig kränkt när jag tog ett skutt med cykeln ( det var ju faktiskt en landsvägsväxel, ingen stökpryl!)
Det som satt där var en niodelad sora.
Söker nu en likadan eller annan som är kompatibel.
Namn you’re price!
Tack på förhand!

IM

Aktiv medlem
Min bakväxeln bestämde sig för att den skulle fastna och hänga med kedjan ett varv!
Antar att den kände sig kränkt när jag tog ett skutt med cykeln ( det var ju faktiskt en landsvägsväxel, ingen stökpryl!)
Det som satt där var en niodelad sora.
Söker nu en likadan eller annan som är kompatibel.
Namn you’re price!
Tack på förhand!
Du har PM.

ostrand

Aktiv medlem
Söker en bakväxel till grabbens MTB
7-växlat och ska klara 32-34 tänder.
Exvis acera, tourney funkar.
Bor i Skåne. Eslöv / Lund

ostrand

Aktiv medlem
Jag kan kanske ha en Tourney liggandes. Den behöver i så fall en rengöringsinsats. Jag kollar, och återkommer i eftermiddag.
Tack :)
Lägger till att växeln finns i två varianter - en som fästs i bakaxeln och en som sitter på normalt sätt dvs i ett växelöra, och jag behöver en "normal" ;)

dabac

Aktiv medlem
Tjena. Söker ett tvåväxlat Sachs Torpedo Duomatic efter totalhaveri på mitt befintliga. Skall vara för 36 ekar.
Hoppas på att nån har något i en gammal dammig låda eller mörk vrå längst inne i garaget.
Jag har ett i okänt skick - drevet saknas - om det fortfarande är intressant.

izzianity

Medlem
Har ett par 700x40-däck som satt på min XXL-cykel i original. Bytes mot något kul. Flaskhållare med flaska, enklare cykeldator eller något annat festligt. Finns i södra Stockholm.

OlofSx

Medlem
Integrerade broms- och växelreglage Shimano ST-M510 för V-broms och 3x9 växlar.

EB71085E-A873-4DF3-89B4-45A580D3415C.jpeg

Legat på hyllan i 15 år. Växelreglagen har därmed drabbats av det vanliga problemet att fettet guckat ihop sig och de fungerar nu inte alls. Växelreglagen behöver nog plockas isär i alla sina beståndsdelar, rengöras och smörjas upp igen. Då kan de förhoppningsvis fungera igen.

Om någon känner sig manad att utföra den servicen finns de att plocka upp gratis i Linköping, annars åker de till skroten.

Jimel

Aktiv medlem
Någon som har ett 6 delat reglage billigt? En kompis dotter har svårt med gripshiften.

IM

Aktiv medlem
Någon som har ett 6 delat reglage billigt? En kompis dotter har svårt med gripshiften.
Jag kan ha ett liggandes. Dock inte helt säker. Om det fortfarande är aktuellt kan jag slänga ett öga på det på söndag eller måndag när jag är hemma igen.

johnnypark

Ny medlem
Upptäckte att växelörat på fruns Crescent Giga Race inte verkar vara helt rätt då "hålet" är större än ramens "hål" och muttern på navaxeln blir för smal. Har inte lyckats hitta en som passar men det kanske finns någon vänlig själ som vet hur den ska se ut och har en liggandes?
IMG_20200521_192346.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer