[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Stefan L

Medlem
Jag söker efter en baklykta till min älskade gamla orangea polare, om någon har en i gömmorna så :-D osäker på årsmodell med det kanske inte spelar någon roll, men om någon besitter den kunskapen så tar jag gärna i mot den informationen. Själv gissar jag på 60- tal men kan så klart vara ute och cykla:-)

Bilagor

IM

Aktiv medlem
Postväxel var det längesedan man såg någon...
rikskuponger är numera ett Rikskort, som om man är riktigt modern lägger in i telefonen :)
Swish är väl bara en fluga... ;)
Mina kära föräldrar betalade en bil för några år sedan med hjälp av postväxel. Pre Swish.

ooms

Aktiv medlem
Åk till ”hightech”-landet USA så får ni betala med check igen!!
Åk sedan till Kina och försök betala med kort...

IM

Aktiv medlem
Åk till ”hightech”-landet USA så får ni betala med check igen!!
Åk sedan till Kina och försök betala med kort...
I Kina kör de väl ansiktsigenkänning på vissa ställen? Och drar pengarna direkt från något alipay-konto eller dylikt. Eller har jag drömt detta?

OlofSx

Medlem
Sadelstolpe med ett par centimeters dämpning och 27.2 mm diameter. Suttit original på en Merida hybridcykel. Funkar men aningen spel i sidled. Den händige kanske kan plocka isär den och fixa det.

Finnes gratis i Linköping och kan skickas mot fraktkostnad.

3FC03B05-C090-4D04-A7EA-006D35C80693.jpeg

even

Medlem
Någon som vill öva sig på att svetsa ram? Sadelröret har lossnat från vevpartiet. Den är väl hyffsat fin till utseendet men det är mig veterligen inga speciella rör. Skrotas antagligen inom en vecka. Finnes i söderort i Stockholm.
DSC_5626.JPG

Senast ändrad:

Guaruska

Aktiv medlem
Hej. PÅ er alla glada.
Behöver lite delar till ett ny/gammalt projekt. En 24" som stora pojken haft som lillgrabben ska ha. Den behöver kärlek.
Behöver hjul (för skivbroms) samt dämpad gaffel för 24".
Vad har ni i lager?
Se till att mäta avståndet på drop-out bak. Finns en del hojar, Scott bl a, som har ett mindre roligt 130mm-nav bak.

Goghin

Ny medlem
Finnes styrstam 110mm. 31.8, 7° i nyskick.
I Stockholm, västerort eller kungsholmen.
Bytes helst mot motsvarande 90mm
20200921_183916.jpg20200921_183924.jpg

twinspark

Medlem
A726FC5C-2A4B-4F11-8D3D-9850CFEE2035.jpeg

Cykeln ska skrotas, ram och delar skänkes. Bakhjul med växlar är skrot som synes på bilden. Det som saknas på cykeln är:
- framhjul
- fram och bakskärm
- bromshandtag
Prylar eller hela paketet finns att hämta i Bromma / Stockholm. Skicka PM!

Falk1n

Medlem
Är det någon som vill byta ett par röda Vittoria Zaffiro 23 mm mot en fulöl? Har du ingen fulöl hemma blir det gratis :) Det däck som suttit fram har nog en hel del liv kvar i sig men bakdäcket verkar ha levt ett hårdare liv. Finns i närheten av Västberga handelsplats.
IMG_20200921_200651.jpgIMG_20200921_200743.jpg

pirx

Aktiv medlem
Skänkes

Body till Mavic Aksium hjul för Campagnolo (tror jag). Jag bytte ut den mot shimano då när jag köpte hjulen och har glömt vad det nu var som följde med. 5år gammal men helt oanvänd.

Bilagor

Willie

Aktiv medlem
Någon som har några mekaniska skivbromsok i gömmorna? Typ avid eller liknande? Jag köper/byter gärna i så fall.

E1A647D5-BC76-4466-904C-58AEFA55A612.jpeg

Prylar söker nya ägare:
Styre från Brand-X. 720 mm brett utan rise för 31,8mm styrstam

10-delad XT-växel, lång cage. Länken som fäster i växelörat är böjd, men jag har fått den att lira iaf.

Bytes mot något kul från skrotlådan, lite pengar till en miljöorganisation eller en finöl! Finns i Stockholm eller Norrköping.

Bilagor

MrMagnus

Ny medlem
Någon som har några mekaniska skivbromsok i gömmorna? Typ avid eller liknande? Jag köper/byter gärna i så fall.

Har en uppsättning ok, vajer, vajerhölje och bromshandtag (ihopmonterat).
Bromsoken är Tektro Aries belägg bak i OK skick, belägg fram behövs bytas, handtagen är Diacompe DP7.

Har även en uppsättning endast ok, Hayes.

Senast ändrad:

Wunderbaum

Ny medlem
Söker reglage för 9-växlad Shimano MTB, någon som har nåt?
Även svart sadelstolpe 27.2 mm är intressant!

(Hämtar gärna runt Malmö/Lund/Helsingborg)

Senast ändrad:

fiskaren

Ny medlem
Någon som har ett par lite smalare racer däck ? 23-28 mm. Har 32 nu tror jag vilket är i grövsta laget. Söker detta då jag spräckt ramen på min trek emonda och nu pendlar med min gamla racer som jag mest använder för barn transport men som jag vill få lite snabbare för jobb pendlingen. Erbjuder öl eller pengar. Hämtar givetvis. Behöver inte va ngt bra däck men gärna inte för slitet.
Mvh Erik

Pfaff

Aktiv medlem
SRAM HydroR
Någon som har en ”e-clip” (låsbleck) till låsbulten (pad retention bolt) för bromsklossarna liggande.
En av mina försvann spårlöst och har med stor sannolikhet gått i orbit. Annan förklaring finns inte.

4ECE9229-FB75-4CD3-BBEA-B8D3CB342798.png

Känns som en bra grej att ha kvar...
Betalar givetvis helt enligt önskemål.

Crue81

Ny medlem
Någon i Bromma med omnejd som har lite fox float fluid över? Behöver bara några cl??

svebilius

Medlem
Borta...

Jag har provat innan men det var ingen som visade intresse då, så jag försöker igen. Skänker bort en defekt bakdämpare.

Rockshox Vivid 4.1, 222 mm
Oljan har rymt. Behöver nog bara en ny tätning och olja, men hittade inte det annat än i orimligt dyra kit.
IMG_1822.JPG
Kan skickas spårbart för 63 kr.

Senast ändrad:

Crue81

Ny medlem
Jag har provat innan men det var ingen som visade intresse då, så jag försöker igen. Skänker bort en defekt bakdämpare.

Oljan har rymt. Behöver nog bara en ny tätning och olja, men hittade inte det annat än i orimligt dyra kit.
Visa bilaga 445695

Visa bilaga 445695
Jag kan ta den.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer